Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring; gjelder den når man ikke følger serviceintervallene?

Startet av nilsen_79, lørdag 17. februar 2018, klokken 08:41

« forrige - neste »

nilsen_79

Vet det er mange som ikke følger Tesla sine anbefalinger hva gjelder serviceintervall fordi garantien uansett gjelder.
En del tar ikke service i det hele tatt. Noen tar på 40000 og 80000. Tesla anbefaler hver 20000 eller en gang i året.
Har Frende forsikring. I vilkårene står det at man skal følge produsentens anbefalte serviceintervall for at forsikringen skal gjelde.
Noen som har tanker rundt dette?

elekTrond

Vilkår for hva slags forsikring? Er det batteri/super/maskinskadeforsikring gir det bittelitt mening. Jeg tegnet på trillingen min (bare 400,-(?))/år), men tok av igjen idet jeg leste vilkårene nærmere. Forøvrig ser jeg kortene til din venn Frende og kaller det/de oksemøkk.
'13 Mjau

Tuxedo

Sitat fra: nilsen_79 på lørdag 17. februar 2018, klokken 08:41
Har Frende forsikring. I vilkårene står det at man skal følge produsentens anbefalte serviceintervall for at forsikringen skal gjelde.
Noen som har tanker rundt dette?
Skulle du få en forsikringsskade må de i såfall sannsynliggjøre at det var manglende service som førte til skaden. Dette kommer de ingen vei med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA