Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i-pace parkert i Akerkvartalet

Startet av jokr, onsdag 30. mai 2018, klokken 14:52

« forrige - neste »

jokr

Litt mer en 1, med skilter, dog britiske
Totalt 6 stkDu kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
2018 Nissan Leaf Tekna

Eyvind Bernhardsen

Dette er importørens biler. De ankom i dag, skal brukes av JLRs ansatte, og skal visstnok over på norske skilter etter hvert.

Kilde: jeg snakket med noen hyggelige ansatte hos JLR før de kjørte av gårde i hver sin I-Pace etter jobb i dag :)

Elmo

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 30. mai 2018, klokken 19:24
jeg snakket med noen hyggelige ansatte hos JLR før de kjørte av gårde i hver sin I-Pace etter jobb i dag :)
Nordmenn har vel ikke lov til å kjøre utenlandsregistert bil i Norge tror jeg ?
Men det har/hadde vel noe med å unngå avgiftsunndragelse å gjøre så det har lite å si for elbiler. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Denne er vel en av de seks du så. Jeg fikk den opp bak med på E18 ved Lysaker i ettermiddag. Jeg tok av på en havarilomme så jeg fikk bilde fra siden og kom meg så inn bak den igjen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kaiat

Sitat fra: Elmo på fredag 01. juni 2018, klokken 21:29
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 30. mai 2018, klokken 19:24
jeg snakket med noen hyggelige ansatte hos JLR før de kjørte av gårde i hver sin I-Pace etter jobb i dag :)
Nordmenn har vel ikke lov til å kjøre utenlandsregistert bil i Norge tror jeg ?
Men det har/hadde vel noe med å unngå avgiftsunndragelse å gjøre så det har lite å si for elbiler.

Det er noen unntaksregler og det kan søkes Tollvesenet om tillatelse. Det er flere bilimportører som har hatt utenlandsregistrerte testbiler. Som oftest biler som normalt ville blitt pålagt mye avgifter.

Trekkoppbil

I dag var det en østover på E18 i Sandvika.

Her i landet er det mye friere å kjøre med utenlandske skilter enn med prøveskilt.

Det sies at ved import kan nordmenn kjøre 30 dager på utenlandske skilt: https://www.amcar.no/Aktuelt/444/30+dager+pa+utenlandske+skilt.html

Og iflg eøs kan ikke norske myndigheter nekte deg å låne utenlandskregistrert bil under 25 dager i året, under visse betingelser, iflg ryktene:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41831

Lepet65

De har vertfall rattet på riktig side, selv om de er britisk registrert :+1: :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA