Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Riktig pris for X60?

Startet av Bjoris, onsdag 03. januar 2018, klokken 19:55

« forrige - neste »

geear

Ser ut som du må redigere siteringen din så er det borte igjen.. ;)

Uansett så må jeg si at for meg er det en overraskende høy pris sett i forhold til nypris på X75, men det er jo positivt, og kjøper har jo allikevel fått mye for pengene uten ventetid. Sett i forhold til at mange elbiler selger til høyere enn nypris, så er det jo et kupp.. ;)

Bjoris

Denne har gratis lading i hele bilens levetid vs nyere biler. 60 vs 75 har knapt noen praktisk forskjell, men ikke alle er enig eller ser dette bildet klart, krever litt erfaring med elbil tror jeg.

Bilen var også mer strøken enn nye som leveres ut i dg:)

Tror også mange gjør en bommert i å ikke aktivere AP og tildels FSD...

spirrevipp

Å ikke aktivere AP er nok en bommert ja. FSD er jeg ikke så sikker på, blir mer og mer skeptisk jo mer tid som går uten at de klarer å få AP2 opp på AP1 nivå.

Mtp. pris så betalte jeg 37k mer for ny X75 (med hifi istedenfor FSD, ellers lik bortsett fra superlading). Synes absolutt du fikk god pris...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

geear

Blir litt drøyt å påst at den var mer strøken enn biler som leveres ut i dag. Man hører mye om de som er dårlige, lite om de som er bra.

Batteristørrelsen gjør en stor forskjell for alle som faktisk trenger de siste kWhene. Jeg hadde ikke nådd til SuC på vei til hytta med X60. X60 er vel også fortsatt på 6,2 fra 0-100? I tillegg har mer utstyr blitt standard, bilene har fått AP2.5 etc.

Gratis lading i levetiden er greit nok, men kjøper man ny X75 i stedet for en brukt X60 så får man også gratis lading så lenge man har referralkode (som man gjerne får 10 000,- av noen for å bruke i tillegg).

jkirkebo

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 27. januar 2018, klokken 15:39
Å ikke aktivere AP er nok en bommert ja. FSD er jeg ikke så sikker på, blir mer og mer skeptisk jo mer tid som går uten at de klarer å få AP2 opp på AP1 nivå.

Tja. AP koster 41.200,-. Jeg tror ikke forskjellen mellom en brukt bil med AP og en uten vil være såpass stor, heller rundt halvparten kanskje. Ihvertfall på de billigere modellene og når de begynner å få noen år/km på baken. Det er nok av kjøpere som bryr seg katten om AP, og det går uansett an å aktivere i etterkant.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Clandrel

Skal selge vår X75d i mars.

Sort met
AP2
7 seter
Hengerfeste
20"

Ekstra:
Chrome delete
Mørke ruter foran

Registrert i november 2017.
KM: 10.000

Hva mener dere den kan selges for?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA