Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

JorEl

Ikke gjetting av prisen i tråden. Understood, sir :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Vegar Beider

Sitat fra: JorEl på tirsdag 06. mars 2018, klokken 18:53
Ikke gjetting av prisen i tråden. Understood, sir :police:

Nå rører du fælt. Bare gjett i vei du, jeg skal ikke bry meg det aller minste. Som sagt, lykke til med det!

Knut Røe


Pitil

Tenker vi går for en T..... fri TU-artikkel jeg......
https://www.tu.no/artikler/na-har-audi-vist-frem-den-nye-el-suv-en/432021


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

JorEl

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 06. mars 2018, klokken 19:59
Sitat fra: JorEl på tirsdag 06. mars 2018, klokken 19:43
Nå er snart Audi her :+1: (Advarsel Tesla er også nevnt)
https://www.tek.no/artikler/audis-el-suv-skal-knive-med-tesla-model-x/168291
3 år gammel artikkel det beste du kunne komme med?
Artikkelen viser at Audi planla nokså presist. De har kontroll, ingenting å si på det.
Men man så altså på Audien som en konkurrent til Model X og bilen skulle bli en SAV;"Forskjellen er i hovedsak at SAV-er ikke har hengerfeste, og er ikke beregnet på offroad-kjøring."
Den hadde en slags historisk-verdi.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Pris på Audi er virkelig ren gjetting!
Alle som er høyt i Audi og har tilgang til kostnader sier at de uansett ikke vil tjene på bilen. Dermed er de troende til to ting; 1 sette pris lavt og konkurransedyktig.
2 sette den høyt for å vise at el er dyrt og fossil må være med en stund til.

Jeg tror de går for nr 1 og dermed vil prisen bli temmelig lik konkurrentene .

Audi vil legge seg under T & J med rimeligste variant men likt utstyrt koster de omtrent det samme.
589' grunnpris (70 kWh utgave)

Knut Røe

589 for 70 kwh utgaven vil være en gavepakke for JLR. Ingen løper ned Harald A Møller sine dører for det.
Neste år kommer både EQC og iX3 i klassen rundt 600k. Markedet blir plutselig ganske stort for kjøperne.
Her må Audi smi mens jernet er varmt og produsere så mye de klarer å selge. Skal de bli god på det og få noe profitt over lengre perspektiv er de nødt for å få satt det i system og få litt volum på det.

THE

Jeg heller nok mer og mer mot teoriene til @Vegar Beider at det ikke dukker opp noen 70/75 kWt utgave. Jaguar til 599,- med 90 kWt betyr nok at Audi må ned mot 520-530,- for en 70 kWt utgave av eTron for at den skal være salgbar.

Tror heller at Audi priser en sparsomt utstyrt tomotors eTron med 95kWt batteriet lavt, f.eks 550000,-. Mulig at man f.eks. må ha 3 motors utgaven for å få mulighet til tilhengerfeste, eller at de setter lavere tilhengervekt på to motors enn tre motors utgavene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Espen Hugaas Andersen

Det ser jo egentlig ut som e-tron blir ganske nært Model X i størrelse. Det er da altså minst en klasse over i-Pace.

Tror Audi fint kunne selge en utgave av e-tron med 70 kWh batteri, to motorer og like lite utstyr som i-Pace S til 580k. (Kanskje med hengerfeste på 2,5 tonn standard, for å sette i-Pace på plass.) Så kunne 90 kWh og tre motorer starte i området av 650-700k, kanskje med litt mer utstyr standard.

Men dette er bare min personlige vurdering av hva markedet trolig ville være villig til å betale.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

#445
Sitat fra: Vegar Beider på onsdag 07. februar 2018, klokken 21:46
Når man skal sammenligne priser er man nødt til å se på pris uten moms i Tyskland.......................når Audi skal prise e-tron må de gjøre det på et globalt marked.

...priser i Tyskland (i euro, uten moms):

Tesla Model S 75D: 58.000
Tesla Model X 75D: 77.000
Tesla Model X P100D: 131.000
Porsche Macan: 47.000
Porsche Cayenne: 63.000
Porsche Cayenne Turbo: 117.000
Audi A6 sedan: 34.500
Audi A6 Allroad: 47.500
Audi Q5: 33.500
Audi Q7: 50.500
Audi Q7 e-tron: 69 000
Audi SQ7: 77 000


Altså er e-tron nødt til å være billigere enn Model X 75D...............
........Med andre ord: maksimalt 60.000 euro som normal startpris, eller mellom 550 og 600K NOK.

Det som meget godt kan skje er at de lager en "First Edition" som er lasset med utstyr for å levere til alle som er på venteliste. Så kommer de billigere versjonene senere. Derfor tipper jeg en meget godt utstyrt e-tron passerer 800K.

Kanskje Audi lager en E-Tron i små kvanta, siden den blir så dyr at Audi ville tapt penger på den i Tyskland. Men heldigvis har de Norge som kjøper pga avgiftslettelser?
Jeg tror de starter med sin "E-Golf-variant". Vi er grønne, vi vil lage Elbil.
Vil tippe de begynner og lage ca.35 E-Tron om dagen, og brenner til med ca.70 E-Tron utover i 2019.

Edit; finner nesten ingen informasjon om E-Tron på Audi sine norske sider, har jeg gått glipp av noe?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jamez

#446
https://youtu.be/vNbUvxexWY4

JorEL, her er video fra fabrikken som skal lage etron.
Jeg tviler på de har tenkt å la alle disse robotene stå å "hvile" 80% av døgnet.
Hvis de fikk gjennom 250 a1 på en dag har de nok tenkt å få gjennom betydelig mer enn 35 etron hver dag også.
Volum og høy oppetid gir minst like stor profitt som litt høyere salgspris.
Visningen i Geneve idag tyder på at det ikke er primært norske og rike kunder (med særbehov for å vise seg fram) de satser på. Det siste får T.... ta seg av

JorEl

#447
Håper du får rett jamez.
Jeg husker vi ble imponert over fabrikken til VW, der vi så E-golfen vår ble laget. Trodde de laget mange flere.
Kan jo hende Audi må bruke litt tid til å programere de "A1-maskinene".
Blir imponert over Audi om de lager mange rimelige elbiler!

Edit; Bilen er lett å like og ser ut som den er lett å kjøre rundt med i byen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

#448
Jeg synes pris på forskjellige varianter er trådens tema.

Hvis det kommer 105 eller til og med 120 kWh utgaver, så må de ligge mellom 650-750 for å matche nåværende 100 kWh bil (som starter på 790)

Touring

Har rapportert flere ganger til moderatorer,  men ingen respons.  Sansynligvis er vel de Tesla supportere også siden de lar de bare kjøre på. Skulle vært en funksjons der man kan ignorere brukere her hvertfall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA