Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

0-Vær og dårlige bremser

Startet av Avh, onsdag 24. januar 2018, klokken 15:11

« forrige - neste »

Avh

Noen som opplever bortimot total bremsesvikt i disse dager? Vi må "kjøre" bremsene igang ved fuktig  nullgradersvær. Andre som opplever det samme? Eller har vi en annen ukjent defekt?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Trond.Strom

opplever det samme her av og til. Burde sikkert ringe tesla service og få gjort noe med det. Tror de bytter bremseskiver

Avh

Ringte Teslaverksted. Hadde hatt 60-70 telefoniske hendvendelser om det samme i dag sa han. Hadde vært helt ekstremt. Anbefalte å starte forsiktig og bremse kraftig helt til det forsvant.  Sette regen på low om vinteren. Tesla-eiere bytter ikke bremseklosser omtrent i det hele tatt pga regen sa han.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Muffinman

Det er jo bare tull, mange som har byttet etter 1xx.xxx pga slitasje.

Sjekk at bilene har siste utgave av skiver og klosser. Er det fremdeles problemer er det noe galt. Bilene har en funksjon som gjør at de automatisk legger klossene inntil skivene under visse forhold.

Har hatt problemer i ulik grad på begge bilene i signaturen, verst på den eldste. Begge ble helt fine og 100% forutsigbare etter bremseoppgraderingen.

Avh

Nah helt tull er det vel ikke at slitasjen er betydelig mindre når man har regen. Selv har jeg byttet klosser til nyere versjon og aldri bytta siden.  Mer bekymret over at jussen neppe er på min side om uhellet skulle være ute ...
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

E_S

Min bil har fått skiftet skiver og klosser i fjor, men det er fremdeles dårlig i vått vær. Jeg har kjøpt noen ettermarkedsklosser jeg skal montere til våren og se om det hjelper - jeg tror de originale bremseklossene har relativt dårlig kvalitet..
:)

Perper

Er på min første Tms, en tidlig - 15 modell 85D. Har opplevd dette flere ganger idag, dette oppstår når bilen har stått rolig en stund.

Bestilte time til 40k service for en uke siden, nevnte problemet da. Kundebehandler virket overrasket over dette, men sa at de skulle sjekke bremsene.

TeslaTerje

Har opplevd dette flere ganger med min 2014 mod. Fekk byttet bremseskiver og montert bremseskjold  til nordiske forhold for ca 3 år siden. Er fortsatt problemer når været er rundt 0-6 grader, har fått beskjed av verksted sjefen på Kokstad om å bruke handbrekk knappen om du trenger å stoppe når dette skjer. Må og holde bremsepedalen helt nede hele tiden for å få vekk belegg som ligger på bremseskiver som gjør at bremser er ubrukelig. Sjekker alltid bremser når det er sånt vær og er klar med håndbrekket om jeg får brukt for det.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Lynet

Har hatt min P85 i snart 3 år og aldri opplevd dette! Men jeg har regen på low hele vinteren og passer på å ta en kraftig oppbremsing hver dag.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kramzz

Samme problemet her! Skjer hver dag det regner sidelengs
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Hodetelefoner

Folk som bruker bremsene vil ikke merke dette nei. 

Nuvolari

Sitat fra: KristofferH på torsdag 25. januar 2018, klokken 07:09
Folk som bruker bremsene vil ikke merke dette nei.

Bare tull! Jeg har regen på low hele vinteren. Tar stadig kraftige nedbremsinger og har hatt null bremseeffekt flere ganger de siste dagene. For 2 år siden fikk jeg oppgradert til nordiske bremsepakke hos Tesla. Det hjalp en stund.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Boomerang

Å dra "de som ikke bruker bremsene"-kortet kan være provoserende i trådene om null bremseeffekt (som det dukker opp en 4-5 av hver vinter har jeg observert).

Jeg har bestandig kjørt med lav regen og brukt bremsene ofte på vinterstid.
De to første vintrene var bremsene full katastrofe uansett bruk. Vi parkerte til slutt Teslaen fra desember til april og kjøpte oss en "vinterbil". Vi turte rett og slett ikke bruke den.

Så oppgraderte Tesla bremsene for to år siden og har etter dette ikke hatt en eneste skummel opplevelse.

Muffinman

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 25. januar 2018, klokken 09:03
For 2 år siden fikk jeg oppgradert til nordiske bremsepakke hos Tesla. Det hjalp en stund.
Det har kommet ny versjon av klosser siden. De hjalp mye på vår nyeste.

pwb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA