Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verifiserte Homelink-mottagere for Tesla?

Startet av Chris Neumann Ruud, torsdag 01. februar 2018, klokken 10:04

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:02
Da kan jeg bekrefte at automatisk åpning virker som den skal. Kom hjem etter jobb i ettermiddag og fikk opp grønt ikon ved Homelink knappen oppe på skjermen. Da jeg kom til innstilt antall meter fra porten så begynte den å åpne seg  :+1: :+1: :+1:

Så til dere med portåpner som ikke fungerer, bestilt saken på eBay, Aliexpress eller Banggood.
Koster ikke mange kroner, bare husk strømtilførsel må kjøpes separat da den ikke leveres med.
Jeg er klar over at det kan gjøres slik, men disse frekvensene/kodene er svært enkle å kopiere, så sikkerheten går betraktelig ned. Bruker foreløpig fjernkontroll og venter på at Tesla skal få det til å fungere på TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:42
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:02
Da kan jeg bekrefte at automatisk åpning virker som den skal. Kom hjem etter jobb i ettermiddag og fikk opp grønt ikon ved Homelink knappen oppe på skjermen. Da jeg kom til innstilt antall meter fra porten så begynte den å åpne seg  :+1: :+1: :+1:

Så til dere med portåpner som ikke fungerer, bestilt saken på eBay, Aliexpress eller Banggood.
Koster ikke mange kroner, bare husk strømtilførsel må kjøpes separat da den ikke leveres med.
Jeg er klar over at det kan gjøres slik, men disse frekvensene/kodene er svært enkle å kopiere, så sikkerheten går betraktelig ned. Bruker foreløpig fjernkontroll og venter på at Tesla skal få det til å fungere på TM3.
Hvis noen vil inn i garasjen min er det nok enklere å bryte opp dør, knuse vindu enn å kopiere nøkkel.

eDooku

#47
Sitat fra: Cappu på fredag 22. mars 2019, klokken 11:03
Prøvde dette på min Model 3 i dag. Fikk gjenomført første steg med å pare fjernkontrollen til bilen slik at den lyste, men når jeg skulle synke den opp mot portåpneren ville den koble seg til. Hvilken knapp eller modus må man ha på boksen får å synke ? 4 knapper på boksen som jeg har. P, S, så var det vel + og -.


Jula sine HardHead-portåpnere avviker litt fra standard måte å sette det opp på, med det fungerer. Man må følge oppskriften i bilen, men når det kommer til å lære opp mottakeren må man sende signal to ganger for at portåpneren skal godta programmeringen. Altså:
1. Start Homelink-assistenten i bilen
2. Hold fjernkontrollen foran Tesla-logoen foran på bilen og hold inne knappen til bilen blinker
3. Bilen vil nå be om at du setter garasjeportåpneren i lære-modus. Dette gjøres ved å trykke kort én gang på S-knappen på portåpneren
4. Be bilen om å teste, ingenting skjer. Det er normalt, siden portåpneren må ha to signaler for å programmere seg. Klikk på Continue i bilen likevel.
5. Med Homelink lagret i bilen må du sende et nytt signal til portåpneren. Klikk på Homelink-knappen + navnet du satte for å sende signal til portåpneren. Nå piper portåpneren og det vil fungere.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Toalmar

Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:42
Jeg er klar over at det kan gjøres slik, men disse frekvensene/kodene er svært enkle å kopiere, så sikkerheten går betraktelig ned. Bruker foreløpig fjernkontroll og venter på at Tesla skal få det til å fungere på TM3.
Tror ikke det kommer til å stå noen rundt husveggene her å kopiere koder for å komme inn i garasjen min  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på søndag 05. mai 2019, klokken 22:35
Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:42
Jeg er klar over at det kan gjøres slik, men disse frekvensene/kodene er svært enkle å kopiere, så sikkerheten går betraktelig ned. Bruker foreløpig fjernkontroll og venter på at Tesla skal få det til å fungere på TM3.
Tror ikke det kommer til å stå noen rundt husveggene her å kopiere koder for å komme inn i garasjen min  :+1:
Er heller ikke videre bekymret for dette, men synes prinsipielt det er dumt å måtte senke sikkerheten for å få det til å fungere. Samtidig er det greit for andre å vite om det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

#50
Etter siste oppdatering (2019.16.2), fungerer Liftmaster LM70EVK med Tesla Model 3.

Handyman

Min Hørmann-åpner (Turbo 75) fungerer også nå med 16.1.2.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynet

Jeg får ikke programert min gamle Hørmann på min nye X. Virket på S
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

olavxxx

Sitat fra: Lynet på tirsdag 28. mai 2019, klokken 15:44
Jeg får ikke programert min gamle Hørmann på min nye X. Virket på S
Hvilken versjon er du på?

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Toalmar

#55
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:02
Da kan jeg bekrefte at automatisk åpning virker som den skal. Kom hjem etter jobb i ettermiddag og fikk opp grønt ikon ved Homelink knappen oppe på skjermen. Da jeg kom til innstilt antall meter fra porten så begynte den å åpne seg  :+1: :+1: :+1:
Etter å ha installert 2019.16.2 falt selvsagt denne saken ut. Har prøvd ett par ganger å legge den inn igjen, men har ikke fått det til. Lurer på om jeg skal prøve en annen innstilling på kinakortet med tanke på jumperen, eller om det kan være noe annet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på torsdag 30. mai 2019, klokken 21:33
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:02
Da kan jeg bekrefte at automatisk åpning virker som den skal. Kom hjem etter jobb i ettermiddag og fikk opp grønt ikon ved Homelink knappen oppe på skjermen. Da jeg kom til innstilt antall meter fra porten så begynte den å åpne seg  :+1: :+1: :+1:
Etter å ha installert 2019.16.2 falt selvsagt denne saken ut. Har prøvd ett par ganger å legge den inn igjen, men har ikke fått det til. Lurer på om jeg skal prøve en annen innstilling på kinokortet med tanke på jumperen, eller om det kan være noe annet.
På min bil har senderen kuttet ut noen ganger (signalanimasjonen borte), men alt fungerer etter en resett.
Håper denne bugen fikses i neste SW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Sitat fra: Handyman på fredag 31. mai 2019, klokken 12:58
Sitat fra: Toalmar på torsdag 30. mai 2019, klokken 21:33
Etter å ha installert 2019.16.2 falt selvsagt denne saken ut. Har prøvd ett par ganger å legge den inn igjen, men har ikke fått det til. Lurer på om jeg skal prøve en annen innstilling på kinokortet med tanke på jumperen, eller om det kan være noe annet.
På min bil har senderen kuttet ut noen ganger (signalanimasjonen borte), men alt fungerer etter en resett.
Håper denne bugen fikses i neste SW.
Etter å ha flyttet jumperen på Kina kortet og satt opp Homelink på ny er den igjen oppe å går  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elbil

Takk til ew for godt tips tidligere i måneden. Prøvde samme fremgangsmåte på min gamle Rawlink modell 12108. Oppskriften fungerte, og porten fungerer på HomeLink
Peugeot iOn

Tors ham

Setter stor pris på om noen kan hjelpe til. Har hardhead fra jula som jeg prøver å koble til homelink i tesla. Har prøvd alt men uten lykke. Den viser grønt i bilen men porten funker ikke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA