Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

varsle om feil i kart (i bilnavigasjonen)?

Startet av mkaut, mandag 05. februar 2018, klokken 12:35

« forrige - neste »

mkaut

Er det noen plass man kan varsle om feil i kartet i bilen?
(Gaten vår er tegnet feil, så bilen blir forvirret hver gang, dessuten havner alle som følger navigasjonen hos naboen. Det hjelper neppe med kartoppdatering, siden gaten har vært slikt i 20 år...)
VW e-Golf 2017

jan-c

Hvis gaten er tegnet feil, kan det være av "lokal" opprinnelse. Prøv å snakke med den i kommunen din, som har ansvaret for matrikkelen.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

mkaut

Sitat fra: jan-c på mandag 05. februar 2018, klokken 15:45
Hvis gaten er tegnet feil, kan det være av "lokal" opprinnelse. Prøv å snakke med den i kommunen din, som har ansvaret for matrikkelen.

Tror ikke det, gaten er riktig på alle online kart jeg vet om (både norske og for eks. Google sine) - men jeg vet at den er feil i en del bilnavigasjoner, fordi håndverkere, taxi osv. kommer stadig feil, hvis jeg ikke varsler dem.
Det må jo være mulig å si ifra til dem som lager kartet??
VW e-Golf 2017

Apache

Trur det er kartverket/statens veivesen som står ansvarlig for det med riktig vei og nr og så videre. Husker ikke detaljene nå i hodet.

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

e-curious

Jeg har sett tidligere at det kan være forskjell på HERE maps på nettet og navigasjonen på bilen.

jan-c

Sitat fra: Àpache på mandag 05. februar 2018, klokken 17:59
Trur det er kartverket/statens veivesen som står ansvarlig for det med riktig vei og nr og så videre. Husker ikke detaljene nå i hodet.
Og her tror jeg at det er kommunen som gjør den originale jobben før den legges i matrikkel, som sendes statens kartverk. Da er det en offisiell adresse.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

mkaut

Sitat fra: Mobileum på mandag 05. februar 2018, klokken 19:41
Er ikke navigasjonsdata til e-Golf fra HERE?

Har sjekket og Here-kartet online viser samme feil som bilen - så jeg skal prøve å få det fikset der og se hva som skjer. Takk for info.
VW e-Golf 2017

mkaut

Sitat fra: jan-c på mandag 05. februar 2018, klokken 23:29
Sitat fra: Àpache på mandag 05. februar 2018, klokken 17:59
Trur det er kartverket/statens veivesen som står ansvarlig for det med riktig vei og nr og så videre. Husker ikke detaljene nå i hodet.
Og her tror jeg at det er kommunen som gjør den originale jobben før den legges i matrikkel, som sendes statens kartverk. Da er det en offisiell adresse.

Som sagt, gaten er riktig i Statverkets kart (og andre norske online kart), så jeg har ingenting å klage på der. Det er nok Here som har fått det feil...
VW e-Golf 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA