Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Treig vindusvisker

Startet av Trond Arve, tirsdag 10. januar 2012, klokken 11:09

« forrige - neste »

Trond Arve

Vindusviskeren på min P106 ble plutselig veldig treg. Stoppet helt opp en stund, men kom i gang ved nytt forsøk 10 minutter seinere. Ved første forsøk i dag er den fortsatt veldig treig, men etter litt bruk nærmer den seg normal fart.

Noen som har vært borti tilsvarende? Ville kanskje tro at viskermotoren synger på siste verset; er den grei å bytte?

Tenkte jeg skulle høre her på forumet først, verkstedene anbefaler gjerne litt dyrere løsninger  ;)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Komplette vindusviskermotorer har nok de fleste som har plukket en P106 eller Saxo.

Lurt å kjøpe på østlandet. De er mindre brukt en de fra vestlandet. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

gbzdoc

Hadde samme problem på Audien min. Den ble som ny ved først å ta en runde med litt CRC eller WD40 for å få den i gang, og deretter litt vanlig sykkelolje med teflon. Hadde det rett på der akslingen fra viskermotoren kommer ut under vinduet.

Trond Arve

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 10. januar 2012, klokken 19:21
Hadde samme problem på Audien min. Den ble som ny ved først å ta en runde med litt CRC eller WD40 for å få den i gang, og deretter litt vanlig sykkelolje med teflon. Hadde det rett på der akslingen fra viskermotoren kommer ut under vinduet.

Prøver med 5-56 nå i kveld, krysser fingeren. Takk for tips!
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Trond Arve

Fungerte finfint med 5-56, visker som aldri før  ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

gbzdoc


Trond Arve

Nå er det ingen bønn, motoren må byttes. Noen som har en liten oppskrift for hvordan til en legmann?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

VWspirit

Kom innom på Røa så kan jeg bytte den for deg  :) tar ca. 10 min
Skal foresten til Rygge i kveld bare si fra om du vil jeg skal komme innom.
Har du motor/armer? hvis ikke har jeg
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Trond Arve

Ai, for et fantastisk tilbud! Sender deg PM, takk takk.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Trond Arve

Takk til VWspirit som P106 Ranger ;D Makan til hjelpsom og trivelig fyr skal man lete lenge etter!
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

VWspirit

Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA