Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig forbedret filskift i Autopilot

Startet av steam, søndag 18. februar 2018, klokken 13:40

« forrige - neste »

Alexxx

Utifra hva andre melder, ser ut som den nye oppdateringer tillater 4 vindusviskehastigheter istedet for 2 som var før.

o.b.lix

Sitat fra: Alexxx på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:18
Utifra hva andre melder, ser ut som den nye oppdateringer tillater 4 vindusviskehastigheter istedet for 2 som var før.

Gjelder model 3 og ikke X/S
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Syns APen var blitt bra på 2018.2. Etter jeg fikk 2018.6.1 syns jeg den har blitt litt "nervøs", i form av stadige korreksjoner. Nesten så den har fått litt høyere "oppløsning" og korrigerer hyppigere, men at det gjerne blir litt mye. Så langt god på plassering i svinger. Mulig den trenger litt distanse for å bli bedre.

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Sitat fra: gr på onsdag 28. februar 2018, klokken 18:12
Syns APen var blitt bra på 2018.2. Etter jeg fikk 2018.6.1 syns jeg den har blitt litt "nervøs", i form av stadige korreksjoner. Nesten så den har fått litt høyere "oppløsning" og korrigerer hyppigere, men at det gjerne blir litt mye. Så langt god på plassering i svinger. Mulig den trenger litt distanse for å bli bedre.
Den er definitivt mer nervøs nå enn på 2018.2. :(
Altfor mange korreksjoner.

Rolf Gjerdsjø

Jeg er fremdeles på 2018.2 også, men etter hva jeg leser meg frem til er det helt greit at siste oppdateringen ikke har dukka opp enda.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

kakemiks

Eg har motsatt erfaring med 2018.6.1. AP fungerar der han tidlegare kutta ut og gav meg kontrollen tilbake, han bremsar ned litt tidlegare (og mindre brått) der trafikken står stille og det føles ut som han har mindre rykningar enn før for å halde seg innanfor stripene.

Synes derimot han framleis likar å liggje lengre mot venstrefila enn midt i (men her varierar det såpass mykje, bilen kan plutseleg finne seg i å liggje midt i feltet den eine gongen, medan andre gongar ligg han nær midtstripa/venstrestripa).

Mine erfaringar altså, kan godt hende det er placebo :)

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

smurf

Synes 2018.6.1 fungerer bedre. Fikk inntrykk av at den er flinkere med å blende ned når man tar igjen forankjørende bil. Plasseringsmessig ligger den greit, bortsett fra i svinger som er litt krappere. Da svinger den for lite og ville havnet helt på kantstripa hadde jeg ikke tatt over. Opplevde det samme tidligere også så det er ikke noe nytt for denne FW versjonen.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Øggen

Prøvde AP i går med 2018.6.1.
Skrudde av igjen etter 500m.
Skal på død og liv ligge rett ved gulestripa, for så å skremme livet av meg og dei på andre sia. Med den utstrakte bruken av detta jævla "romle feltet" blir det UMULIG å kjøre.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Electrocution

Har ikke brukt AP på en stund, men ble imponert hvor mye bedre den har blitt på et par måneder siden sist jeg brukte AP. Har nå 2018.6.1. Eneste jeg ikke likte var i enkelte svinger som den lå får langt til venstre i veibanen.

Electrocution

Også filskift har blitt mye bedre, den skifter fil raskt og effektivt.

jkirkebo

Sitat fra: Electrocution på lørdag 03. mars 2018, klokken 09:34
Også filskift har blitt mye bedre, den skifter fil raskt og effektivt.

Raskt og effektivt? Ja. Bedre? Ikke for min del ihvertfall. Den skifter alt for brått, ganske ubehagelig. Uaktuelt å bruke den funksjonen slik den er nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electrocution

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. mars 2018, klokken 09:42
Sitat fra: Electrocution på lørdag 03. mars 2018, klokken 09:34
Også filskift har blitt mye bedre, den skifter fil raskt og effektivt.

Raskt og effektivt? Ja. Bedre? Ikke for min del ihvertfall. Den skifter alt for brått, ganske ubehagelig. Uaktuelt å bruke den funksjonen slik den er nå.
Hver sin smak selvfølgelig, men tidligere syntes jeg den brukte alt for lang tid. Når jeg vil skifte fil, så vil jeg gjøre det nå og ikke om 10 sec. kjenner meg ikke helt igjen når folk mener filskiftet har blitt ubehagelig, men kansje bilene ikke oppfører seg helt likt ???

turfsurf

Filskift har blitt mye bedre. Gjør det ganske umiddelbart så lenge det er ledig. Tidligere så ventet den jo så lenge at det var ubrukelig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Merker ingen forskjell fra 50.3. Fortsatt ganske ubrukelig nå på vinteren dessverre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA