Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fw 2018.4

Startet av Lynet, torsdag 01. februar 2018, klokken 21:34

« forrige - neste »

Lynet

Nå får man velge bar eller psi på dekktrykk. Ikke noe nytt å melde utover det.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

amund

Oj, det er noe jeg har ønsket meg, men aldri trodde jeg kom til å få! Har følelsen av at Norge er eneste land i verden som måler dekk i PSI men alt annet i metrisk, så her trodde jeg vi var stuck med miles eller km.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

daktari

Et rykte er at også rattvarmen står på når man starter opp, hvis den stod på da man parkerte. Noen som har fått og kan bekrefte?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: amund på fredag 02. februar 2018, klokken 09:27
Oj, det er noe jeg har ønsket meg, men aldri trodde jeg kom til å få! Har følelsen av at Norge er eneste land i verden som måler dekk i PSI men alt annet i metrisk, så her trodde jeg vi var stuck med miles eller km.

PSI? Bruker bar jeg.... og skal jeg fylle luft på nærmeste bensinstasjon så må jeg stille inn trykke i bar (det er en sånn automatisk dings). Alle biler jeg har eid har også hatt anbefalt dekktrykk i bar, aldri sett PSI.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sandvika

Sitat fra: daktari på fredag 02. februar 2018, klokken 10:29
Et rykte er at også rattvarmen står på når man starter opp, hvis den stod på da man parkerte. Noen som har fått og kan bekrefte?
Rattvarme er jo bare nyttig første 10min av en tur, sjelden jeg har parkert med den på.
Nyttig først når rattvarme skrur seg på når det er kaldt ute og bilen forvarmer.

ChrML

Sitat fra: amund på fredag 02. februar 2018, klokken 09:27
Oj, det er noe jeg har ønsket meg, men aldri trodde jeg kom til å få! Har følelsen av at Norge er eneste land i verden som måler dekk i PSI men alt annet i metrisk, så her trodde jeg vi var stuck med miles eller km.
Pounds per Square Inch? Høres ikke ut som en veldig norsk måleenhet spør du meg ;).

Stort sett alle jeg snakker med prater bar når de snakker om dekktrykk. Bar som i 1 bar = 1 kg pr kvadrat centimeter.

Lynet

Har dessverre ikke rattvarme, savner det veldig da jeg er blitt bortskjemt i Leafen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Sitat fra: Lynet på torsdag 01. februar 2018, klokken 21:34
Nå får man velge bar eller psi på dekktrykk. Ikke noe nytt å melde utover det.
Det har man kunnet hele tiden, dog ved å velge mellom km/h og mph. Det vil si, man får psi sammen med mph.
Jeg har ikke noe i mot å bruke psi sammen med km/h. Visningen blir noe mer oppløst da. 0,1 bar er jo minste enhet bilen kan vise, og det tilsvarer 1,45 psi. I utgangspunktet kanskje ikke veldig betydelig forskjell, men vi vet jo ikke hvordan det rundes av.

Chris Neumann Ruud

Fikk 2018.4.5 i dag. Bare dekktrykk i changeloggen her også
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Renegade

Føler meg litt flau nå... jeg har ikke funnet ut hvordan man får opp dekktrykket i dispayet.... Kan noen hjelpe meg :-[

o.b.lix

Sitat fra: Renegade på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:10
Føler meg litt flau nå... jeg har ikke funnet ut hvordan man får opp dekktrykket i dispayet.... Kan noen hjelpe meg :-[

Hold inne scrollhjul på ratt en liten stund, slipp og rull til du ser dekk i display bak ratt, trykk på scrollhjul - og vips.

Virker bare på biler med ny type dekktrykkmåler - men alle biler skal ha fått dette etterhvert.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Renegade

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:20
Sitat fra: Renegade på onsdag 07. februar 2018, klokken 18:10
Føler meg litt flau nå... jeg har ikke funnet ut hvordan man får opp dekktrykket i dispayet.... Kan noen hjelpe meg :-[

Hold inne scrollhjul på ratt en liten stund, slipp og rull til du ser dekk i display bak ratt, trykk på scrollhjul - og vips.

Virker bare på biler med ny type dekktrykkmåler - men alle biler skal ha fått dette etterhvert.

Flott! Mange takk. Fikk bilen i desember 2017 så da bør jeg vel ha den funksjonen. Skal sjekke:)

DagfinnN

Oppdatering kom i går. Men den feilet. Fikk beskjed om at det kommer en ny oppdatert til min bil senere. Noen andre som har opplevd dette? Har S100D levert i november.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

boyo

Ja, eksakt det samme her. X75 lev. november
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

MrBacardi

Ser ut til at forvarming nå også slår på defroster for bakrute, speil, autopilot kamera og viskere! :)

Har ventet lenge på denne funksjonaliteten.

Se video fra k-man:
https://youtu.be/XaImZOE1U_s
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA