Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dugg

Startet av TeslaDice, tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:09

« forrige - neste »

ctr46

Min erfaring er at ved å ha følgende innstilling på så får jeg aldri dugg:
AC - On
Frisk luft - On
Vifter til: bein, ansikt og vindu
Viftehastighet - Auto

Altså alt manuelt utenom viftehastighet som står på auto. Har funka de siste 2 månedene fra +5 til -15  :)
.

JTB

Det er går jo stort sett fint å holde bilen duggfri bare med å sette bilen på kun friskluft, men så fort du kommer til en tunnel og trykker resirkuler så dugger vinduene igjen og du må velge mellom null sikt eller kullosforgiftning. Blir ikke klok på det...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Vhagar

Har alt på auto og merker ikke noe til dugg problemet. Men så har jeg da heller aldri satt meg i bilen særlig våt av regn eller svette. Tuneller går også greit (har til nå ikke merket eksos), med unntak av at sidespeilene dugger av og til. Da føles det litt unødvendig å måtte starte varmetrådene i bakruten for å fjerne dugg fra speilene (håper de skiller de to funksjonene snart). Eneste gangen jeg merker dugg er etter at bilen har stått 20 minutter på ferge med alt av vifter av, da dugger det litt i det man setter de på igjen, men det forsvinner på 20 sekunder (raskere om jeg setter på HI).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

olavxxx

Dere som sliter med å få luft ut på rad 2: hos meg hadde fabrikken glemt å koble på røret.

Rad 3 er "rear ac", men rad 2 skal henge sammen med rad 1. Men jeg klarte ikke å få noe futt ut før de så på det og kobler på røret.

Vhagar

olavxxx
Hvilken setekonfig har du? Dersom du har 5-seter, hvor mye luft kommer ut av de dysene på B-stolpen ved ulike viftehastigheter? Og blir det noen gang varmluft der?

Har 5-seter selv, samme hva jeg gjør så er det bare så vidt det kommer et lite sig av luft ut av de. Med mindre jeg setter på 11 og lukker alle slusene fremme! Da kommer det "litt" men på langt nær så mye som det kommer fremme når vifta står på 2 selv om den nå står på 11.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

olavxxx

Sitat fra: Vhagar på onsdag 21. februar 2018, klokken 19:15
olavxxx
Hvilken setekonfig har du? Dersom du har 5-seter, hvor mye luft kommer ut av de dysene på B-stolpen ved ulike viftehastigheter? Og blir det noen gang varmluft der?

Har 5-seter selv, samme hva jeg gjør så er det bare så vidt det kommer et lite sig av luft ut av de. Med mindre jeg setter på 11 og lukker alle slusene fremme! Da kommer det "litt" men på langt nær så mye som det kommer fremme når vifta står på 2 selv om den nå står på 11.
Jeg har nye 7s løsningen, bil levert 22. des. (låst design to uker ut i aug).
Jeg tror de med rad 3 har to ACer, men rad 2 og rad 1 er nok lik vil jeg tro på 7, 6 og 5-seteren.

B-stolpen er den bak fører/passasjer sant? Jeg har ikke prøvd å sitte på rad 2 selv, men når AC ikke var koblet på kom det ingen ting ut ved midtkonsollen.

JFa

Sitat fra: olavxxx på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:05
Sitat fra: Vhagar på onsdag 21. februar 2018, klokken 19:15
olavxxx
Hvilken setekonfig har du? Dersom du har 5-seter, hvor mye luft kommer ut av de dysene på B-stolpen ved ulike viftehastigheter? Og blir det noen gang varmluft der?

Har 5-seter selv, samme hva jeg gjør så er det bare så vidt det kommer et lite sig av luft ut av de. Med mindre jeg setter på 11 og lukker alle slusene fremme! Da kommer det "litt" men på langt nær så mye som det kommer fremme når vifta står på 2 selv om den nå står på 11.
Jeg har nye 7s løsningen, bil levert 22. des. (låst design to uker ut i aug).
Jeg tror de med rad 3 har to ACer, men rad 2 og rad 1 er nok lik vil jeg tro på 7, 6 og 5-seteren.

B-stolpen er den bak fører/passasjer sant? Jeg har ikke prøvd å sitte på rad 2 selv, men når AC ikke var koblet på kom det ingen ting ut ved midtkonsollen.
Har 5-seter fra juli 2017, får luft ut av midtkonsollen rad 2, både varm og kald. Krever symbol for ansiktshøyde aktivert på skjermen


Vhagar

olavxxx
De med 3 rader har 2 ja så det er ikke sammenlignbart med 5-seteren. B-stolpen er den rett bak fremsetene ja.

JFa
Hm, får teste selve midtkonsollen i morra, tenkte mer på de dysene som er ca midt oppå sidestoplene rett bak fører/passasjersetene (rett under knappene for å åpne FWD'ene). Greit å vite hvor mye luft folk får ut der og om det kommer varm luft i noen særlig grad (på 5-seteren).

På min 5-seter kommer det så å si ikke noe luft ut der selv med viften på 11, noe kan merkes om man lukker alle spjeld fremme men sånn kan det da ikke være nødnveidg å ha det? Og varm luft kan jeg se langt etter.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA