Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 Teardown By Engineering Firm Reveals Quality Flaws Like 'A Kia In the 90

Startet av MrOtto, lørdag 03. februar 2018, klokken 06:38

« forrige - neste »

Kramzz

Sitat fra: kvasbo på tirsdag 06. februar 2018, klokken 12:06
Pokker - han gjennomskua oss. Nå får jeg gå og tenne på en bøtte bensin for å trøste meg litt.

Selv synes jeg det er traust og kjedelig av Tesla å ikke innovere på ratt og pedaler.

Hvorfor kunne de ikke laget et ratt som f.eks går opp og ned i stedet for rundt, og pedaler man må trekke ut for å gasse / bremse i stedet for å tråkke ned? Det er tross alt bra å utfordre status quo!

Heldigvis innoverer de på servicecenter og panel-fits, ikke mange bilprodusenter tør å ha måneder ventetid sånn at man skal føle seg spesiell når man får en time (litt som hos Luis Vuitton, om man tenker seg om), eller å lage unike håndlagede biler der man føler at man er unik fordi ingen paneler er helt like eller sitter på samme sted!

(Jeg er altså godt fornøyd Teslaeier, men det er på grunn av drivlinje og etterhvert på tross av veldig mye annet).


Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

samotholt

Liker heller ikke dørhåndtakene. De virker kronglete til vanlig og om døra sitter litt hardt så tror jeg det blir vanskelig å trekke særlig kraftig i det tynne dørhåndtaket.

Ellers er det vel ingen tvil om at Tesla har noe å gå på når det gjelder finish. Jeg må imidlertid si at videoen virker noe "konstruert". Kan nok godt være en skjult agenda her ja.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Klykken

Sitat fra: samotholt på tirsdag 06. februar 2018, klokken 20:55
Liker heller ikke dørhåndtakene. De virker kronglete til vanlig og om døra sitter litt hardt så tror jeg det blir vanskelig å trekke særlig kraftig i det tynne dørhåndtaket.
Hvor kraftig du kan trekke kommer jo an på hvor solid håndtaket og innfesting er.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Klykken på onsdag 07. februar 2018, klokken 08:17Hvor kraftig du kan trekke kommer jo an på hvor solid håndtaket og innfesting er.
Jepp. Om håndaket var i massivt stål og innfestingen også var det, så kunne man sikkert dratt bilen sidelengs med håndtaket...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Klykken

Antageligvis. Mye krisemaksimering av oppkonstruerte problemstillinger ute og går her nå, i og med at ingen har sett eller prøvd bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

j-Golf

Har de fået damer til at teste de dørhåndtag? Har hun lang negl på tommelfinger, vil den nok nemt knække, hvis den får fat i chassis, når hun trykker ind på håndtag!  ::)

Klykken

Sitat fra: j-Golf på onsdag 07. februar 2018, klokken 11:15
Har de fået damer til at teste de dørhåndtag? Har hun lang negl på tommelfinger, vil den nok nemt knække, hvis den får fat i chassis, når hun trykker ind på håndtag!  ::)
:laugh: *krise*
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

dundun

Sitat fra: Klykken på onsdag 07. februar 2018, klokken 09:16
Antageligvis. Mye krisemaksimering av oppkonstruerte problemstillinger ute og går her nå, i og med at ingen har sett eller prøvd bilen.

Enig i at det er tullete å snakke om hvorvidt håndtakene er enkle å bruke eller ikke. Dét er jo også en sånn detalj som alle biler har noen smågreier med. Det er detaljer og noe helt annet enn å droppe sikkerhet for fancyness, sånn Tesla gjør med Model 3. Dét er ikke oppkonstruert eller teoretisk, men helt reelt.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

geear

Har noen som faktisk driver med redning uttalt seg om disse problemene, eller er det bare oppkonstruert?

Dette høres ut som en klassisk misforståelsesgreie, med hvordan det er tenkt brukt og så videre.

dundun

2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

geear

Sitat fra: kvasbo på onsdag 07. februar 2018, klokken 20:02
Det er greit, jeg gir opp.

Model 3 er Den Perfekte Bil.
Hvorfor ikke heller prøve å bidra til å finne ut om dette har noe hold i stedet for å dra opp de klassiske hersketeknikkene?

Jeg har ingen som helst oppfatning av at Model 3 er perfekt, det er en billigbil, og jeg hater for eksempel at den ikke har instrumentpanel. Per i dag er jeg veldig usikker på om jeg kommer til å ta ut min reservasjon i det hele tatt.

geear

Sitat fra: kvasbo på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:08
Det er detaljer og noe helt annet enn å droppe sikkerhet for fancyness, sånn Tesla gjør med Model 3. Dét er ikke oppkonstruert eller teoretisk, men helt reelt.
Vet ikke hva du konkret stiller spørsmål med, men kilden til denne tråden sier blant annet følgende som jeg bet meg merke i:

Munro also expresses frustration with the "Rear Pillar First Responder Cut Loop" at the rear pillar, which has to be severed with a circular saw.

Så tar vi for oss Emergency Response Guiden til Tesla: https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/2017_Model_3_Emergency_Response_Guide_en.pdf

Side 16 sier:

"CUTTING THE REAR PILLAR FIRST RESPONDER LOOP
1. Locate the approximate location of the rear pillar first responder cut loop.
2. Use a reciprocating saw or hydraulic rescue cutters to cut 6 in (15 cm) through the rear pillar in the location shown."

Er det noe jeg misforstår her?

Det ser for meg ut for at Tesla sin egen manual sier at det må brukes bajonettsag eller hydraulisk kutter? Vil anta at Tesla får høre det ganske klart fra myndighetene dersom det viser seg å ikke være mulig å kutte som de beskriver i manualen sin?

dundun

Er vel bare upresis illustrasjon på den usynlige instruksjonen under bagasjelokket, regner jeg med.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Amoss

Sitat fra: kvasbo på onsdag 07. februar 2018, klokken 22:19
Er vel bare upresis illustrasjon på den usynlige instruksjonen under bagasjelokket, regner jeg med.

... eller rett og slett en dårlig jobb utført av en som har som jobb å kritisere andres gjennomføring av sin jobb :p

Når han kom med denne helt klare spesifikke kritikken så burde han ha gjort noe mer enn å titte på tegningen for å forsikre seg om at det han presenterte var korrekt.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Man kan vel bruke akkurat hvilken sag man vil, bare ledningen blir kappet.

Kritikken gikk vel på at han ikke klarte å finne ut hvor man skulle kappe. Personlig syns jeg tegningene er veldig klare på hvor man skal kappe, men det er kanskje bare meg. ???
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA