Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Død DAB mottaker, strøm hikke

Startet av Usikker, torsdag 07. september 2017, klokken 16:47

« forrige - neste »

Usikker

I dag tidlig da jeg starta ferden til jobb var DAB radio'n død, helt tyst.
Siden jeg ikke bor så mange mil unna Oslo som fortsatt sender FM fikk jeg testa FM radio for første gang og joda... P1 var der men DAB = Dødt, gjorde kanal søk... ingen ting, kjørt inn til siden nedi gata, slo av hele bilen og starta opp igjen, ingen ting
(Jeg vet DAB virka for jeg hadde hørt på nyheter inne før jeg reiste)

Hadde planer om å ringe forhandler i dag men det kokte bort i masse å gjøre på jobben så jeg huska ikke på dette før jeg satte meg i bilen og trykka på knappen... og Da virke DAB

En annen ting fra i dag tidlig var at da jeg låste opp døra blinka det flere ganger i kupelystet før det lyste jevnt, ladekabel hadde stått i siden tirsdag, hadde ikke brukt bilen i går, den skulle være fulllada men det mangla 5km på rekkevidden

Noen som har vært borti det sammen ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Geronimo

Bumper denne tråden, da jeg har opplevd det samme et par ganger.

Fikk bilen i januar, første gang daben døde var etter en uke. Samme som trådstarter, slo av og på bilen uten resultat, prøvde scan men ikke noe resultat. Kontaktet Kia Ensjø men de hadde aldri hørt om dette før.
Satt fra meg bilen på jobb, startet på ettermiddagen og da var dab-radioen på igjen som normalt.

I dag hurtigladet jeg, da jeg startet bilen etterpå var daben død igjen. Slo av og startet igjen et par ganger uten resultat.
Mistenker at det kan ha noe med blåtann tilkobling å gjøre da jeg la til en android telefon i dag. Etter oppkobling fungerte alt bra helt til jeg skrudde av bilen for lading. Dette var ikke tilfell den først gangen tror jeg, men husker ikke helt.
Det hjelper ikke å slå av bt, heller ikke bilen, men når den står avslått en stund er alt som før...

Noen andre med samme erfaring/problemer med dab?

Usikker

Kan legge til at jeg ikke har hatt dette hikke mer enn den ene gangen men jeg har fortsatt det irriterende problemet med at minnebanken på forhåndsdefinerte kanaler er "låst"  https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34307.0
Får ikke langt til det jeg vil ha

Har forøvrig en Android telefon auto kobla i bilen og den har fungert helt fint hele tiden dvs. fra dag 2.

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA