Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i april 2018?

Startet av eques, tirsdag 30. januar 2018, klokken 12:24

« forrige - neste »

Pekster

#60
Vi bekreftet vår X 100D 24. januar, og den gikk i produksjon på mandag.
Det ble strengt tatt en overraskelse, for da vi mailet med Delivery 20. februar, så fikk vi beskjed om at den var estimert til å bli produsert i slutten av mars.

Men, vi krysser bare fingrene og venter i spenning! :)

Flymodes

Da har status på tesla kontoen min endret seg til at den er i produksjon og har fått VIN. Men den kan kanskje være i produksjon i en drøy måned? Farken nå begynner man jo å få litt forhåpninger...

eques

Sitat fra: Flymodes på torsdag 01. mars 2018, klokken 07:53
Da har status på tesla kontoen min endret seg til at den er i produksjon og har fått VIN. Men den kan kanskje være i produksjon i en drøy måned? Farken nå begynner man jo å få litt forhåpninger...

Det samme her! Jeg sendte en epost til delivery i går kveld. Vi får se hva de svarer ;)

odahle

Sitat fra: Flymodes på torsdag 01. mars 2018, klokken 07:53
Da har status på tesla kontoen min endret seg til at den er i produksjon og har fått VIN. Men den kan kanskje være i produksjon i en drøy måned? Farken nå begynner man jo å få litt forhåpninger...
Min stod i produksjon i ca 3-4 uker, så det kan absolutt ta noe tid. Forstod det slik av noen med peiling at statusen "i produksjon" kommer allerede når bilen blir satt i produksjonskøen. Uten at jeg har fått dette bekreftet.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Råde

Sitat fra: odahle på torsdag 01. mars 2018, klokken 09:00
Sitat fra: Flymodes på torsdag 01. mars 2018, klokken 07:53
Da har status på tesla kontoen min endret seg til at den er i produksjon og har fått VIN. Men den kan kanskje være i produksjon i en drøy måned? Farken nå begynner man jo å få litt forhåpninger...
Min stod i produksjon i ca 3-4 uker, så det kan absolutt ta noe tid. Forstod det slik av noen med peiling at statusen "i produksjon" kommer allerede når bilen blir satt i produksjonskøen. Uten at jeg har fått dette bekreftet.
Du har nok rett. Jeg hadde en i produksjon i 6 uker.
e-Golf | X75D

Runaraa

For min del mener jeg å huske at min bil sto i produksjon fra tidlig desember til og med slutten på januar når den gikk over til i transitt til havn.

Tror den kommer "i produksjon" når den har fått en spesifikk prod dato, selv om denne kan være langt frem i tid.





eques

Jeg fikk svar av Delivery i går:

- Ferdigprodusert: slutten av mars
- Transport: 2 måneder
- Levering: slutten av mai / tidlig Juni

Flymodes

Sitat fra: eques på fredag 02. mars 2018, klokken 08:42
Jeg fikk svar av Delivery i går:

- Ferdigprodusert: slutten av mars
- Transport: 2 måneder
- Levering: slutten av mai / tidlig Juni
Nettopp, det stemmer jo med deg jeg også har fått oppgitt.

Noen som har erfaring med om dette virker som et realistisk tidsforløp?

Mr.D

Min TMS var ferdig produsert i midten av Januar og har fremdeles ikke kommet til Norge. Jeg har fått forespeilet leveranse før påske.... Så jeg synes ikke tidslinjen dere har blitt forespeilet er helt feil i forhold til min erfaring.

SME

Vi venter på en TMS. Bestilt 1.11 og ble da forespeilet levering i slutten av januar (haha). Bilen ankom Zeebrugge 13. februar, og er fortsatt ikke bekreftet ankommet Norge. Bilen er eller har vært i Gøteborg, og er nok blant de som kjøres på henger til Oslo. Vi har fått antydet levering på Lillestrøm før påske. Men selvfølgelig ingen bekreftelse eller dato. Alt er fortsatt i det blå. Uansett, så viser dette at transittperioden fra Zeebrugge til Norge lett kan ta 4 uker, dessverre.

Nodland

min bil ble bestilt 15 januar og var ferdig produsert 15 februar, og ankom zeebrugge nå i helgen (10 mars). Har estimert levering påskeaften 31 mars.

Så får vi se :) tar alt med ei klype salt, men ting har nå gått fort for meg enn så lenge.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

RuneJK

Satt hos Tesla i forrige uke og vurderte en TMS med juni/juli levering av Model S100D, men Tesla hadde en bil som var på vei til Norge med ankomst Norge 3 april med det utstyret og fargen jeg ønsket, så da var jo valget lett og slipper å vente i månedsvis på en bil...
Så da håpet selgeren at jeg kanskje allerede kunne få min Model S100D i slutten av uke 14 eller senest uke 15...

Krysser fingrene
Med vennlig hilsen
Rune

TMS 100D - 2018
2016 BMW i3 - 94aH - solgt

Amundmo

Nå har min Tesla stått i Belgia i over 14 dager. Noen som har erfaring med hva som er vanlig ventetid før den blir sendt videre? Kan jeg risikere å måtte vente enda 2 uker før den blir satt på et skip nordover?  :o
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

mrdain

Sitat fra: Amundmo på mandag 26. mars 2018, klokken 21:13
Nå har min Tesla stått i Belgia i over 14 dager. Noen som har erfaring med hva som er vanlig ventetid før den blir sendt videre? Kan jeg risikere å måtte vente enda 2 uker før den blir satt på et skip nordover?  :o
Min har stått snart en måned. De sliter voldsomt med logistikken...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Runaraa

Sitat fra: mrdain på mandag 26. mars 2018, klokken 21:15
Sitat fra: Amundmo på mandag 26. mars 2018, klokken 21:13
Nå har min Tesla stått i Belgia i over 14 dager. Noen som har erfaring med hva som er vanlig ventetid før den blir sendt videre? Kan jeg risikere å måtte vente enda 2 uker før den blir satt på et skip nordover?  :o
Min har stått snart en måned. De sliter voldsomt med logistikken...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Min kom til Belgia med Oberon, dvs 27.feb. Går å venter enda. Foreløpig estimat pr nå er at den kommer til Trondheim tidligst 9.april..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA