Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

PionerThink

Sitat fra: Touring på tirsdag 06. mars 2018, klokken 22:00
Hva er det du vil fram til egentlig? Bare meningsløs babbel fra deg.  Skjønner du at du bare kjeder folk her? Eller er du bare dum  rett og slett? Beklager å si det men nå er du bare som en irriterende fyr på fest som bare klenger og er umulig å bli kvitt.
@Vegar Beider. Du skal ha for å forsøke å svare, men andre har prøvd å stille spørsmålet om intensjonene før uten at det har lykkes ;D
Hjalp ikke engang å opprette en egen tråd 8) https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38191.0
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorEl

NETFLIX      Dirty money episode 1.  God documentar om VAG og diesleforbruk.
                 
TEASER ;
https://www.youtube.com/watch?v=CsplLiZHbj0

I love E-Golf, eier en. VAG burde laget flere miljøvennlige bileR.

Norge-EØS-EFTA-EU... 

Sitat; Nei, det har jeg så aldeles ikke tippet, er du immun mot fakta?
Jeg sier den vil koste rundt 500K som en basispris for en basic utgave. Sannsynligvis vil ikke noe slikt tilbys... :laugh: :laugh:

Du har en tendens til å bli fokusert på person, og ikke på sak. Trust me ;)







Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Vegar Beider

Sitat fra: PionerThink på torsdag 08. mars 2018, klokken 15:04
Sitat fra: Touring på tirsdag 06. mars 2018, klokken 22:00
Hva er det du vil fram til egentlig? Bare meningsløs babbel fra deg.  Skjønner du at du bare kjeder folk her? Eller er du bare dum  rett og slett? Beklager å si det men nå er du bare som en irriterende fyr på fest som bare klenger og er umulig å bli kvitt.
@Vegar Beider. Du skal ha for å forsøke å svare, men andre har prøvd å stille spørsmålet om intensjonene før uten at det har lykkes ;D
Hjalp ikke engang å opprette en egen tråd 8) https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38191.0

Du har rett, det er helt mørkt. Jeg har offisielt gitt opp.

JorEl

Sitat fra: Vegar Beider på onsdag 07. februar 2018, klokken 21:46
Det som meget godt kan skje er at de lager en "First Edition" som er lasset med utstyr for å levere til alle som er på venteliste. Så kommer de billigere versjonene senere. Derfor tipper jeg en meget godt utstyrt e-tron passerer 800K.

Jeg skrev;
Du har jo tippet at Audi begynner godt utstyrt og vil koste over 800k Nok. Hvor skal de selge den, uten om i Norge? Om de vil selge, selvsagt.

Du svarte;
Nei, det har jeg så aldeles ikke tippet, er du immun mot fakta?
Jeg sier den vil koste rundt 500K som en basispris for en basic utgave. Sannsynligvis vil ikke noe slikt tilbys, i alle fall ikke med en gang. Den tilgjengelige grunnmodellen vil være bedre utstyrt, og starte på rundt 600. Derfra kan den garantert spekkes opp med 200 til, sannsynligvis mer. Det er en frivillig sak.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Youtube: søkeord ; vag diesel   

https://www.youtube.com/watch?v=wX2_rupm0a8
Like skitten som dine person-angrep, Vegarbeider
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jamez


AudiTron

 Det spekuleres i forskjellige batteri størrelser men det tror jeg personlig ikke kommer grunnet rekkevidde argumentet Audi har sagt er veldig viktig.
Dersom dette stemmer ligger det an til en norsk fra pris uten tysk moms på:

520000+importør tillegg og ekstrautstyr!! Hvis dette stemmer har Audi kuppet hele segmentet

Premium driver

Så du tror på prisen men ikke på batteristørrelsen?
Ønsketenkingen her på forumet er en gjenganger der man tror på lav pris og samtidig stort batteri..

Det står jo i artikkelen at batteristørrelsen starter på 70 kWh og det er åpenbart at prisen på 66,000 Euro relaterer til denne. Denne prisen må også justeres for 4,000 Euro i tyske elbilsubsidier før den regnes om til norske kroner.

Bram Schot som er direktør for salg hos Audi bekreftet senest på Genève messen denne uken at det kommer ulike batteristørrelser, og gitt at mesteparten av Tesla salget er de minste batteristørrelsene så er det urealistisk å tro noe annet enn at det kommer et batteri som er mindre enn 95 kWh som en innstegsvariant.

AudiTron


Premium driver

Jeg er heller ikke i tvil om at Audi e-tron kommer til å være betydelig billigere enn tilsvarende Tesla, men det er blitt antydet ganske konkret at Audi med 70/75 kWh batteri kommer til å være ca 25,000 Euro billigere i Tyskland ut til kunde enn Tesla X 75D og det stemmer ganske bra med 66,000 Euro mot 91,000. Tesla får ikke fordelen på 4,000 Euro så forskjell i fabrikkpris er 21,000 inkl. moms.

Tesla X 100D koster ca. 110,000 Euro i Tyskland og prisdifferansen til Audi e-tron 95 kWh kommer til å være noe mindre enn 25,000 Euro siden sistnevnte har tre motorer. En pris på 85,000 -90,000 Euro inkl moms har blitt antydet.

Thorden

Denne er jo interssant, hvis vi kan ta det seriøst. Kan være spekulasjon, kan være fra en enkelt kilde som tar feil, ikke godt å si. :-)

https://www.ludego.com/reservierung-audi-e-tron-quattro/


Release date: end of 2018

• Eco variant with 70 kWh and power 230 kW
• Efficiency variant with 95 kWh and power 265 kW
• Performance output with 105 kWh and power 320 kW

Price: from 66.000 €

Power: 230 kW / 313 hp | 265 kW / 360 hp | 320 kW / 435 hp

Battery capacity: 70 kWh / 95 kWh / 105 kWh

Range (min / average / NEDC):

At 70 kWh: 225 km / 260 km / 370 km

At 95 kWh: 300 km / 350 km / 500 km

At 105 kWh: 330 km / 385 km / 550 km

Top speed: 210 km / h

Acceleration (0-100 km / h): 4.6 s

Max. Torque: 800 Nm

Seats: 4 (Erlkönig with 5)

Luggage compartment: 615 liters / 1,725 ​​liters

Weight (kg) -

Payload (kg) -

L / W / H (mm) 4880/1930/1540

Tires: R17 - R20

Charging Options:

Standard connections: Type 2 3-phase 11 kW, CCS, inductive charging 11 kW (Concept)

Connections Optional:

Phases: 3

Charging times in hours at 95 kWh:

Schuko 2,3kw: 42 h

Wall-Box 3.7kw: 26 h

Wall box 4.6 kW: 26 h

Wall box 7.2 kW: 26 h

Charging station 11kW: 9 h

Charging station 22kW: 5 h (if 22 kW possible, otherwise only 9 h)

Fast charger possible: Yes

Fast charging at 50 kW (80%): 1.40 min

Fast charging at 150 kW (80%): 40 min

Special features:

Thin-film solar cells equipped roof
- Inductive loading
-AHK
-3 engines, 1 front 2 rear
Liquid cooled cells,
Samsung with prismatic cells, LG with pouch cells
-OLED and LED headlights
Load flaps on both sides
-All wheel drive
-Virtual outside mirror (camera)

JorEl

Sitat fra: AudiTron på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:51
Det spekuleres i forskjellige batteri størrelser men det tror jeg personlig ikke kommer grunnet rekkevidde argumentet Audi har sagt er veldig viktig.
Dersom dette stemmer ligger det an til en norsk fra pris uten tysk moms på:

520000+importør tillegg og ekstrautstyr!! Hvis dette stemmer har Audi kuppet hele segmentet
God pris og ekstrautstyret er jo frivillig. Er det noen som har en formening hva impotør tillegget kan bli på? Hva er "vanlig"?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: AudiTron på torsdag 08. mars 2018, klokken 20:43
Uansett så skiller batteri kostnadene fra 70-105kwh i underkant 35000kr ifølge det Audi tidligere har kommunisert da de gir 100euro pr kWh for batteriet.
Det ville vært god reklame for Audi :+1:  Tesla tar jo ekstremt mye for hoppet fra 75kwh til 100kwh.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

PionerThink

Sitat fra: Thorden på torsdag 08. mars 2018, klokken 22:55
Denne er jo interssant, hvis vi kan ta det seriøst. Kan være spekulasjon, kan være fra en enkelt kilde som tar feil, ikke godt å si. :-)

https://www.ludego.com/reservierung-audi-e-tron-quattro/

Etter hva man har sett på bildene av bilen og hva Audi har sagt til nå så kan dette godt stemme ;D
Pris fra 66.000 EUR  i Tyskland, og det er vel antatt med moms 19% = 12 540 EUR som gir en "ren norsk pris" på 53 460 EUR x 9.72 = 520 000,- Er jo uvisst om det tilkommer noe forhandlertillegg osv, men de fleste sier at man må påregne en del i utstyr også, selv om det sikkert ligger litt i bunn i de ulike batteripakkene/utgavene?
Ser vi til I-Pace som er priset fra 599 000,- med 90 kW batteri så trenger ikke 520 000,- være så galt utg.punkt med 75 kW batteri for større bil med litt mer utstyr i grunnpakkene ???

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA