Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrekkhistorier - hvordan løser Tesla Norge dem?

Startet av mmmilen, søndag 28. januar 2018, klokken 19:09

« forrige - neste »

nie

Teslas serviceverksteder i Norge virker å spenne over hele skalaen fra elendig til meget bra. Da blir tilbakemeldingene meningsløse uansett om de er positive eller negative så lenge man ikke opplyser om hvilket verksted man «tilhører»

Vær spesifikk på hvilket verksted dere bruker hvis dere vil gi uttrykk for ris/ros.

Personlig bor jeg i Bergen og kan vel si at Tesla Kokstad ligger med brukket rygg. Mine reparasjoner har tatt svært lang tid. Noen ganger er bilen blitt tilbakelevert og samme feil er tilbake etter kort tid. Nå er de såpass overarbeidet at de hverken tar telefonen eller svarer på Mail.

Med Tesla Ålesund har jeg motsatt erfaring. Har alltid fått hjelp når jeg har vært innom. Dette har vært i forbindelse med ferier hvor jeg ofte oppholder meg på Sunnmøre.

Så vi må slutte å omtale Tesla som en organisasjon med likt servicenivå. Noen servicesentre er antagelig i Norgestoppen, uansett hvilket merke det sammenlignes med (Ålesund). Andre servicesentre er dessverre så elendig at kjøp av Tesla i senterets nærområde bør frarådes (Bergen)

geear

Sitat fra: o.b.lix på mandag 29. januar 2018, klokken 18:41
Etter å ha kjørt Tesla i 3 år, og kjøpt mange andre nye biler i firmasammenheng, kan jeg konkludere med følgende :

Nei det er ikke mere feil på Tesla enn på andre biler.
Ja du får lånebil hos Tesla når den ikke virker, det er ingen andre forhandlere til automatisk tilbyr.

Men at bilen er levert hos Tesla, betyr ikke at de fikser den. Det kan gå flere måneder før du får den tilbake. Det koster deg ingenting, du har gratis lånebil, men irriterer fordi alle andre biler blir som hest og kjerre etter du har fått deg Tesla...
Kurrant poeng det siste her, men at det kun er Tesla som tilbyr lånebil er nå bare vas. e-Golfen vår er ikke engang kjøpt hos Møller (kjøpt hos Gumpens), men de stiller opp med lånebil uten spørsmål. Både kort og langvarig. Til og med splitter ny elbil sist gang, til nå har jeg to av to med fossilbil fra Tesla..

Mobileum

Jeg har hatt flere biler i min 2-3-års syklus (ca. 20.000 km. pr. år) som aldri har vært på verksted utenom vanlig service.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Oddaa

Sitat fra: gr på mandag 29. januar 2018, klokken 20:25
Kurrant poeng det siste her, men at det kun er Tesla som tilbyr lånebil er nå bare vas. e-Golfen vår er ikke engang kjøpt hos Møller (kjøpt hos Gumpens), men de stiller opp med lånebil uten spørsmål. Både kort og langvarig. Til og med splitter ny elbil sist gang, til nå har jeg to av to med fossilbil fra Tesla..
Hos VAG er dette avtalefestet gjennom mobilitetsgarantien, som jeg for øvrig ikke har hatt bruk for de siste 5 årene, hvorav 4 med Q5 og 1 med e-Golf (bank i bordet).

Volvo har for øvrig tilsvarende avtale. Har kun eid ett bilmerke der jeg kan erindre at dette har vært diskusjon.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Kvark

Sitat fra: Mobileum på mandag 29. januar 2018, klokken 20:39
Jeg har hatt flere biler i min 2-3-års syklus (ca. 20.000 km. pr. år) som aldri har vært på verksted utenom vanlig service.

85D fra 2015 her som har gått 60.000. Vi har hatt litt dugg i en baklykt og en skeiv kromlist.
S85D

CaZpaH

Min historie, hvor jeg syns jeg har fått rask og god oppfølging gjelder Trondheim.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

supaplex

Jeg har foreløpig ingen erfaring å meddele da bilen min fortsatt ikke har vært inne på service.

skrepak

Sitat fra: mmmilen på søndag 28. januar 2018, klokken 19:09
Jeg venter på min nye X75D som kommer noen gang i mai. I mellomtiden leser en om mange dårlige erfaringer med folk sine biler helt fra første dag. Det jeg lurer på er hvordan Tesla løser disse feilene, store og små? Hvor lang tid tar det å få time på verkstedet, hvor rask løser de problemet, er det tilfeller de ikke er villig til å ta ansvar...?
Jeg har fått bilen 29 september 2017. Har fått feil interiør men dette er noe som ikke kunne hindre selve kjøringen.
Dette ble opprettet en sak på.

VIKTIG!! For alle som bestiller nye biler: TA GJERNE printscreen av alle sider i bestillingen siden Tesla endrer tilleggs pakker og man risikerer å ikke finne sin konfigurasjon senere!
Dette kan være en fordel ved senere diskusjoner om hva som er blitt eller ikke med i tillegs pakker.
Heldigvis tok jeg printscreen av bestillingen min og da kunne jeg bevise selgeren at det ble feil stoff på interiør.

Samt fikk jeg noe små feil som skal utbedres av Tesla. Jeg kan ikke si at Tesla er verdens beste på service og jeg forstår det godt siden de har fått enorm leveranse siden 2017.
I tillegg til har de ikke noe tredjepart leverandører eller partnere som kan enten selge eller utføre servicer. Og det går selvfølgelig ut på kunder! Synd men sånn er det bare.
29.01.2018 hadde jeg  mail utveksling med Tesla service angående bestilte deler(feil stoff på interiøret) og utbedring av feil som jeg har.


Tesla Service:

"Hei igjen,

ETA vil si estimert tid, så nei, dessverre, vi har ingen estimert tid på når delene kommer.
Det kan gå fra et par uker til et par måneder er jeg redd..

Helt opp til deg om du ønsker vente på alle deler, eller ta bytte av interiøret ved senere anledning.

Let me know"



Jeg valgte ikke å vente på delene men ta utbedring av feil. Jeg fikk time 27.03.2018. Første ledig som de sa :)

Si gjerne fra om noe var utydelig eller ta kontakt om du lurer på noe.

ankul

Jeg fikk min X75D i begynnelsen av desember og var inne på verksted i dag.

Her er min opplevelse... Hadde time kl. 08.30 på Tesla Nord (Grorud), ble stående i service kø sammen med drop in kunder, så kom ikke inn før kl. 09.40! Hva er poenget med å ha en timebestilling når man allikevel må stå i kø for å vente?

Fikk bekreftet på mandag denne uken av servicesenteret at det var satt av 1 time. Dette var da i min beregning i forhold til andre avtaler. Får satt fra meg bilen og får da beskjed om at det vil ta ca. 4 timer før bilen er klar!
De har ikke lånebil, men kunne kjøre meg til nærmeste togstasjon da jeg er ca. 6 mil hjemmefra.

Dette var ikke akseptabelt, så de skulle kjøre en diagnostisering av bilen for så å gi meg en tilbakemelding så raskt som mulig, slik at jeg eventuelt kunne avtale ny tid (da jeg også har flere problemer etter at denne timen var bestilt) for å ta dette samtidig.

Satt meg ned å ventet, så ser jeg fra ventesonen at bilen min står der og de er i full gang med å ta av innerdører m.m. for å skifte sensorer. Etter 1 1/2 time fikk jeg spurt han hva som skjedde med diagnostiseringen, da hadde han glemt å spørre teknikeren! Så resultatet ble da at jeg måtte vente i 4 timer, for så å komme tilbake på nok et besøk på verkstedet om ikke lang tid.

Jeg hadde tidligere en model S, og hadde ingen opplevelser som dette. Dette har ikke noe med bilmodell å gjøre, men jeg er redd at Tesla har vokst for fort i Norge, og de sliter med å følge opp kundene!

Har reservert en model 3, men vet faktisk ikke om jeg vil bli med på dette.

Dette er rett og slett elendig kundebehandling!  >:(
Hilsen en lettere frustrert kunde..
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Peppa gris

Jeg har bare gode erfaringer med Tesla Kristiansand. Fikk utlevert bilen i desember, men sjekket ikke over noe særlig da. Var vel som en guttunge i godtebutikken. Så etter hvert en sprekk i fugen ved dørterskel bak.



Stakk innom etter en måned og viste dette. Ingen diskusjon fra servicesenter. De rettet opp i alt uten spørsmål, selv om jeg allerede hadde mottatt bilen. De utbedret også noen støvkorn i lakk jeg ikke hadde lagt merke til og rettet litt på dørene og en list.

Time etter 1 måned pga lakkeringverksted, en uke med s-p90dl. (Hvilke andre verksted har slike loanere?) Flott jobb, bytte av sensorer i dører samtidig.

Man kan selvfølgelig si at dette burde vært gått gjennom på en kvalitetskontroll, men med så mye biler å levere blir det nok litt sånn.

Fikk tilbake oppladet og vasket bil utvendig og innvendig.

Fantastisk service og flinke folk.

Tidligere nye biler har jeg aldri sett over lakk eller vært så påpasselig som på denne bilen. Men man blir jo helt gal i hodet av å lese på fb og forumer.

Tenker at dette er folk som gjør så godt de kan. De har nok god kapasitet i Kristiansand.

GotMeTeslaMS

#25
Har en model S 85 siden 2014. Den har nå gått over 140 000 km og hadde noen tilfeller av "barne sykdommer" i starten (med display modul og 12V batteri). Videre varslet bilen feil på batteripakken ved et tilfelle (måtte til Nederland for fiks) og nylig noe trøbbel med vindusviskeren. Utover dette har det vært noen mindre akutte ting som har gått å kjøre med og som ble tatt ved anledning

Min erfaring med Tesla på Skøyen er positiv. Feil som er kritisk for kjøring får prioritet. Lånebil har blitt ordnet ved behov og vi har gjerne fått litt ekstra "goodwill" som f.eks. vasket og rengjort bil tilbake, bytte av vindusvisker gummi med mer.

Føler at servicen så langt har vært veldig god.

Nå har jeg forøvrig "røket på" en bestilling av en model X 100 og vi har en uke på å avgjøre "go/nogo" og endelig spek dersom det blir "go". (Prisen gir litt angst)
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

Taffelman

Sitat fra: Taffelman på søndag 28. januar 2018, klokken 22:52
ble oppringt på Onsdag om å hente bilen, for så å bli oppringt 5 minutter senere med kontrabeskjed. "Oppdaget feilmelding, bilen må på diagnose, vi ringer deg tilbake". Ingen ringte tilbake i forrige uke, så da må jeg vel mase igjen i morgen...

Dette var forrige uke, denne uken fortsatte tragedien. Måtte mase på tirsdag og fikk beskjed om at de skulle begynne å skifte noe i styringen (Steering Assist reduced), de hadde jo fått delene forrige fredag! Ble til alt overmål ringt opp på torsdag morgen, med beskjed om at bilen blir klar i løpet av dagen, eller fredag morgen.

Kl 15 på fredag ringer jeg og purrer, hadde jo fått et lite glimt av håp om å få kjøre min nye Tesla i helgen, da jeg kun fikk noen få turer med den i desember!

Men neida, nå må den på firehjulskontroll, og få en software update, som. Iflg damen hos Tesla Rud tar ekstra lang tid på en modell X!

Jeg forstår ikke hva Tesla driver med! At jeg som kunde blir forbannet kan de sikkert leve med, men det var ikke irritasjon og frustrasjon jeg bestillte når jeg kjøpte ny bil!  Kostnadene må jo og være helt ute av kontroll. Bare leiebil og diesel utlegg må nærme seg 50.000 kr nå, i tillegg kommer redningsbil, deler og verkstedstimer og unødvendig mange telefonsamtaler og mas med sentralbord, kundebehandler og mekaniker.

>:(
X75D
TM3 LR AWD

T.K

Har hatt bilen 1 måned. X100. 100 % feilfri bil. Naboen har en ett år gammel Mondeo som har vært på verksted 10 - ti - ganger. Han vil kreve kjøpet hevet. Han fikk skreket seg til en splitter ny Fiesta som lånebil for et par uker siden, og den har allerede flere feilmeldinger her og der. Så noen er uheldige, uansett merke. Teslaen min holder Leaf-kvalitet så langt. Mao feilfri.

Taffelman

#28
At en ny bil blir utlevert full av feil er en ting, men det som irriterer mest er hvordan Tesla håndterer dette. Arbeidstiden på bilen utgjør kanskje en dag eller to og da er det ganske provoserende at bilen blir stående parkert utenfor verkstedet i ukevis.

Mitt inntrykk er at de ikke gjør noe før jeg ringer og maser. Da tar de inn bilen, fikser en liten ting, oppdager en ny feil, parker bilen utenfor og "glemmer den" til neste gang jeg ringer og maser.

Har hatt mange biler opp gjennom årene men maken til elendig organisering og rot har jeg aldrig opplevd før!
X75D
TM3 LR AWD

Muffinman

Sitat fra: KristofferH på søndag 28. januar 2018, klokken 19:27
  Man ser fort at de samme personene går igjen. Gjerne 5 -10 ganger med de samme greiene.)
Du må gjerne komme med noen betrakninger på hvordan disse få personene klarer å lage slike køer på verkstedene ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA