Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går det ett skille blant gamle golfer?

Startet av MHA, mandag 12. februar 2018, klokken 15:44

« forrige - neste »

MHA

Hei! Noen med litt over gjennomsnittlig greie på egolf her?

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en elbil for under 200k, og har sett mye på egolf. 300km-golfen blir litt for dyr for dette formålet, og jeg tenker det holder med litt kortere rekkevidde enn hva 2017-modellen har.

Men er det andre store forskjeller på modellene som har kommet før 300k-varianten? Jeg tenker ikke på garanti, men mer på mulitimedia og smarte tekniske løsninger. Går det et teknologi-skille blant gamle golfer jeg burde ha i bakhodet når jeg tenker på brukte golfer?

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

gak

Det er en del bruktimporterte som ikke har hurtiglading, varmepumpe og ACC. Jeg ville kjøpt "norsk" bil fra våren 2015 og nyere.
Polo 2.5

individu-el

Teknologisk er der ikke forskel i min optik. Men udstyret kan være lidt forskelligt på alle biler fra 2014-2018, fx varmepumpe, forskellige assistenter (lys, regn, mv).
Teknologisk er den største forskel måske (?) at fra modelårgang 2016 kan du få Apple CarPlay/Android Auto (efter juni 2015, cirka).

J@x

På 2014 får man ikke styrt enkelte ting fra app mener jeg i forhold til 2015 og senere, varme i frontrute og innstilling av avgangstider..
På 2016 kom der vel en ny versjon av mediaenheten med støtte for CarPlay etc.
På ett eller annet tidspunkt kom der vel lyktespylere, men vet ikke når..
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

MHA

Takk for supre svar! Ser jeg kan finne flere godt prisede fra 2015, så jeg starter med de og leter etter modeller med varmepumpe.

Sirup

Sitat fra: MHA på tirsdag 13. februar 2018, klokken 11:06
Takk for supre svar! Ser jeg kan finne flere godt prisede fra 2015, så jeg starter med de og leter etter modeller med varmepumpe.

Hvorfor ønsker du varmepumpe?
VW e-Golf
Tesla Model X75

individu-el

Og fra 2017 kan man også vælge Digital Display

Sirup

Jeg ville prioritert å fått tak i en e-Golf med med minimum skinn og ryggekamera. Det vil jeg si er det man har mest nytte av blant ekstrautstyret.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Amatøren

Personlig ville jeg unngått skinn.

Synes det virker ekstra kaldt på vinteren og varmt og klamt på sommeren. Har hatt det i en Audi A6.

Ryggekamera støtter jeg selv om jeg klarer meg uten på Sharan (selv om den er større) og med kun parkeringssensorer foran og bak.

Golfen har og jeg digger det.

Ville også satset på ekstra sidekollisjonsputer bak for økt sikkerhet for de som sitter der.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Oddaa

I e-Golf er skinn et must på grunn av kvaliteten på stofftrekkene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

jkirkebo

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 13. februar 2018, klokken 23:17
I e-Golf er skinn et must på grunn av kvaliteten på stofftrekkene.

Kan vel impregneres, eller evt. benytte ekstra setetrekk?

Jeg ville heller ikke hatt skinn. Hadde det i TMSen jeg hadde men gikk tilbake til stoffseter i TMXen da jeg liker det mye bedre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oddaa

Om man virkelig hater skinnseter, så kanskje...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sirup

Sitat fra: Oddaa på onsdag 14. februar 2018, klokken 11:12
Om man virkelig hater skinnseter, så kanskje...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Man må virkelig hate skinnseter for å velge stoff i de tidlige e-Golfene. Jeg anser skinn som et must i e-Golf, da de stoffsetene som før ble levert var veldig problematiske. Det skulle ikke mer enn en dråpe vann til før man fikk flekk i setet.
VW e-Golf
Tesla Model X75

e-curious

Jeg har stoffseter i min bil, og har aldri angret på det. Jeg fikk impregnert bilen med AutoGlym LifeShine da jeg kjøpte bilen for 2 1/2 år siden.  Jeg bor på Vestlandet og går mye tur i regnvær, og har ikke vært nevneverdig plaget av skjolder og flekker.  De få jeg har fått har gått raskt vekk ved å tørke over med et hvitt litt fuktigt håndkle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA