Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Berlingo vil ikke starte, motorhavari?

Startet av runedk, onsdag 07. februar 2018, klokken 09:36

« forrige - neste »

timescape

Ja, det er svært at finde på mere du kan prøve..
- logger den ingen fejl ?
- Ohm du på terminaler som jeg foreslog med både 175V og 12V og alle kabler pillet af ?

Et sidste langt ude bud..
Hvad sker der når du drejer nøglen til "start" er der nogle lyde eller kan du fornemme noget "slukker" mens nøglen er i "start" ?
Det er før set at en tændingslås kan gå i stykker.. Så den ikke giver signal i "start" position..

mvh

runedk

Hej Timescape

Ja der er stadig motetrelæ fejl på bilen.
Nej har ikke lige prøvet dit forslag, men når jeg får tid til at se på bilen igen skal jeg nok undersøge dette.

Når nøglen drejes kommer fejlen med motetrelæ  så tænker ikke det et det.

Lige et andet spørgsmål hvis jeg skal aflade lidt på batterierne hvordan gøres dette bedst lige nu står de på 80%


timescape

Du kan aflade ved at sætte tænding på og tænde alt lys samt kabineblæser på fuld hastighed. (aflader med 12V DC-DC converter)..

Måske det er styreboxen..
Det der undre mig er hvorfor der ikke registreres andre fejl en Motorrelay..
Fejlen må være noget den ikke har en fejlkode for eller at fejlen "uden om computer så computer ikke ved fejlen er der. Det eneste den ser er at der ikke spænding kommer når motorrelæ bør trække..

Er der nogle som ved hvordan bilen reagere hvis:
- Speeder pedal er aktiveret når bilen forsøges "startet" ?
- Motorstyring printet er brændt af og bilen forsøges "startet" ?

m.v.h



Elmo

Sitat fra: timescape på torsdag 01. mars 2018, klokken 11:28
Er der nogle som ved hvordan bilen reagere hvis:
1) Speeder pedal er aktiveret når bilen forsøges "startet" ?
2) Motorstyring printet er brændt af og bilen forsøges "startet" ?

1) med speederen trykket inn så skjer det ingenting når man vrir nøkkelen til "start"
2) såvidt jeg husker fra sist jeg hadde en bil med brent motorstyring så oppfører det seg helt likt som 1)
3) med førerdøren åpen så klikker motorrelét inn og ut igjen (klikk/klakk) når man vrir nøkkelen til "start"

PS: på 1) hører jeg kanskje et veldig svakt relé-klikk ??, men ikke vet ikke hvilket relé det det skulle være, men  definitivt ikke motorreléet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

timescape

Er ved at løbe tør for råd..
Her kigget i diagrammer for boxen. Der er mange ting som kan forhindre hovedrelæ i at trække..

Men så vidt jeg kan se bør computer kende fejlen, da den bestemmer om relay må aktiveres..
Det er ikke sikkert den har en anden fejlkode at vise, udover hovedrelæ fejlen. :(
Noget kunne godt tyde på din box er defekt..

Som jeg læser forløbet..:
- Vi ved ikke hvornår fejlen for "periodisk Fejl Transistor for drivstrøm" er opstået.. Den er periodisk så bilen burde køre alligevel..
- "Sikkerhed, højspænding oplader(temperatur)". Din lader har ikke haft køling nok under opladningen ??

- "Motorrelay"
Sidste skud..
Her er hvad der ifølge manualen kan være galt :)  (De ting der ikke bliver logget som fejl, kan måske ses som øjebliks målinger via Lexia..)..


OleV

Hej!
Jeg tror du er nået til 'prøv ny elektronikboks'
Har du spurgt 'Elektrolux' hvad han kan sælge til?
Ole
Clio electrique x 2
Saxo  x2
Berlingo x 1

runedk

#36
Hej

Ja i har nok ret i det koster en ny boks desværre.
Jeg har søgt lidt herhjemme men kan ikke finde nogle desværre.

Jeg har fået pris af Elektrolux.

Forsøger at sælge bilen da jeg syntes Boksen er en smule dyr i forhold til det "måske" er Boksen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA