Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svekkes varmepumpen over tid?

Startet av Kjell Leaf, onsdag 07. februar 2018, klokken 13:10

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Jeg lurer på om noen har merket redusert virkningsgrad på varmepumpen. Så vidt jeg vet er det ikke servicepunkter på denne. Uten at jeg er helt sikker, mener jeg at forbruket på pumpen er litt høyere enn den var før. (jeg vet den virker)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

bob-bob

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 07. februar 2018, klokken 13:10
Jeg lurer på om noen har merket redusert virkningsgrad på varmepumpen. Så vidt jeg vet er det ikke servicepunkter på denne. Uten at jeg er helt sikker, mener jeg at forbruket på pumpen er litt høyere enn den var før. (jeg vet den virker)
Kan være svak lekkasje eller "naturlig" tap av kjølemiddel. Isåfall vil også aircondition virkning være litt dårligere enn før. ( ikke så lett å få sjekket på vinterstid)  Et AC verksted /forhandler kan få sjekket dette.
Forøvrig , jeg regner med at friskluftfilteret er byttet , - er det nærmest tett så blir det jo mindre futt pr kilowatt.

Kjell Leaf

Fungerte som forventet i dag i +2 grader, var nok bare jeg som undervurderte hbor stor forskjellen er på +2 og -2 grader.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA