Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knirk og klunk fra forstilling

Startet av Borje, onsdag 14. februar 2018, klokken 17:23

« forrige - neste »

Borje

Fra høyre side fremme knirker det som en gammel jernseng når en køyrer over ujevnheter. Er det noen som har vert borti det samme problemet?



Sent from my iPhone using Tapatalk

1Ampera

#1
Det er helt normalt når du kjører VW, jeg klagde på ulyd på vår bil. Møller sa det var ingen feil. Når jeg tok 3 års servise hos annen VW forhandler så ble det  påvist feil i tårnlager på støtdempere. Disse ble skiftet på garanti. Det samme hadde jeg med bremser bak som lå på. Dette ble også ordnet etter 3 år. Forhandler så at dette var notert av Møller. Har du mulighet styr unna forhandlere som er Møller eid.

Dette er vårt siste VAG produkt, skal erstattes i juni med ny elbil.

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Johnny J

Jag har precis samma på min -14, fast mest på vänster sida fram. Bilen ska in på service på torsdag och jag bad dem att kolla detta. Återkommer om jag fått något bra svar..  :)

Johnny J


elektrolux

Vi har ekstrem knirking på begge sider på vår e-Up.

Skal høre med Møller om dette er en garantisak. Er det tårnlageret går vel dette som slitedel. Uansett enkelt å ta ned og bytte, men greit med hint om hvor en skal kikke.

Her er en god video på jobben:

https://www.youtube.com/watch?v=cI3EDqzOghc
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Solan_G

Hadde samme problem på høyre side. Var spessielt merkbart når jeg rygget. Klaget på det på service. De sa de ikke hadde funnet noe, men de brukte lang tid på servicen, og lyden er borte......

Ellers samme erfaring med Møller. De står ikke veldig høyt på listen over foretrukkne leverandører.

Borje

Oppdatering ang knirk fra høyre side, det ble skiftet gummi lager på f stabilisator, dette ble en garanti sak. Men forhandler ville ikke ta ansvar for begge bak bremsene som hang. Fikset det selv, tok av trommelen for rengjøring. Kom ekstreme mengder med sort støv ut! Nå går hjula lett rundt og rekkevidden har normalisert seg:) ligger flere videoer på youtube på hvordan reparere trommel bremser.   


Sent from my iPhone using Tapatalk

elektrolux

Gummilager på stabstag høres mer logisk ut i forhold til vår knirk. Skal sjekke ut dette i dag.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Forsøkte litt halvhjertet med å spraye foringene til stabilisator staget, men må nok løsne festene og få smøringen inn mellom gummi og metall. Knirker nemlig enda.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kasmir

Jeg hadde samme problem og fikk byttet samtlige gummilagre for "stabilisatore" på garanti.

elektrolux

#10
Etter over 2 år med tildels høylydt "knegelyd" , spesielt over fartshumper, fra hjulopphenget framme er problemet fikset. Og som så ofte ellers er fiksen meget enkel og gjort på et kvarters tid/side:

Bildene over viser innfestingen av stabilisatorstaget. Feste er en delt gummiforing inni en halvmåne metal klammer som er skrudd fast fra framsiden av bilen med tildels lange skruer.

Vi gjorde jobben på bukk. Det er viktig å huske at stabilisatorstaget kun er ubelasted så lenge begge hjulene har samme last. Unngå derfor å jekke bilen opp på kun ene siden. Beste er bukk eller ramper for enklest mulig tilgang.

- Løsne skruene som holder metalklammeret og vipp dette av. Vanlig 13mm skralle eller fastnøkkel funker her.
- Ta av gummiforingen og smør denne med silikonfett. Trenger muligens et brekkjern for å vippe stabilisatorstaget ut.
- Monter tilbake og bilen er stille som da den var ny.

Hos oss hørte vi de umiskjennelige lydene da vi jobbet med førersiden sin foring så det er nok denne som har plaget oss de siste 2-3 årene.
-

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sveander

Jeg har også den litt skrapende lyden. Men aldri lang tid av gangen . Det kommer og går.
Det høres ut som et stag er løst og skraper i asfalten, noe det ikke gjør. Men det er lyden.
Jeg lever med det så lenge det kommer og går og varer så kort tid
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA