Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusviskere -tanker om oppgraderingen

Startet av Bidda, tirsdag 29. januar 2019, klokken 22:50

« forrige - neste »

Bidda

Gjelder 75X registrert i des -17, kjørt nå straks 50.000km.

I mars 18 ble filter på spylerslange tatt bort og det flommet med vann, forså vidt ok, men det ble høyt spylervæskeforbruk. Nå på 40.000 service i desember byttet de til andre viskere som skulle være bedre, men: betydelig redusert mengde væske på ruta, bedre fordeling for det virkes som det er flere hull i viskeren, starter også før med spruten. Vel og bra at det er redusert forbrukt mengde, MEN: antall hull og væsketrykk gir nå et mottrykk mot viskerarmen og ved start nede vil luftmotstanden (i hastighet) også bidra til at visker mister trykkraft. Ser det tydelig da vannstrålene nå setter striper i "møkka". Litt lengre opp på ruta får visker hjelp av luftmotstanden til å trykke bladet mot glasset. Synes derfor ikke at oppgraderingen var bra for viskereffekten, bare for væskeforbruket. Noen som har satt på flere hull for å få tatt ned vanntrykket? PÅ -70-taller husker jeg at vi kjøpte spoilere til viskerarmene for å få mer trykk mot ruta.....nødvendig oppgradering nå også?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA