Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

Premium driver

Men da hadde bilen din enten ikke montert forsterket radiatorvifte, ledninger og riktig styreenhet fra fabrikk (det er jo nettopp dette som inngår i forberedelse for hengerfeste), eller representanten fra Møller visste ikke det og ga deg en pris på feil grunnlag.

jamez

Selgeren fortalte meg at jeg "heldigvis har forberedelse for hengerfeste" før jeg fikk oppgitt prisen.
"Styreenheten" (anhängeranschlussgerät 4G8907383) som manglet er en liten boks som ligger baki, ledningsnettet i bilen måtte være forberedt for denne. Tror den styrer lys, og har ingen funksjon for biler uten krok og derfor heller ingen grunn til at den medfølger i forberedelsen.

Premium driver

Det stemmer at du trenger den lille styreenheten, prisen for denne i Tyskland er ca. EUR 200 og totalkostnad for ettermontering av hengerfeste (styreenhet, kulehode, koding) ca. EUR 800.

jamez

Da tjener de godt på ettermonteringen hos norsk forhandler. Kostet meg 5k og noen timer i garasjen.

PionerThink

Sitat fra: jamez på mandag 26. februar 2018, klokken 11:14
Min nåværende 2012 A6 hadde forberedelse for hengerfeste, men Møller skulle fortsatt ha nærmere 40k for å ettermontere hengerfeste. Var vist noe med kapasitet på radiatorvifte i tillegg til klargjøring på ledningsnett og styreenhet.
Må jo innrømme at det er slike historier som gjør meg skeptisk til Møller-systemet :( (ikke det at alle andre er så mye bedre, men 40k var litt i overkant ;D)
Vet at mange har enten brukt 3dje parts verksted, gjort det selv som Jamez, eller kjørt til Sverige da de har operert med langt mer edruelige priser :+1:
Eventuelt ta turen til Tyskland da de også både har peiling på hva som må gjøres og helt andre priser som Premium Driver skriver ;)
P.S. Lurer på hvilken pris han hadde fått hvis han ikke hadde hatt "forberedelse for hengerfeste"? 60K,- :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorEl

Jeg stjeler dette innlegget fra nabotråden. Forfatter; oll1954.

Fra Audi e-tron Quattro concept gruppe på Facebook:

"Tomes Opunkt. I saw the Produktion Car and i can tell you that it looks very different from the Car on the Picture. Everything is more round, different front. The Price will Start at about € 100.000,- There will also be a RS Model coming.."
("Car on the Picture" er konseptbilen).



Videre på mitt oppfølgingsspørsmål hvor han så den:

"In Ingolstadt. The price is not confirmed but it will be very close to 100k. The RS Version 1 year later."


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Om prisen er over 800k NOK så er dette akkurat som jeg har tenkt, uten at jeg er noen ekspert!
Grunnen er at jeg tror alle diesel og bensin-produsenter, lager elbiler som ikke forsvarer prisen. Jeg tror nemlig elbiler er billigere å produsere, men at man hiver på masse ekstrautsyr for å kamuflere dette.

Men lager man en elbil som virkelig forsvarer prisen, så lager man så lite volum som man kan.

Audi selger kanskje først til Norge, og vet at her blir de kjøpt pga avgiftene og momsen som vi forbrukere slipper for øyeblikket.

Om de derimot leverer en elbil som skal selges i Tyskland, og er konkurransedyktig fra første stund; da kan dere se bort i fra min argumentasjon. Da tar jeg grundig feil!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oll1954

Fabrikken i Brussel produserte tidligere 110.000 A1 i året. Har sett anslag på at de skal produsere 50.000 e-tron quattro og sportback. Hvem skal ha alle disse om de ikke skal være konkurransedyktige også i Europa?. Om de tror at det norske markedet skal svelge alle disse tror jeg de er litt for optimistiske ...
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Tellus

Sitat fra: oll1954 på torsdag 01. mars 2018, klokken 15:39
Fabrikken i Brussel produserte tidligere 110.000 A1 i året. Har sett anslag på at de skal produsere 50.000 e-tron quattro og sportback. Hvem skal ha alle disse om de ikke skal være konkurransedyktige også i Europa?. Om de tror at det norske markedet skal svelge alle disse tror jeg de er litt for optimistiske ...

Tesla solgte vel rundt 100K Model S og Model X alene i fjor. Legger vi til grunn at elbilmarkedet fortsetter å vokse så burde det være rom for ca 30K fra Audi i 2019 og 50K i 2020. Vi bør vel anta at markedet i 2019 er minst dobbelt så stort som i 2017 i denne klassen. Da er det fint plass til 12K Jaguar, 30K Audi, 125+K Tesla M+X samt noen biler fra Porsche og Mercedes etc.
I 2020 kan det bli tøffere, men jeg antar prisene da vil begynne å falle grunnet rimeligere batterier.

JorEl

 :+1:
Jeg tror prisen på elbil synker. Hovedfaktoren blir konkurranse.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Djur1


Med 599 for i pace grunnmodell,
Xf 3.0 diesel er 200k dyrere enn bmw 530xd.

Styrker meg i troen på at audi blir rimelig.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Hammerholt

"Og vi legger ikke skjul på at dette er informasjon vi virkelig gleder oss til å dele med deg som venter på Audi E-Tron"!

-Elin Sinervo
Direktør Audi Norge

Gratulerer med dagen, Vi starter på 800k og bikker millionen for litt nødvendig utstyr?

Dette kan de da umulig glede seg til å dele med oss. Det gir ingen mening, og E-Tron vil isåfall ikke selge godt i Norge, og langt ifra Tyskland.

Nei, nå er jeg faktisk hellig overbevist om at bilen vil starte på rundt 600k, og bli en kassasuksess!

Blir det ikke slik, skal Elin få tidenes mest krasse mail

Thorden

I-Pace starter på 599. Fett utstyrt med omtrent alt som er mulig å få på den til 850K. Det forteller hvor e-tron skal ligge, og det er neppe over.

Vegar Beider

Sitat fra: Thorden på torsdag 01. mars 2018, klokken 22:48
I-Pace starter på 599. Fett utstyrt med omtrent alt som er mulig å få på den til 850K. Det forteller hvor e-tron skal ligge, og det er neppe over.

Fra Broom: "Og den koster mindre enn mange trodde."

https://www.tv2.no/broom/9713867/

Gunstig priset
– Startprisen på I-Pace i Norge er svært gunstige 599.900 kroner. Det er betydelig lavere enn det ryktene før lansering har sagt. Dette er utstyrsnivå S.

– I-Pace lanseres i fire forskjellige utstyrsversjoner: S, SE, HSE og First Edition.

– SE koster 698.900. Prisen på HSE er 746.900 kroner. First Edition koster 829.900 kroner. Da er alt inkludert, det eneste kunden trenger å velge er farge.


De som tror e-tron kommer til å koste mer kan kanskje snart innrømme at de bommet på sin analyse?  ;)

samotholt

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA