Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verifiserte Homelink-mottagere for Tesla?

Startet av Chris Neumann Ruud, torsdag 01. februar 2018, klokken 10:04

« forrige - neste »

olavxxx

Tenkte å teste den lille eBay modulen i helgen

Sulle

@RøedH. Akkurat likt hos oss, Model 3 reagerer ingenting på portåpneren. S'en var uproblematisk å sette opp. Synes å erindre at det var noe knoting i 2013 da den første S'en skulle settes opp, men ikke akkurat hva det var. Porten fungerte fint med den også.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

olavxxx

Koblet billigerele mot Liftmaster med homelink, siden det er en bug i Model 3 homelink nå.

Virket gull

olavxxx

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Guide for liftmaster
1) se hvor du har COM og NO
Du kan ikke vise dette vedlegget.
3) koble på NO og COM mot der man vanligvis kobler kablet bryter for vegg
Du kan ikke vise dette vedlegget.
4)  koble 12V. Min hadde bare 24V og 36V, så jeg fant en eliminator for Led lys fra Ikea.

Tuxedo

Veldig bra bilder! Forøvrig takler den dingsen også 24V inn, hvis man ikke har lett tilgang til 12v.

olavxxx

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:36
Veldig bra bilder! Forøvrig takler den dingsen også 24V inn, hvis man ikke har lett tilgang til 12v.
Såpass, jeg vurderte å lage en voltage divider av motstander jeg har i garasjen.
Men så våknet ungen etter bare 1 time søvn, jeg hadde da allerede brukt mesteparten av tiden på å prøve å finne pin-outs til liftmaster.

Fant etter hvert manualen som er veldig spartansk med info, jeg mistenker det er på grunn av at de ønsker å selge sine egne brytere osv., at de ikke vil folk skal vite hvordan det virker.
Men jeg så jo at det var en tegning av en bryter, så stod det bare i manualen: wall switch.

Har fra før av trådløs bryter og to trådløse homelink remotes, men Model 3 har jo noe bug nå, så denne løsningen virker jo mye bedre. Jeg testet først å kortslutte 1 mot 2 etter jeg leste wall switch i manualen også.

Skal vurdere da å bruke den accessory output porten, hvis denne dingsen tåler 24V.
Alternativt kan jeg jo alltids lage en voltage divider :-)

Toalmar

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:36
Forøvrig takler den dingsen også 24V inn, hvis man ikke har lett tilgang til 12v.
Se hva olavxxx har skrevet i punkt 4. Du må ha 12v på den dingsen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

Jeg kjøpte en annen dings i går også som jeg skal prøve å koble mot Google Home, slik at jeg kan stemmestyre garasjen før jeg går ut døren, slik jeg kan gjøre med robotstøvsuger osv..

https://s.click.aliexpress.com/e/bOtVKZOt

Skal gi en lyd når jeg har testet

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på lørdag 30. mars 2019, klokken 16:08
Koblet billigerele mot Liftmaster med homelink, siden det er en bug i Model 3 homelink nå.

Virket gull
Har samme sak liggende på kjøkkenbenken. Kjøpt for å bruke på min svært gamle portåpner som faktisk sender med 27 MHz. Var glad når jeg så at du hadde testet den og at den funket som gull.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Chris Neumann Ruud

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering på hva hendte på og hvordan det fungerer:
Fikk med en Marantec Comfort 270 speed med en 382 fjernkontroll på 433 MHz som fungerte rett ut av boksen. Brukte ca 20 sek til kloning mot bilen og så var det tur og kjør selv med bilen ryggende inn porten. TMS 2014 ap1- versjon
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Handyman

Sitat fra: RøedH på torsdag 28. mars 2019, klokken 14:28
Har nå prøvd alle knep jeg kan komme på for å få Hørmann portåpneren til å fungere med Homelink på Model 3, har ikke fått det til ennå. S'en trengte riktignok noen repetisjoner i sin tid, så lurer jo på om dette systemet er forskjellig fra model S
Ellers er jo bilen "perfekt" ;)
Sliter med det samme, men jeg har også et kodepanel tilknyttet portåpneren.
Det er trådløst og er i praksis en fjernkontroll med kodetastatur.
Tok det ned fra veggen og holdt det foran bilen og tastet koden og sendte den flere ganger, og til min overraskelse leste bilen koden....men...ingenting skjer når bilen prøver å sende signalet.
Så jeg er i praksis kommet like langt (eller kort) ;)
Litt pussing at bilen ikke leser noen av de to fjernkontrollene med nye batterier, men kodepanelet klarer en form for kommunikasjon med bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 11:24
Sitat fra: RøedH på torsdag 28. mars 2019, klokken 14:28
Har nå prøvd alle knep jeg kan komme på for å få Hørmann portåpneren til å fungere med Homelink på Model 3, har ikke fått det til ennå. S'en trengte riktignok noen repetisjoner i sin tid, så lurer jo på om dette systemet er forskjellig fra model S
Ellers er jo bilen "perfekt" ;)
Sliter med det samme, men jeg har også et kodepanel tilknyttet portåpneren.
Det er trådløst og er i praksis en fjernkontroll med kodetastatur.
Tok det ned fra veggen og holdt det foran bilen og tastet koden og sendte den flere ganger, og til min overraskelse leste bilen koden....men...ingenting skjer når bilen prøver å sende signalet.
Så jeg er i praksis kommet like langt (eller kort) ;)
Litt pussing at bilen ikke leser noen av de to fjernkontrollene med nye batterier, men kodepanelet klarer en form for kommunikasjon med bilen.
Jeg klarte å klone ene nøkkelen av mine tre, men det virket ikke. Men det billigreleet fra eBay gikk på første forsøk. Flyttet på jumperen også da.

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på lørdag 30. mars 2019, klokken 17:04
Guide for liftmaster
1) se hvor du har COM og NO
Du kan ikke vise dette vedlegget.
3) koble på NO og COM mot der man vanligvis kobler kablet bryter for vegg
Du kan ikke vise dette vedlegget.
4)  koble 12V. Min hadde bare 24V og 36V, så jeg fant en eliminator for Led lys fra Ikea.
Kjøpte samme sak fra Ebay for en tid siden ettersom min åpner er en gammel Chamberlain Motolift 2000 som har fjernkontroll som sender på 27Mhz båndet.
Fulgte oppskriften til olavxxx som fungerte som gull. Lot jumperen stå som på bildene i tråden og bilen tok koden umiddelbart. er litt usikker på om jumper skal stå slik etter programmeringen så jeg har satt den ned på den ene piggen. da sender den ett signal og port starter og går til endeposisjon. Så nå ser det ut til at den virker som min opprinnelige fjernkontroll.
Homelink innstillingene i bilen har jeg krysset av for auto åpning og lukking.
Her får jeg ikke det til å virke helt som jeg ønsket, har ikke hatt tid til å teste ut mer, men kan være innstillingene for antall meter må endres.
Hvis noen har tips til innstillinger / endringer er jeg villig til å prøve de.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Hadde en S som lånebil og der fungerte programmeringen av portåpneren min som en lek.
På min TM3 fungerer det heller ikke på 2019.8.5
Tydelig at TM3 sliter med homelink.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Da kan jeg bekrefte at automatisk åpning virker som den skal. Kom hjem etter jobb i ettermiddag og fikk opp grønt ikon ved Homelink knappen oppe på skjermen. Da jeg kom til innstilt antall meter fra porten så begynte den å åpne seg  :+1: :+1: :+1:

Så til dere med portåpner som ikke fungerer, bestilt saken på eBay, Aliexpress eller Banggood.
Koster ikke mange kroner, bare husk strømtilførsel må kjøpes separat da den ikke leveres med.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA