Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladestasjon til Kona !

Startet av Tor S., fredag 09. februar 2018, klokken 17:23

« forrige - neste »

Olemann

Dette er pussig og ikke iht. praksis til nå ved fakturering av elbiler - jeg har fått levert mine elbiler med vinterhjul spesifisert separat på faktura, men inkludert i totalpris på bilen og levert og betalt sammen med bilen.  Da har dette vært iht. regelverket for mva fritak iht. forhandlere.  Om man derimot fakturerer på egen faktura og ikke betaler sammen med bilen er det neppe mva fritak.

Sitat fra: Aqua på torsdag 02. august 2018, klokken 17:06

Det er ulike momsregler for fastmonterte og mobile EVSEer, på side 572: https://www.skatteetaten.no/globalassets/rettskilder/handboker/mva/merverdiavgiftshandboken-2018---14.-utgave.pdf
[/quote]

Fra merverdiavgifthandboken, side 572:
Ofte vil kunden kunne velge mellom flere utstyrspakker. Utstyr som inngår i disse pakkene antas omfattet av fritaket. Dersom det tilbys utstyr utover dette, antas også dette omfattet av fritaket dersom utstyret må anses som en del av kjøretøyet. Blant fritatt utstyr kan nevnes slikt som har med navigasjon å gjøre, alarm, dekor folie, beskyttelsesfolie på dørhåndtak, askebeger, telefonholder, tilhengerfeste og innvendig LED belysning.
Ovennevnte vurdering vil bare kunne foretas ved det konkrete salget, ikke ved senere vedlikehold, reparasjon etc. Utstyret må være levert fra selgeren av det aktuelle kjøretøyet og det må ikke betales et særskilt vederlag for utstyret. (Min utheving).
Greit nok at utstyret skal leveres av selgeren (av bilen), men i siste setning står det faktisk at det ikke må kreves særskilt vederlag for utstyret. Hvis foliering er inkludert i bilprisen betales ikke mva, men hvis selger krever ekstra betalt, skal man betale mva. Hva er forskjellen? Kan ikke tenke med at forhandleren vil gi bort foliering gratis.
[/quote]

Mao

Sitat fra: Helix på torsdag 02. august 2018, klokken 16:08
Sitat fra: rmon på onsdag 01. august 2018, klokken 12:08
Dere som har fått sporingsnummer fra Klima & Energi AS, har dere fått produktet dere forventet og betalt for?

Nei, fikk en Schneider EV link istedenfor en Ecolite >:(

Har naturligvis kontaktet dem skriftlig om dette, men forventer jo ikke noen svar sånn helt med det første....

Samme her  >:(
Schneider-boksene er forsåvidt fine de, men passer ikke mitt oppsett. Det var en grunn til at jeg bestilte Ecolite...
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

jorgenbsk

#77
Det aner meg at det kommer noen Schneider ladestasjoner på finn.no fremover..
Det er vel mulig å selge de svært billig sammenliknet med billigste nettpris og likevel ha nok penger til en ny Ecolite fra en annen leverandør?

Jeg bestilte Cenika Centech laderen, men fikk KEBA P30 10-20A.

SBBB

Jeg fikk også KeContact P30e, 10-20 A.
Det var slettes ikke det jeg bestilte....

AndersK

Virker som man skal styre milevis unna denne leverandøren.

Trond.m

Ja, når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det ofte akkurat det det er  :o

jkirkebo

Sitat fra: TM på fredag 03. august 2018, klokken 20:12
Ja, når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det ofte akkurat det det er  :o

Må si jeg ble litt skeptisk når de solgte EcoLite til under min kostpris ja. Og det er ingen som får like gode kostpriser på EcoLite som meg, siden jeg bestilte 1000 stk. i forrige runde...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA