Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny kurs for lading av Audi hybrid

Startet av JagI, lørdag 03. februar 2018, klokken 19:10

« forrige - neste »

JagI

Har en Audi A3 e-tron som jeg gjerne skulle fått ladet på egen kurs.

Har forstått det sånn at man kan lade fra vanlig schuko kontakt sålenge man har ett vern på 10A og B jordfeilbryter. Så dette var da planen. Men vet dere hvordan det er å blande vanlig jordfeilbryter og type B jordfeilbryter? Vil tro de ikke går så godt sammen. Alternativet er jo å sette opp ett stk 10A vern uten jordfeilbryter og koble en jordfeilbryter type B etter denne. Har sett en del enfas B jordfeilbrytere merket med 25A osv. 25A er det minste jeg har sett. Hvordan skal man da få lagt opp kurs når vernet tåler en belastning på 25A? Kan jo ikke legge 6mm2 til schuko stikkontakt... For man må jo legge opp kabel etter hvor høy belastning vernet tåler... Går det bra med 10A->25A B jfb->Schuko stikkontakten?

Oddaa

Du kan bruke et større jordfeilvern type B, selv om kurssikringen er 10A.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

JagI

Men skal helst det forankoblede vernet være uten JFB siden vi da har B vernet? Eller har ikke det noe å si?

Kan noen som har peiling gi meg link til schneider b klasse jfb 2p?

jkirkebo

Sitat fra: kRam på søndag 04. februar 2018, klokken 21:31
Men skal helst det forankoblede vernet være uten JFB siden vi da har B vernet? Eller har ikke det noe å si?

Kan noen som har peiling gi meg link til schneider b klasse jfb 2p?

Ja, du bruker en helt vanlig automatsikring foran B-vernet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA