Nedre ladegrense for batteriet

Startet av Lars Grøtteland, fre 26. jan 2018, kl. 10:49

« forrige - neste »

Lars Grøtteland

Hei.
Fikk min nye E-Golf i oktober 2017, og er veldig fornøyd, bortsett fra manglende % visning i Active Display, men ser her inne at det er mange som klager på dette, så vil ikke kommentere dette noe mer.

Jeg skjønner ikke dette med nedre ladegrense for batteriet.
Har forstått det slik at det skal lades til 80%, hvis denne grensen er satt, deretter skal den lade fra 80 til 100% når den nærmer seg avgangstid.
Prøvde dette hos meg et par ganger nå, men uansett så lader denne til 100%. Har satt avgangstid på Mandag 07:30, men alle dagene lader den til 100%.
Noen som kan forklare meg hvorfor her inne?

Mvh Lars

j-Golf

Hvilken knap lyser der hvor ladekabel sættes i bilen? Hvis den står på "lad nu" (eller hvad den nu hedder, i stedet for timer) så er min erfaring at denne indstilling "over ruler" e-manager indstilling og husker dette til næste gang man lader. Tryk på timer knappen.

geear

Når du har aktivert avgangstid (konfigurert den og huket av kryss, husk at det går an å gå inn på selve avgangstiden og gjøre innstillinger der også) så skal den automatisk velge avgangstid når du plugger inn. Hvis du ønsker å overstyre det kan du velge å lade med en gang (selv om avgangstid er aktivert).

Vår 190km lader kun til 100% slik du har satt det opp nå, hver mandag morgen, og stopper ellers alltid på 90%.

Lars Grøtteland

Hei!

Tusen takk for svar.
Nå prøvde jeg dette her, og hos meg står den på lad nå. Mao den øverste knappen lyser. Hvis jeg trykker på den timer knappen, så blinker denne tre ganger, men skjer ikke noe mer. Den lyser iallefall ikke gult. Det er det bare den "lade nå" som gjør.

j-Golf

Prøv at trykke på timer i næsten samme øjeblik du sætter ladestikket i. Jeg ved ikke om det hjælper, for den skulle jo selv vælge timer, men har bare selv oplevet, at den ikke gør det hvis "lad nu" har været trykket.

geear

Høres ikke ut som du har fått aktivert avgangstid. Har du huket av at avgangstiden du har justert er satt aktiv? Og satt ladested etc. inne på avgangstiden?

Lars Grøtteland

Takk for svar.

Nå har jeg aktivert og deaktivert den avgangstiden med samme resultat som tidligere.

Jeg kom inn på en meny  om ladested som jeg ikke har sett før. Klikker på den "Hjemme" eller "Standard" ladeplass. Da kom jeg inn der jeg kunne sette øvre ladegrense. Da virket plutselig avgangstiden, og i dag morges var batteriet ladet til 90%.
Jeg håper dette hjelper for andre også.

rsomby

Det er mye dårlige menyer og mye dårlige ordlyder i menyene påegolfen. Hele infotainment systemet skulle hatt en redesign.
Denne manyen med "avgangstid" er helt elendig og finnes ikke intuitiv. Hva betyr egentlig "avgangstid"? Regner med det betyr når du skal kjøre...

Jeg ønsket å sette opp at bilen skulle starte lading til fast tid på kvelden, men ikke noen spesiell avgangstid da det varier for min del hver morgen. Men etter å sett på valgene i menyen så ble jeg forvirret over begrepene og lot det være.

geear

Syns nå avgangstid er logisk nok, men du er jo egentlig ute etter noe annet, som du forsåvidt kan bruke avgangstid til. Avgangstid er for at bilen selv skal starte lading for å være klar med litt lunk i batteriet rett før du skal kjøre avgårde, og med temperert kupé/isfrie ruter.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA