Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pass deg for ADMIN Lars. Han nedgraderer deg til NEWBE

Startet av Bybil entusiast, onsdag 24. januar 2018, klokken 10:02

« forrige - neste »

Bybil entusiast

Kjære brukere av Elbil forum

Pass dere for å komme på kant med Admin Lars. Han vurderer alt du skriver og har i sin egen opphøyde person rett til å tolke og overprøve alle dine utsagn og kommentarer. Det er han som vet alt og bestemmer hva som skal stå og hva som skal slettes.

Hans motiv er ukjent. Jeg blir lei meg når et sunt åpent forum blir styrt av enkeltpersoners egne interesser og besservissere som har påtatt seg en rolle som forumpoliti.

I dag har dette forumpolitiet i ADMIN Lars nedgradert min konto til nybegynner, eller NEWBE.

Jeg vil oppfordre ledelsen til å la brukernes innlegg stå for deres egen regning.

Videre bør ingen få lov til å uttale seg anonymt. Vårt samfunn må ha ryggrad til at vi står for det vi sier og skriver. Det virker som om enkelte opphever sin personlighet når de ikke fremstår med navn.

Bendiks Vik
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Bybil entusiast

Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

cra

Javel? Jeg har ikke opplevd annet enn at det er stor takhøyde i dette forumet, og jeg har frekventert det i et tir og vel så det. De siste åra har imidlertid tonen endret seg noe, ved at mange flere brukere har kommet til (og det er jo bra), men med flere brukere blir det også flere meninger. Dette har noen ganger gitt seg utslag i personangrep, og i de tilfellene har jeg sett at innlegg kan ha blitt slettet. Jeg kan imidlertid ikke si at jeg har sett antydning til sensur som ikke hører hjemme i forumet. Lars (og andre gamle travere for den del) virker nokså tykkhudede, og så lenge det er saklig kritikk tror jeg nok Lars sover godt om natta.

Nå vet jeg ikke hva du mener med å være nedgradert til newbie, men så vidt jeg vet gir ikke ulike varianter av "rang" noen rettigheter du ikke har som n00b. Med unntak av admin eller andre spesifikt tildelte roller som kan gi deg moderator-rettigheter. Jeg har i alle fall ikke noen privilegier utover å ha fri lese- og skrivetilgang i hele forumet så vidt jeg vet.

Og så har det også vært noe teknisk krøll he ri det siste etter div oppgraderinger. Det kan jo tenkes at dette kan være årsaken? Ellers leser jeg mellom linjene at du antakelig her ytret noe som kan ha vært årsaken til slik sensur, men da holder jeg en knapp på personangrep e.l. som kan ha trigget sletting av enkeltinnlegg eller en tråd om det har tatt helt av. Men nedgradering av rang? Tipper teknisk krøll.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

moderator 2

#3
Sitat fra: Bybil entusiast på onsdag 24. januar 2018, klokken 10:02
Kjære brukere av Elbil forum

Pass dere for å komme på kant med Admin Lars. Han vurderer alt du skriver og har i sin egen opphøyde person rett til å tolke og overprøve alle dine utsagn og kommentarer. Det er han som vet alt og bestemmer hva som skal stå og hva som skal slettes.

Hans motiv er ukjent. Jeg blir lei meg når et sunt åpent forum blir styrt av enkeltpersoners egne interesser og besservissere som har påtatt seg en rolle som forumpoliti.

I dag har dette forumpolitiet i ADMIN Lars nedgradert min konto til nybegynner, eller NEWBE.

Jeg vil oppfordre ledelsen til å la brukernes innlegg stå for deres egen regning.

Videre bør ingen få lov til å uttale seg anonymt. Vårt samfunn må ha ryggrad til at vi står for det vi sier og skriver. Det virker som om enkelte opphever sin personlighet når de ikke fremstår med navn.

Bendiks Vik

Du har lagt ut 2 annonser for din Bolt som du skal selge. En i annonse delen på forumet, og en Ampera-e/Bolt delen. Annonser godtas kun i annonsedelen. Det å legge ut annonser andre steder fører i utgangspunktet til utestengelse fra forumet. Jeg flyttet imidlertid annonsen din til annonsedelen, uten å gjøre noe nummer ut av det.

Legger du en annonse er det fornuftig å ta med relevant info om bilen. Å skrive at bilen har hurtiglademuliget, men å unnlate å si at hurtigladeporten kun virker i Amerika er sterkt kritikkverdig. Å bli gretten fordi brukere og forum admin påpeker begrensninger rundt hurtigladeporten synes jeg vitner om mangel på forståelse for rollen man har som selger, og opplysningskravet om å opplyse om all relevant info. Du linket selv til en kinesisk side, der det ble opplyst om pris på overgangen til 2000 USD. Så blir du gretten fordi det ikke er riktig pris? Hallo! Det er også relevant å opplyse om at overgangen ikke er godkjent eller forskriftsmessig. Det har du ikke skrevet et eneste ord om, men overser glatt.

Jeg skal fortelle deg hva mitt motiv er: Objektiv informasjon om elbiler, der lesere kan tilegne seg fakta og på bakgrunn av dette foreta kvalifiserte valg når det gjelder kjøp av elbiler, ladestasjoner, kabler, fare ved håndtering av strøm etc. Alt jeg skriver er etterprøvbart og åpent for diskusjon. Jeg sitter ikke på noen fasitt, men sammen kan vi tilegne oss info. Da er en diskusjon rundt temaet viktig.

Forumet har i de 15 årene det har eksistert hatt anonyme brukere. Vi har ikke kapasitet til å ID-sjekke eksisterende og nye brukere før de kan skrive på forumet, på samme måte som andre forum, facebook heller ikke har denne muligheten.

Innleggene på elbilforumet står forøvrig for brukernes egen regning, slik det også fremgår av registreringserklæringen.

Hvorfor din brukerkonto plutselig fikk noen få inlegg på telleren, og dermed "nedgradert" til newbie vet jeg faktisk ikke. Det er ikke gjort av meg, jeg vet ikke hvordan dette endres i forumprogramvaren. Denne feilen beklager jeg og jeg skal se om jeg finner ut av det.

Edit Nå har jeg gått inn i profilen din og endret til 63 inlegg. Sikker på at du ikke selv nullstilte denne i går?

Forøvrig er ingen inlegg slettet, men slik jeg forstår deg, reagerer du på at inlegg ikke er slettet. Dette er inlegg der brukere og undertegnede gjør oppmerksom på problemer knyttet til hurtigladeporten på importert Bolt.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37660.0
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37802.0

Lars C. Krogenæs
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

doldis1

 @ Bybil entusiast,

Synd du føler det slik men jeg kan ikke si jeg oppfatter forumet og admin slik ? Jeg er ofte litt krass i replikkene selv og pådrar meg et og annet personangrep. Jeg ønsker ingenting av det slettet da jeg føler jeg kan svare på det selv, og så vidt jeg vet har hverken noen av mine replikker eller svar på de blitt slettet..

elektrolux

Synes Admin sin nulltolleranse for personangrep er en av fordelene med dette forumet.

Mye bedre å holde seg til sak enn til person.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Å slette peronangrep er helt greit; det er jo bare å håndheve reglene som alle kan (og bør) lese seg opp på før man kaster seg inn i diskusjoner. Nå sier ikke OP at det er akkurat det som har hendt her; å bli "degradert" virker veldig merkelig, og jeg holder fortsatt en knapp på teknisk krøll.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HCO

Jeg opplever forum admin (Lars C. Krogenæs) i all hovedsak som seriøs og etterrettelig, og det er bra at trolling, fjas og personangrep (som det er mye av på andre forumer) blir tatt tak i raskt og resolutt. Når det er sagt, er det av og til litt utydelig når Lars opptrer som moderator/admin og når han opptrer som forumbruker Lars med dertil sterke meninger.

Elbilforum.no er offisielt forum for Elbilforeningen, og forum admin er betalt (antakelig alt for dårlig i forhold til den innsatsen som gjøres) av foreningen for moderering. Ettersom det ikke er så enkelt å moderere en moderator, mener jeg det må være legitimt å si ifra til foreningen om ting man føler er feil. Imidlertid mener jeg det er grei folkeskikk å ta det opp med Lars først, og deretter eskalere om man ikke når frem.

Kommunikasjonsleder i Norsk elbilforening heter Petter Haugneland, han er å betrakte som admins "overordnede". Han har adresse petter alfakrøll elbil dått no.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

THE

#8
Denne diskusjonen går også i en annen tråd på forumet, og der har admin forklart litt om hva som ligger bak denne saken. https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37820.msg650800#new

SitatInleggene er nå slått sammen til samme tråd Lars-Forum admin

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rav4_EV

Jeg har også hatt mine diskusjoner med Lars, men alt i alt har han gjort en meget god jobb for forumet og ikke minst på vegne av elbilen. Jeg synes ikke det er galt at Bendiks Vik (Bybil entusiast) blir litt arrestert på forumet dersom han legger ut info som kan sette nye elbileiere i et fremtidig problem. Sikter da til ladeadaptere som ikke er tillat etter standarden.  I rettferdighetens navn skal det sies at det er godt etablerte brukere her inne som også skulle hatt en lekse som selger produkter som ikke tilfredsstiller kravene og som bruker innlegg for å fremme sine produkter i utenom annonsedelen ganske hyppig.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

HCO

Hadde ikke fått med meg den. Det er vel ikke så mye å lure på hvilken av "partene" som er på bærtur i den saken.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

moderator 2

Hei bybil entusiast.

Så ikke at du hadde lagt ut identisk melding 2 ganger. Det holder å poste en melding en gang, ett sted. Meldingene er flyttet til gruppen for diskusjoner om elbilforumet og slått sammen.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA