Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

LittleHammer

#495
Veiledende utsalgspris på I-Pace i Tyskland er fra 77850 euro inkl mva.
e-tron fra 630-640K?

80000/1.19*9.5=639K
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Stikkkontakt


Counterpointer

Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:18
Og da var prisen offisiell:

Ble vi klokere av det? Nei, vi ble ikke det, som jeg har forsøkt å si hundre ganger. Vi aner ikke hva det inkluderer av utstyr, så det er nærmest verdiløst.
Du må sikkert si det hundre ganger til, uten at det hjelper

Det det derimot avklarte var eventuelle illusjoner om 500 tallet! Disse burde nå være avklart!

Espen W

I-Pace er strategisk priset til 599.
Modell 3 med 4WD og hengerfeste skal vel koste godt under 400K.

Porsche Mission E med 4wd, 600hk og reell (dvs ikke Tesla tall med 0-96 og rollout) 0-100 på under 3.5s.
Pluss: den kommer med egen drone :)
Mission E skal starte på et sted mellom $75K og 85K, mao mellom 580 og 660 tusen NOK med dagens kurs.

Har betalt deposium på e-tron, men jeg venter på Porschen tror jeg, for det ligger nå an til 2019 levering på begge.

Crown

Sitat fra: Espen W på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:57
Modell 3 med 4WD og hengerfeste skal vel koste godt under 400K.

Kan jeg aldri tenke meg skjer :-)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

forzaman

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:40
Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:18
Og da var prisen offisiell:

Ble vi klokere av det? Nei, vi ble ikke det, som jeg har forsøkt å si hundre ganger. Vi aner ikke hva det inkluderer av utstyr, så det er nærmest verdiløst.
Du må sikkert si det hundre ganger til, uten at det hjelper

Det det derimot avklarte var eventuelle illusjoner om 500 tallet! Disse burde nå være avklart!


@knut.aulie: Hvorfor er 500 tallet en illusjon? €80.000 med 19% moms tilsvarer €67.226 uten moms. Med en internkurs hos Audi på 8,9 eller lavere, så er man faktisk på 500-tallet! Om det blir virkeligheten gjenstår å se, men vil ikke kalle det en illusjon, gitt at Jaguaren også begynner på 599'.

Espen Hugaas Andersen

500-tallet er nok fortsatt mulig. Men jeg tror nok denne er død og begravet:

Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 20. februar 2018, klokken 15:52Lanseringsbilen vil ha tre motorer og minst 95kWh batteri, og det er den som vil koste rundt 500K i Norge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vegar Beider

Sitat fra: Espen W på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:57
I-Pace er strategisk priset til 599.
Modell 3 med 4WD og hengerfeste skal vel koste godt under 400K.

Porsche Mission E med 4wd, 600hk og reell (dvs ikke Tesla tall med 0-96 og rollout) 0-100 på under 3.5s.
Pluss: den kommer med egen drone :)
Mission E skal starte på et sted mellom $75K og 85K, mao mellom 580 og 660 tusen NOK med dagens kurs.

Har betalt deposium på e-tron, men jeg venter på Porschen tror jeg, for det ligger nå an til 2019 levering på begge.

Beklager å frata deg illusjonene her, men det du sier om Porshce kan umulig stemme.

For det første er det snakk om to Porscher, begge er i konseptstadiet. Den første er Mission E, den neste er Mission E Sport Turismo. Sistnevnte har en kul video (animasjon) med en drone. Det kommer garantert ikke som ekstrautstyr, det er en en kul gimmick i en tegnefilm, ok?
Prisen du nevner er helt på vidda, bare tull. Det sier seg selv at en Porsche med 600 hester kommer til å koste mye mer enn en mellomstor Audi SUV. Tenk prisnivået på Tesla S P100DL, mer eller mindre. Startpris 990.000,-, så kan du i vanlig Porsche-ånd legge på 500 til i utstyr.

Ja, så var det levering. Mission E kommer kanskje i 2019 (2020 i praksis). Sport Turismo året etter. Det er to år etter e-tron.

Vegar Beider

#503
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:35
500-tallet er nok fortsatt mulig. Men jeg tror nok denne er død og begravet:

Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 20. februar 2018, klokken 15:52Lanseringsbilen vil ha tre motorer og minst 95kWh batteri, og det er den som vil koste rundt 500K i Norge.

Slutt å røre nå.

Dette vet du absolutt ingen ting om. Som jeg har forsøkt å banke inn i skallen til deg og andre gjentatte ganger, så er 500-tallet en startpris som slett ikke trenger å skje. Det er utgangspunktet for en ribbet bil med utstyrsnivå lik en basic Q7. Hverken du eller jeg vet noe som helst mer om hvorvidt dette stemmer eller ikke etter dagens lansering. Grunnen er, som det tilsynelatende er så innihelvetets vanskelig å fatte, at vi ikke vet hva som er inkludert i prisen.

Når de sier 640K, så kan det meget godt være med ekstrautstyr i forhold til en basic bil som er verdt mer enn 150K. Altså er utgangspunktet under 500.

Hvorfor er dette konesptet med at utstyret er en betydelig del av prisen så fryktelig vanskelig å fatte?

Counterpointer

Sitat fra: Espen W på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:57
Porsche Mission E med 4wd, 600hk og reell (dvs ikke Tesla tall med 0-96 og rollout) 0-100 på under 3.5s.
Pluss: den kommer med egen drone :)
Mission E skal starte på et sted mellom $75K og 85K, mao mellom 580 og 660 tusen NOK med dagens kurs.

Har betalt deposium på e-tron, men jeg venter på Porschen tror jeg, for det ligger nå an til 2019 levering på begge.
Står på lista til Mission E og så langt har alle jeg snakker med i Porsche antydet langt høyere priser enn du siterer.

Egen drone er jeg 100% sikker på ikke kommer, det var kun til Cross turismo og er bare en consept gimmick.

Ytelsene til Mission E kommer helt sikkert til å bli bra, men tror det er fort å koble intropris, for antatt grunnmodell, mot spesifikasjoner til antatt toppmodell. Dette vil  bli veldig feil.

Levering av Porsche blir stadig utsatt, det siste er at Tyskland utsatte depositum systemet frem til sommeren, mot Porsche Norge sitt sterke ønske.

Samme er det nå med E-tron som var antatt og sterkt ønsket av Audi Norge i 2018, men utsettes nå til 2019.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:35
500-tallet er nok fortsatt mulig.
I så fall som 599 900, som er 600 i mitt hode.

500 tallet som jeg omtaler har alltid vært altfor optimistisk! Jeg hadde vært veldig glad om det var tilfelle siden jeg har meget lavt depositumsnummer og tar veldig gjerne en E-tron med 120 kWh batteri, Tesla P prestanda og tre motorer til den prisen , men det tror jeg ikke er mulig.

Counterpointer

Sitat fra: forzaman på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:32
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:40
Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:18
Og da var prisen offisiell:

Ble vi klokere av det? Nei, vi ble ikke det, som jeg har forsøkt å si hundre ganger. Vi aner ikke hva det inkluderer av utstyr, så det er nærmest verdiløst.
Du må sikkert si det hundre ganger til, uten at det hjelper

Det det derimot avklarte var eventuelle illusjoner om 500 tallet! Disse burde nå være avklart!


@knut.aulie: Hvorfor er 500 tallet en illusjon? €80.000 med 19% moms tilsvarer €67.226 uten moms. Med en internkurs hos Audi på 8,9 eller lavere, så er man faktisk på 500-tallet! Om det blir virkeligheten gjenstår å se, men vil ikke kalle det en illusjon, gitt at Jaguaren også begynner på 599'.
Vent å se, sier jeg.

599 er startpris på I-Pace helt riktig, men det er ikke 500 tallet annet enn i teorien. Ingen betaler under 600 for en Jag og ingen kommer til å betale under 600 for en E-tron. Min spådom basert på tilgjengelig info nå.

forzaman

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:07
Sitat fra: forzaman på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:32
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:40
Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:18
Og da var prisen offisiell:

Ble vi klokere av det? Nei, vi ble ikke det, som jeg har forsøkt å si hundre ganger. Vi aner ikke hva det inkluderer av utstyr, så det er nærmest verdiløst.
Du må sikkert si det hundre ganger til, uten at det hjelper

Det det derimot avklarte var eventuelle illusjoner om 500 tallet! Disse burde nå være avklart!


@knut.aulie: Hvorfor er 500 tallet en illusjon? €80.000 med 19% moms tilsvarer €67.226 uten moms. Med en internkurs hos Audi på 8,9 eller lavere, så er man faktisk på 500-tallet! Om det blir virkeligheten gjenstår å se, men vil ikke kalle det en illusjon, gitt at Jaguaren også begynner på 599'.
Vent å se, sier jeg.

599 er startpris på I-Pace helt riktig, men det er ikke 500 tallet annet enn i teorien. Ingen betaler under 600 for en Jag og ingen kommer til å betale under 600 for en E-tron. Min spådom basert på tilgjengelig info nå.

Du har helt rett @knut.aulie. Med en evt. startpris på NOK 599.900, så vil ingen ende opp med å betale dette til slutt. Men det som jeg synes kan være interessant med en startpris rett under 600', er at man da bør kunne være rimelig sikker på å kunne få en meget velutstyrt e-tron quattro til 850'-900', og holde seg godt under millionen...

Counterpointer

Sitat fra: forzaman på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:32
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:07
Sitat fra: forzaman på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:32
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:40
Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:18
Og da var prisen offisiell:

Ble vi klokere av det? Nei, vi ble ikke det, som jeg har forsøkt å si hundre ganger. Vi aner ikke hva det inkluderer av utstyr, så det er nærmest verdiløst.
Du må sikkert si det hundre ganger til, uten at det hjelper

Det det derimot avklarte var eventuelle illusjoner om 500 tallet! Disse burde nå være avklart!


@knut.aulie: Hvorfor er 500 tallet en illusjon? €80.000 med 19% moms tilsvarer €67.226 uten moms. Med en internkurs hos Audi på 8,9 eller lavere, så er man faktisk på 500-tallet! Om det blir virkeligheten gjenstår å se, men vil ikke kalle det en illusjon, gitt at Jaguaren også begynner på 599'.
Vent å se, sier jeg.

599 er startpris på I-Pace helt riktig, men det er ikke 500 tallet annet enn i teorien. Ingen betaler under 600 for en Jag og ingen kommer til å betale under 600 for en E-tron. Min spådom basert på tilgjengelig info nå.

Du har helt rett @knut.aulie. Med en evt. startpris på NOK 599.900, så vil ingen ende opp med å betale dette til slutt. Men det som jeg synes kan være interessant med en startpris rett under 600', er at man da bør kunne være rimelig sikker på å kunne få en meget velutstyrt e-tron quattro til 850'-900', og holde seg godt under millionen...
Da er vi på linje

Vegar Beider

Sitat fra: forzaman på torsdag 15. mars 2018, klokken 13:32
Du har helt rett @knut.aulie. Med en evt. startpris på NOK 599.900, så vil ingen ende opp med å betale dette til slutt. Men det som jeg synes kan være interessant med en startpris rett under 600', er at man da bør kunne være rimelig sikker på å kunne få en meget velutstyrt e-tron quattro til 850'-900', og holde seg godt under millionen...

Det tror jeg vi fikk godt bekreftet i dag. Når de antyder ca. 640K, så er det mest sannsynlig en ok utstyrt utgave (som i ikke ribbet). Det rimer med hva Audi normalt gjør med "spesielle modeller", de er bedre utstyrt i basisutgave enn sine mer vanlige søsken. Det betyr at man kommer veldig langt med utstyr for 200-250K (uten moms). Så toppspekket bil til under 900 ble ennå mer sannsynlig i dag enn det var før.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA