Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klima-knappen fungerer ikke fra app

Startet av supaplex, tirsdag 23. januar 2018, klokken 23:19

« forrige - neste »

supaplex

Flere som opplever at klima-knappen ikke fungerer fra Resla iOS/Android appen?

Min slår seg på, er aktiv i ti minutter før den slår seg av igjen.
Svært irriterende.

Albedo

Gammel tråd, men siden ingen har svart er det kanskje ingen andre som hverken har opplevd det samme eller har noen løsning?

I dag opplevde iallefall jeg at det er helt umulig å få starte Klima fra app'en, får bare "Failed to turn on climate". Har prøvd å restarte app'en, har kjørt en tur, stoppet, prøvd med litt forskjellige varianter av å slå av å på klimaanlegget i bilen før jeg går ut, restartet med rulleknappene i bilen, har prøvd å gå fra bilen med og uten ladekabel på osv. Har ennå ikke fått til å bruke klimaknappen i App. Klimaanlegget virker ellers helt fint fra bilen. Forsåvidt ikke noen krise på denne tiden av året, men har blitt veldig vant til å komme til varm bil i vinter. Fikk ny SW-oppdatering igår, så kanskje en bug der, men da er del vel andre her som har opplevd det samme?

X75 med 2019.8.5 (iOS-app v 3.8.3)

z4rd

Aldri opplevd den feilmeldingen.
Testet nå nettopp på min bil, samme versjoner på bil og app som deg, fungerte fint.

Får du til å kontrollere andre ting fra appen?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øyvind.h

Opplevd kun om en dør er åpen eller om batteriet er under 20%.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Albedo

Skulle til å skrive at andre ting virket som f.eks. låse opp/igjen og starte/stoppe lading.
Men, så skulle jeg bare prøve app'en en gang til og nå funket det å slå på klima :)
Ja,ja, skjønner ikke helt hva som har skjedd, men tydeligvis ikke noe problem lenger.  ???

Og til Øyvind: batteriet har vært over 50% hele tiden her og hadde vel fått andre feilmeldinger om det var åpne dører (siden jeg har klart å få på låssymbolet).

JorEl

Har hatt den klimameldingen ("Failed to turn on climate") 3-4 ganger på snart 6mnd, ikke noe problem når bilen varmes så fort opp. :+1:  (På E-golfen virket klima 1 av 10 ganger. Car-Net)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA