Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan en ettermontere jumpseats(bagasjeromsetene) i nyere model S ?

Startet av kamuflars86, mandag 22. januar 2018, klokken 10:08

« forrige - neste »

kamuflars86

Hørte at det var mulig å ettermontere jumpseats i eldre model Ser, har ikke hørt om at det er mulig i de nyere modellene (etter facelift). Vurderer ny type model S og tenker det er mulig å spare mange tusener på å få kjøpt jump seats og få de ettermontert, særlig når de koster 30k fabrikkmontert  :o

fem

Er ikke selve konstruksjonen bak forsterket/avstivet når du bestiller fabrikkmontert? Så hvis du ettermonterer (skruehullene er vel der) vil sikkerheten til passasjerene bak være vesentlig dårligere om du blir påkjørt bakfra dersom du ettermonterer?

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Boomerang

Sitat fra: viffer på mandag 22. januar 2018, klokken 10:11
Ikke gjør det.
Bil uten disse setene er registrert for 5.

Biler med disse er også registrert for 5, null problem.

Boomerang

Sitat fra: fem på mandag 22. januar 2018, klokken 10:11
Er ikke selve konstruksjonen bak forsterket/avstivet når du bestiller fabrikkmontert? Så hvis du ettermonterer (skruehullene er vel der) vil sikkerheten til passasjerene bak være vesentlig dårligere om du blir påkjørt bakfra dersom du ettermonterer?

Forsterkning i bakfanger kan ettermonteres, du kan få det utført på et Tesla servicesenter.

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Boomerang

Sitat fra: viffer på mandag 22. januar 2018, klokken 10:54
Sitat fra: Boomerang på mandag 22. januar 2018, klokken 10:51
Sitat fra: viffer på mandag 22. januar 2018, klokken 10:11
Ikke gjør det.
Bil uten disse setene er registrert for 5.

Biler med disse er også registrert for 5, null problem.
Ingen kommentar..

Var mye diskutert når bilene først kom til landet.
Er en regel som visstnok unntar ekstra seter med en viss maksimal vektbelastning fra registreringsplikt.

tibber73

Sitat fra: Boomerang på mandag 22. januar 2018, klokken 11:04
Sitat fra: viffer på mandag 22. januar 2018, klokken 10:54
Sitat fra: Boomerang på mandag 22. januar 2018, klokken 10:51
Sitat fra: viffer på mandag 22. januar 2018, klokken 10:11
Ikke gjør det.
Bil uten disse setene er registrert for 5.

Biler med disse er også registrert for 5, null problem.
Ingen kommentar..

Var mye diskutert når bilene først kom til landet.
Er en regel som visstnok unntar ekstra seter med en viss maksimal vektbelastning fra registreringsplikt.
Ok, men veldig merkelig.
Jeg hadde aldri trødd inn ekstraseter i en bil som ikke har det fra fabrikken og mangler forsterkning i bakfanger. Men det er meg.
(Beklager trippelquote)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Boomerang


[/quote]
Ok, men veldig merkelig.
Jeg hadde aldri trødd inn ekstraseter i en bil som ikke har det fra fabrikken og mangler forsterkning i bakfanger. Men det er meg.
(Beklager trippelquote)
[/quote]

Ikke jeg heller, men da er det jo bare å ettermontere forsterkning i bakfanger, ingen stor sak.

HKS

Tesla Model 3 Long Range

Boomerang

Husk også at bakseteryggen (2. seterad) er annerledes på biler med bakovervendte seter.
Festeanordning her for setene.
Mulig at en må bytte ut hele bakseteryggen?

E_S

Det finnes en service bulletin fra Tesla på ettermontering av disse setene.

Forsterkningen skal ettermonteres om den ikke finnes der fra før, og seteryggen til baksetet har uansett disse festene, man skal modifisere slik at de kommer til syne og montere riktige deksler så det ser originalt ut.

Ellers er det noen deksler og greier som skal moddes eller skiftes og en del teppe og greier som må moddes. Alt i alt fullt gjennomførbart, men det tar nok noen timer.

Disse setene står ikke i vognkort som sitteplasser, men er heller ikke godkjent for større barn/voksne.
:)

Cowboystrekk

Det er dyrt å ettermontere, men når bilen skal selges får du nok langt flere kjøpere som er interessert, med mindre ettermontering bikker 40k ville jeg gjort det. Ser mange etterspør ekstrasetene ved salg. Vi har hatt brukt dem kjempemye og er meget fornøyde. Kosta 9500 som pristillegg da jeg kjøpte bilen, hehe. Fordelen med setene ang plass er at det bare er å ta dem ut om du vil ha mer plass :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

m1chaelt

Siste info jeg har fått er at de har sluttet med å ettermontere bakovervendte seter. Ikke sjekket årsak til at de har sluttet


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA