Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alternative felger

Startet av Zuexi, onsdag 31. januar 2018, klokken 18:43

« forrige - neste »

Zuexi

Nå nærmer det seg levering for ganske mange etterhvert. Fikk først stipulert midten/slutten av mars og hadde da håpet at jeg kunne avvente med vinterdekk til neste sesong. Nå er jo leveringen fremskyndet, så da må vinterdekk på plass.

Er ikke videre superimponert av utvalget til Nissan. Hverken de sorte 16" eller chromma 17" med blå stripe. Prisen gjør de ikke akkurat mer attraktive. Vurderer evt å sette vinterdekk på originalfelgen, ta med sommerdekka (som forøvrig er Dunlop dekk) og sette de på en ny felg når sesongen nærmer seg.

Så... Er det noen som har sett på andre alternativer enn Nissan sine egne felger?

Er det forsatt 5x114,3 ET40 som gjelder på nye Leaf?

erikhje


Zuexi


erikhje

Får de på fredag, legger ut bildet da

Laffa

hei
er du sikker på at det er korrekte  TPMS sendere i disse? for det er vel ny type i den nye Leaf.

knilsen1

Hvor finner jeg bilder av de felgene(vinter) jeg kan velge fra Nissan? Levering medio mars på min bil

Trond.m

Sitat fra: knilsen1 på torsdag 01. februar 2018, klokken 08:55
Hvor finner jeg bilder av de felgene(vinter) jeg kan velge fra Nissan? Levering medio mars på min bil
Vet ikke om man har så mange valgmuligheter. Det står 16 Pulsarfelg på min kontrakt. Ikke så spennende, men de gjør jobben. Hvis noen har fått andre valg, så er jeg takknemlig for info.

Zuexi

#7
Sitat fra: knilsen1 på torsdag 01. februar 2018, klokken 08:55
Hvor finner jeg bilder av de felgene(vinter) jeg kan velge fra Nissan? Levering medio mars på min bil
I tilbehørsbrosjyren.
https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/Accessories_brochures/Nissan-new-Leaf-accesories-NO.pdf

Trond.m

Det er vel ikke standard vinterfelg som er avbildet her, men det er kanskje mulig å få den sorte 16 toms felgen mot et tillegg. Den er jo ekstremt dyr...kr 2940 pr. felg uten dekk og sensor.
Det er nok mer sannsynlig at det er 16" alufelger Silver - NISEKO man får som koster 1000 kr mindre pr. felg. Er det ikke den som også kalles Pulsarfelg ?

steffeo

Den er veldig enkel grå felg med litt spikes; den ser billig og kjiip ut. Jeg ville aldri betalt 15 løk for den. Hadde det vært en av disse designer felgene greit nok, men dette er en standard kjiip felg.

bob-bob

Sitat fra: erikhje på onsdag 31. januar 2018, klokken 20:29
Får de på fredag, legger ut bildet da

https://www.finn.no/109977258


Samme felger som jeg hadde på min forrige Leaf.  Fine da de var nye  ! - Kinaproduserte , og de flasset godt i klarlakk etter 2 vintre , i motsetning til Nissan originalfelger med vinterdekk på min kones 2013 Leaf , de er fine ennå. Men det var jo en annen pris da .

knilsen1

Fikk denne fra Megahjul, vet ikke noe om kvalitet, men mulig å velge noe forskjellig:

Her ser du link til fullstendig utvalg av felg og vinterdekk til Nissan Leaf 2018:
https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger-og-dekk/271636-Nissan-Leaf-Electric-18-UP-tilbud#product-list

Her kommer et forslag til en av våre mest populære hjulpakker til denne bilen med sorte 16`` felger og Nereus piggfrie vinterdekk som sitter godt på snø og is, samt støysvake og lav rullemotstand.
Dekktrykksensorer og montering på bil er også inkludert i prisen på 9 385,- kr:

16`` Axe Black + Nereus 205/55R16:
https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger-og-dekk/271636-Nissan-Leaf-Electric-18-UP-tilbud/PW5194167512114ET40B-VINTERFELG-AXE-BLACK-16X7-5-112-114-3-ET40-CB72-6/V205_55TR16NK-VINTERDEKK-NEREUS-NS805-91T-VERY-LOW-NOISE/?type=All#product-list

steffeo

Litt OT; men forstår jeg det slik at bilene kommer med sommerdekk nå? Så de som får de nå er nødt til å skaffe vinterdekk selv før bilen kan hentes hvis de ikke kjøper gjennom Nissan?

Jeg tror faktisk at selv om jeg ender opp med å betale 15k for felg/dekk er det greiere å gjøre ett annet sted enn Nissan for da får jeg større valgfrihet på design og type dekk...

Kires

Ser mange oppgir prisen på 15k men den er prutbar. Fikk prisen ned noen få tusenlapper, kom så nærme prisen av uoriginal at jeg gikk for det. 15k er litt stivt.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

steffeo

Ville ikke rikke seg en meter på pris i mitt tilfelle, kanskje selger er mer villig når det nærmer seg utlevering av bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA