Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bare 11% vil ha elbil?

Startet av Troald, fredag 02. februar 2018, klokken 07:04

« forrige - neste »

Troald

Det skal være foretatt en undersøkelse av Opinion på vegne av bl.a elbilforeningen. Jeg finner ingen linker til denne på nett som forteller om bakgrunnstallene , bl.a vet-Ikke prosenten. Men 11 % som vil kjøpe elbil neste gang er oppsiktsvekkende lite og på sosiale media koser elbilhaterne seg. Noen som vet mer om denne undersøkelsen?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

elektrolux

Stemmer dårlig med reelle salgstall. "Fake News"?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

 Skrivefeil ? Eller er 10 av de 11 de spurte ihuga SP-tilhengere fra indre Troms ?

Troald

Da fant jeg etter mye leting fasiten. Ikke så ille det når det i undersøkelsen også er tatt med de som ikke vet, ikke skal kjøpe bil, skal kjøpe brukt elbil osv. Men hvor i alle dager er kommunikasjonsansvarlig i elbilforeningen? Det sprer seg på sosiale medier og i mange artikler feile fremstillinger.

https://www.motor.no/artikler/nar-halve-norge-vil-kjope-elbil/
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

LA-Thing

De kunne jo også skrevet at bare 11% vil kjøpe ny bensin- eller dieselbil, det burde jo egentlig ha skaffet flere klikk....

Lysglimt for Toyota; selv om salget av biler som lader seg selv vil gå tyngre (2%) blir det et kjempeoppsving for Mirai (1%).
Drammen, Tesla Model S #2510

sylwester

Det er stor forskjell på vil og skal da. De færreste av oss vil kjøre inn til byen i kø, men mange av oss skal for det.

Nå som jeg eier elbil tror jeg nok jeg vil ha elbil igjen, men før det var det likegyldig for meg hva jeg kjørte og jeg brydde meg mer om kostnadene. At folk kom løpende etter nye bompriser er derfor ikke en økning i antall som "vil".

Det kan godt hende 11% er hva vi kan forvente om vi hadde fjernet alle elbilfordelene.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Ketill Jacobsen

Sitat fra: sylwester på fredag 02. februar 2018, klokken 14:10
Det er stor forskjell på vil og skal da. De færreste av oss vil kjøre inn til byen i kø, men mange av oss skal for det.

Nå som jeg eier elbil tror jeg nok jeg vil ha elbil igjen, men før det var det likegyldig for meg hva jeg kjørte og jeg brydde meg mer om kostnadene. At folk kom løpende etter nye bompriser er derfor ikke en økning i antall som "vil".

Det kan godt hende 11% er hva vi kan forvente om vi hadde fjernet alle elbilfordelene.

Hvis elbiler ble dobbelt så dyre og fossilbilene fikk halvert prisen, hvor mange ville kjøpe elbil da? Vissomatte, dersomatte osv! (Ironi).

Rollep

Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 02. februar 2018, klokken 14:40
Hvis elbiler ble dobbelt så dyre og fossilbilene fikk halvert prisen, hvor mange ville kjøpe elbil da? Vissomatte, dersomatte osv! (Ironi).
Trenger ikke å tenke så drastisk. Uten tåpelige avgifter på vanlige biler og moms også på elbiler ville salget vært nærmest ubefintlig, akkurat slik det er i resten av verden.

hsa77

Her er en litt annen vinkling av samme undersøkelse: https://www.dinside.no/motor/vil-mer-enn-doble-i-2018/69400534

Dette viser jo hvor lett det er å trekke ut de delene av en undersøkelse som passer best med egne fordommer/meninger....
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA