Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

IONIQ 2017-2018

Startet av siddis86, tirsdag 13. februar 2018, klokken 13:06

« forrige - neste »

siddis86

Hei! Har en IONIQ 2018-modell i bestilling som etter planen kommer til sommeren. Selgeren min sa i dag at vi kan få en 2017 modell allerede i april. Hva er forskjellene? Hva ville dere gjort. Verditap 2017 kontra 2018? Hilsen grønn framtidig IONIQeier.

Jadajada

#1
Har en 2018 i bestilling selv. Kommer med sorte plast detaljer i "grill" og ellers rundt bilen  :+1:, varme i baksetet, og pedaler i metall. Muligens noe mer, er jo nyere en 2017 også da. :)

Halvorsen

Har den nye utgaven kommet til Norge,så en på finn annonsert som 2018 modell og registrert Februar 2018.Det så ut som det var den gamle modellen.

Kim-

Hvis den er registrert i februar er det nok 2017 modell
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kentroger1

Etter hva jeg har skjønt, så skal de første virkelige 2018 modellene komme til Norge i Juni/Juli. 2017 modellen er ferdigprodusert og de siste er på båt. Dette gjelder da orderpack 6, 7 og 8. F.o.m. Orderpack 9 sies det at alle skal være 2018 typen. Jeg hadde bestilt Blazing Yellow i Juli ifjor, men fikk beskjed om at de ikke lagde flere av denne og at jeg måtte velge ny farge for 1 mnd siden. Det ble da Fiery Red som er ny på 2018 modellene, og den skal jeg få i juni/juli.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

vonGrepa

Sitat fra: siddis86 på tirsdag 13. februar 2018, klokken 13:06
Hei! Har en IONIQ 2018-modell i bestilling som etter planen kommer til sommeren. Selgeren min sa i dag at vi kan få en 2017 modell allerede i april. Hva er forskjellene? Hva ville dere gjort. Verditap 2017 kontra 2018? Hilsen grønn framtidig IONIQeier.


Jeg ville ha ventet på 2018. Om ikke annet bare for å få svart grill :-)
For videresalg vil jo 2018 alltid være mer verdt enn 2017.

Myrknir

Det vil alltid komme noe nytt og bedre. 2019 mod skal vist komme med tretthetsvarsler.
Prisforskjellen vil være langt større om de plutselig finner ut av de setter i et større batteri. Det du kan regne på er om å kjøre de ekstra mnd med fosilbil med alle utgiftene det tilhører er dyrere enn et evt verditap.

Ser at det er en tråd fra februar. Hva valgte du?
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

siddis86

Vi kjøper nybil for første gang i livet. Vi valgte derfor å vente litt på siste skrik og dermed gå for 2018-utgaven. Fikke nettopp beskjed fra forhandler at den er klar rundt 20. juli og gleder oss veldig:)

Kim-

Sikkert lurt  :)


Hvortid bestilte du? Har og bestilt, men fortsatt ikke hørt noe enda..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

siddis86

Det er så lenge siden, men mener det var starten på november. Fikk Mail fra selger fornya en uke siden med estimert dato.

lenny36

Sitat fra: siddis86 på søndag 27. mai 2018, klokken 08:39
Det er så lenge siden, men mener det var starten på november. Fikk Mail fra selger fornya en uke siden med estimert dato.

Jeg bestilte 5.oktober og har fått beskjed om levering september. Hvit 2018 med skinn, teknikk og soltak. Fargen er nok med å avgjøre leveringstiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zimon

hmm, jeg bestillte 14  oktober 2017, Marina Blue med teknikpakke og skinn. Nå sa selger at de hadde en i bestilling som jeg kastet meg på, forventet ifølge produksjonsplan var at bil skulle ankomme Mars en gang ca, men vi skrev Mai-Juni på kontrakten som litt akseptabel forsinkelse for selger og meg som kunde. Bilen får jeg til uka, så det var greit å skrive mai/juni sånn sett.

Når man får levering avhenger ja av produksjonsplanen til Hyundai, ifølge selger så produserer de biler med visse farger og utsyr i puljer, så f.eks Marina Blue denne perioden, først enkel bil, så med teknikkpakke etc, neste er det kanskje hvit, så silver etc etc.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

siddis86

Vi har også hvit, skinn og teknikk uten soltak.

Kim-

Hvordan er disse orderpackene inndelt? Har fått beskjed at jeg  er i orderpack 06 og forventet levering oktober
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

lenny36

Sitat fra: kim.milde på onsdag 20. juni 2018, klokken 00:13
Hvordan er disse orderpackene inndelt? Har fått beskjed at jeg  er i orderpack 06 og forventet levering oktober

Bilen min er også i orderpack 6 med levering sent september/tidlig oktober. Hvit med alt. Hva med din?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA