Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ny

Startet av GeirMM, lørdag 30. desember 2017, klokken 12:56

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: gr på søndag 31. desember 2017, klokken 16:47
Sitat fra: Elmo på søndag 31. desember 2017, klokken 12:05
Jeg syns det er lettere å finne Fortums hurtigladere med GrønnKontakt APPen enn med Fortums egne :o   
Fortum-app :-1: (og hvorfor er den beta forresten?)  GK-app :+1:      men til tross for det så faller det seg sånn at jeg hurtiglader nesten bare på Fortum.
Jeg har det motsatt, syns Fortum sin er best. Bare starte den så ser man kart med ladere umiddelbart, zoome og velge akkurat som man er vant med fra Google maps etc. I GK sin må man velge "start lading" selv om man gjerne bare skal inn og planlegge litt. Ekstra unødvendig valg.

Fortum kommer ikke som beta her? V1.0.1. iPhone..

Fortum sin har en håpløs "feature": Den lagrer hverken brukernavn eller passord. Og den timer ut på et kvarter. Dvs. at om man skal bruke den til å starte og stoppe lading må man skrive inn hele brukernavnet og hele passordet på mobilen to ganger. Meget tungvint. Optimalt sett burde den integreres med touch-ID så man klarer seg med et fingeravtrykk for å logge inn, men i det minste kunne den vel lagret brukernavnet og ikke timet ut før etter et par timer elns...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Bruker RFID-brikke, så har ikke tenkt over det i det hele tatt.

sjokomelk

Fortum sin "app" er ikke en app i det heletatt. Den viser kun den vanlige nettsiden map.chargedrive.com. Så du kan like gjerne bare bruke den vanlige nettleseren på mobilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Øyvind.h

Med flunkende nytt CHAdeMO adapter forsøkte jeg meg på Fortums CHAdeMO punkter i Hafjell nå i helgen.
Kameraten min som brukte brikke fikk raskt startet lading. Jeg skulle starte med nettsiden. Logget rett inn (lagret brukernavn og passord)  fant rett lader og valgte start lading.

Ingen respons. Forsøkte på ny - lader opptatt. Forsøkte på ny. Ingen respons.
Testet lader nr 2. Start lading. Ingen respons. Forsøkte kameratens brikke. Melding om at bruker ikke er autorisert til å lade. Kanskje pga aktiv sesjon på hans egen bil.

På femte forsøk fikk jeg en lader til å fungere. Ventet lenge alle gangene for å utelukke at jeg var for rask, så det tok sin tid.

Har med andre ord dårlig erfaring med nettsiden. Kartet på nettsiden har derimot fungert bra. Lett å bevege seg i kartet, lett å trykke på punkter og se status.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kårepåsporet

#19
Jeg bruker Lade nå appen, synes den er grei, men mulig det er ladere den ikke har fått med seg?

Edit: den har ihvertfall Pit Stop...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA