Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DNB finasiering

Startet av BH, fredag 02. februar 2018, klokken 12:54

« forrige - neste »

MS.RUUD

Jeg husker i alle fall at jeg fikk dårligere rente om jeg spyttet inn mer enn de 30.000 ved bestilling. Tanken var å betale inn litt over halvparten med en gang, men det var visst ikke lønnsomt.

jojak81

#16
Fikk 0,99% flytende hele lånets løpetid i steden for 1,25% siden de fremdeles hedrer renten som står i design studio. EK 35%.
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

AnfieldRoad

Sitat fra: MS.RUUD på fredag 02. februar 2018, klokken 20:41
Jeg har signert for 0,99% hele løpetiden.

Dette er rentekampanjen som var før JUL.  Det er flytende rente så den kan gå opp.

den siste kampanjen var 0,48 i 3 år og opp til 2,9 % de neste årene
Eller valg på 1,25 hele perioden.

Min plan er klar: kjøre 2-3 år og selge grunnet km. Betale ca 7000 pr mnd. Overskuddet på km blir ca 4-5000 kr. Dette bruker på huslån med høyere rente.
Ved salg og differanse mellom gjeld og bil verdi tas noe ut av flexilånet.


Øyvind.h

#18
Sitat fra: jojak81 på fredag 02. februar 2018, klokken 21:07
Fikk 0,99% flytende hele lånets løpetid i steden for 1,25% siden de fremdeles hedrer renten som står i design studio. EK 35%.

Dette er motstridende. Flytende og hele lånets løpetid er to forskjellige ting.

Enten har man fastrente, noe Tesla aldri har tilbudt. Eller så har man flytende, noe de har tilbudt gjennom DNB. Den flytende renten vil endres i takt med generell renteendring for denne produkttypen.
Renten kan gå opp eller ned, men forventningen er nok en kvarting opp mot slutten av 2018. Kanskje noe tidligere. Og en kvarting eller to neste år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MS.RUUD

Kampanjen varte t.o.m 31. Oktober.

Jeg ser også for meg å beholde bilen i ca 3 år. Og håpe det er marked for å få solgt den. Men jeg må innrømme at jeg er litt usikker.

Øyvind.h

Tror ikke prisfallet vil være høyere enn for tilsvarende frossilbil. Og underveis sparer man en del på drivstoff, bom og årsavgift :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jojak81

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 02. februar 2018, klokken 21:36


Dette er motstridende. Flytende og hele lånets løpetid er to forskjellige ting.



Ordla meg kanskje litt feil der ja, hva jeg mente var at jeg fikk 0,99% flytende i steden for 1,25% flytende som nå blir markedsført som laveste rente på 10 år finansiering  (vs 0,48 i 3 år og så 2,95 etter det)
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

vlunde

Noen som vet hva som gjelder nå i februar? Jeg betaler 4,5% på min 2016 modell som jeg kjøpte i fjor, så vurderer sterkt å bestille ny nå før de kutter ut gratis Superlading fullstendig, og få VESENTLIG bedre rentebetingelser...

MajorSmith

Jeg bestilte min MS for en uke siden og fikk 0,48% fastrente i 3 år og deretter 2,95% flytende rente for resten av perioden.

ludwig_holberg

0.48% (de tre første årene) gjelder foreløpig til 14. februar.

Generelt sett bedre å ta 0.48% de første tre årene - dette er det viktigste, enn å ta 1.25% for hele låneperioden.

Gode muligheter for at man bytter bilen ila ca tre år. Da får man ikke utnyttet de neste syv årene med gunstig rente. Dessuten er ikke 1.25% forferdelig gunstig sammenlignet med boliglån uansett.

kristtorp

Noen som vet hva den ligger på nå?

Fikk kun sjekket med inventorymodell og da var 1,99% på 75D og 1,49% på 100D.

asb

#26
Fikk oversendt tilbud i dag på TMS 75d.

Hvis jeg forstod alt riktig kan man velge mellom følgende nominelle renter:
1. 2.49% fast i 8 år.
2. Første 3 år: 1.99% og 5 siste år: 3.15%

Snapcase

Sitat
75D – 1,99% flytende nominell rente de tre første årene, deretter settes renten opp til dagens standard rente som er 3,15% flytende nominell.
100D – 1,49% flytende nominell rente de tre første årene, deretter settes renten opp til dagens standard rente som er 3,15% flytende nominell.

Her er tilbudet jeg fikk forrige uke. Angrer som en hund på at jeg ikke bestilte i januar\februar eller i slutten av 2017 når det var 0.25%

Nå ryker gratis superlading etter denne mnd også som jeg har forstått, men vil uansett være bedre å vente på en billigere rente og betale for superlading enn å binde seg nå.

Bestiller jeg nå må jeg nok skrote både premium oppgrading og autopilot for å komme meg innenfor budsjettet jeg har satt opp.
Premium oppgradinger kan forsåvidt være greit å droppe, kan alltids forvarme bilen med app. Lyd er jeg heller ikke så opptatt av, og biohazard filter skal jeg også klare meg fint uten. Men autopilot, tja.. ok, kan vel klare meg uten den også, men da mister man samtidig adaptive CC og det er en deal breaker.

JorEl

#28
Føler litt av det samme :'(
Men jeg trøster meg med, at vi som er på gjerdet har definitivt tiden på vår side. TM3 er ikke kommet, og heller ikke alle konkurrentene som kommer på banen, snart. Alt blir billigere, det er jeg sikker på. For meg er spørsmålet hvor lenge jeg kan vente, og svaret er at E-Golfen sier vi har plenty av tid 8)

Er faktisk lei av å føle meg som en prøvekanin/spekulant, som skal stå i kø for et "halvferdig produkt", der man blir servert halvsannheter på "løpende samlebånd"...
Det jeg er mest redd for er en Tesla som ikke har garanti, der reservedeler må kjøpes av Tesla, og hvor jeg må forholde meg til verksteder i andre byer.

Nå er jeg såpass lei at jeg skal jammen meg bruke tid på å bli en frivillig gjeldsslave! Tesla skal lokke meg med noe jeg ikke bare vil ha, men også noe jeg trenger, og det skal henge på greip økonomisk.

Edit; Angående finansiering fikk jeg med meg at en av vertene i luksusfellen(som jeg ikke ser) sa at Santander og DNB var de hardeste kreditorene..

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: JorEl på mandag 09. april 2018, klokken 16:51
Edit; Angående finansiering fikk jeg med meg at en av vertene i luksusfellen(som jeg ikke ser) sa at Santander og DNB var de hardeste kreditorene..

Nei, det er de ikke. Bank Norwegian er den aller verste, mens Santander kan du f.eks. få to avdragsfrie måneder i året uten å spørre, bare la være å betale avdraget...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA