Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Power Limit / diagnose - Jæren

Startet av Sulle, lørdag 10. februar 2018, klokken 17:39

« forrige - neste »

Sulle

Hei,
Har en Think Lithium 2010 som ikke vil starte. Alle lysene kommer på et par sekunder før de slokker og Power Limit begynner å blinke. Tenkte det var 12V batteriet og satte det på lading, men bilen nekter å starte uansett. Testet med startkabler fra annen bil med og uten at motoren var i gang. Selv med 14,4V spenning vil den ikke starte.

Er det noen i distriktet som har kan gjøre diagnose, eller har diagnoseapparat til låns? Går det an å få noe ut av feilkodeleser fra Biltema?
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

VWspirit

Høres ut til at det er precharge resistoren som har tatt kvelden. Du kan sjekke med en pcan og enerdel software om det er feil med rlec kort, battericeller eller temperatur følere.
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Sulle

Takk for svar. Jeg har fått den ordnet allerede hos Elbilmek. En snill mann som tilfeldigvis skulle til Oslo med biltralle for hente 2 Buddyer leverte den for meg.

Akkurat hva de byttet vet jeg ikke. Det står "Feilsøking, kretskort reparasjon" på regningen. For det tok de seg betalt den nette sum av 1412 kr og 50 øre, og på kjøpet ordnet de servostyringen :) Synd at de ligger så avsides...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

motorulf

Jag har samma problem som ovanstående talare.

Power limit blinkar.
Jag har 13.8 volt i blybatteriet.
Inga andra lampor blinkar.
När jag vrider på "tändningen" åker SOC-mätaren väldigt sakta från 0 till 100 (nästan en minut).

Bilen fungerade bra tidigare, jag parkerade och tryckte på knappen för batteri-infrysning, då den skulle stå still ett längre tag.
När jag koppade in laddaren så började inte laddlampan lysa, bara tillkopplad-lampan, tänkte att den gör väl det sen. Jag lät den stå 2 dygn och testade sen starta. Fick samma resultat som ovan. Har testat att ladda den flera gånger nu, samma sak varje gång.

Min bil är en 2009 Zebra.

Sulle

Høres ikke helt likt ut. Mener at min bil viser SOC uavhengig av om tenningen er av eller på. Forskjell på Zebra og Lithium? Effektmåleren derimot var en rask tur på 0 før den datt til bunns igjen, og power limit begynte å blinke. Uansett, Elbilmek ordnet opp og kan anbefales.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

motorulf


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA