Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knirk i høyre sete på rad 2.

Startet av sveih, tirsdag 23. januar 2018, klokken 08:49

« forrige - neste »

sveih

Noen som har erfaringer med dette? Det hjelper noe å legge sete ned men med all denne snøen rister det godt på mindre veier og det som måtte være løst blir eksponert... skal inn for en fix om en måned, får vel bare skru opp Spotify så lenge....

gni1

Jeg har det samme problemet. Jeg flyttet setet litt lengre frem enn resten av baksetet, og det hjalp. Men knirkingen kommer innimellom på humpete veier som det er mye av i byen.

Vhagar

Litt usikker på om det er temperaturen som gjør at det har sluttet å knirke der, men det har i hvertfall gitt seg etter at det har knirket en stund på humpete vinterveier en stund. Så trolig noe som "setter seg" over tid og ikke trengs å justeres?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

jokke

På min er det Falcon døra som ligger inntil siden på setet.
Lyden forsvinner når setet legges ned

smurf

Har samme problem og bedt Tesla fikse det når den likevel skal inn til service denne uka. Har flyttet det frem, og lagt det ned men ikke merket noen forbedring.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

olavxxx

Jeg har heldigvis ingen knirk i min bil, men i dag slo AP seg av og sa radaren ikke klarte å detektere. Men den virket ved neste kjøring.

Ellers har jeg fått tidvis problemer med venstre falkevingedør, nekter å åpne seg selv om det er uendelig med plass opp og til siden. Noen ganger har den også nektet å lukke, samt en morgen kjørte jeg uten å ha åpnet den og fikk da varsel om at dør var åpen, så i speilet og den var på gløtt. (Jeg vet jeg ikke var borti noen knapper, men jeg vil anta at den da hadde trøblet seg kvelden før og så åpnet seg lenge etter).

Har nå meldt episodene til Tesla, men jeg tok dessverre ingen bilde for å vite klokkeslett for logg mtp dør som plutselig var åpen, men jeg fikk logget to hendelser med dør som ikke ville åpne samme dagen. Hadde forvarmet interiøret og begge gangene var med 20 min mellomrom, så jeg tror det er noe trøbbel med låsekassen muligens(?).

smurf

Hva slags sete config har de som har knirkelyden?

Jeg har ny 7-seter config med skinn
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Vhagar

5-seter med stoff/delskinn. Har ikke sjekket om det er FWD som ev. tar i setet, det må jeg sjekke. Har endret posisjon uten å tenke over det så mulig endret stilling har gjort at FWD ikke akkurat nå tar borti siden det er stille. Akkurat den FWD er også litt lavere bake, så skjønner godt at det gjør at den kanskje kan komme borti om marginene er små på siden av setene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Demented_Genius

Sjekket no. Med meg knirker det veldig i festa ned i gulvet. Presser jeg litt med hendene på setene, så knirker det veldig. Har ny type 7 seter
BMW X5 2011
BMW I3 2016

supaplex

Sitat fra: Demented_Genius på onsdag 24. januar 2018, klokken 18:05
Sjekket no. Med meg knirker det veldig i festa ned i gulvet. Presser jeg litt med hendene på setene, så knirker det veldig. Har ny type 7 seter

Jeg kan bekrefte at jeg har de samme problemene-
Har den nye 7-seteren

mack_

Har også ny syvseter med knirk. Fikk påvist dette ved utlevering i Trondheim for to uker siden og skal inn på sjekk nå til uka. Høy knirkelyd inne i selve seteryggen. Virker som noe er veldig trangt inni der.

gni1

Jeg har også samme problem, med ny 7-seter.

sveih

Etter å ha endret plassering på setet forsvant lyden tilsynelatende. For meg hørtes den ut å komme fra festet i gulvet. Stoler ikke helt på at den er borte og opprettholder service timen. Har ny 7 seter.

oyvinaak

Jeg har 7seter med delskinn og opplevde høylytt knirk og «skvikelyd» hver gang noen satte seg inn på 2. rad. Tesla fikset dette på service. De mente det lå igjen noe materiale i setene som skulle vært fjernet under montering. I ettertid merker jeg at på humpete vei så knirker/vibrerer det i det høyre setet. Dette er en ny type lyd for meg. Jeg skal sjekke om det er er falkedørå som andre nevner her.

mack_

Var inne på service og de la på noen pads innvendig i setene tror jeg som nå gjør at lyden er borte. Det dømme er at de tydeligvis har koblet fra elektronikken i det ene setet, så fikk en kjapp time igjen for å se på det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA