Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremserør

Startet av tomrh, fredag 19. januar 2018, klokken 16:58

« forrige - neste »

elektrolux

Jeg forsøker å ha en viss ide om hvor mange ganger jeg skal bruke verktøy jeg kjøper - og akkurat bremserørs-koningsverktøy kosta såpass mye at jeg ikke finner det helt regningssvarende å kjøpe verktøyet.
[/quote]

Det gjør jeg også, men samtidig kjøper jeg gjerne verktøy jeg liker når jeg ser et godt tilbud. Derfor har jeg opparbeidet et komplett privat verksted med løftebukk, løfte bord, kraner, dreiebenk, fres, presse, og sandblåser som har betalt seg selv mangfoldige ganger.

Vil påstå at også denne investeringen på rundt 3500 kr betaler seg selv ved første gangs bruk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Moggen

Det finns specielle overganger for bremserør som kan brukes for å bytte rør helt uten specialverktøy.

Du trenger da 2st overganger, og ett erstattningsrør, så kaper du bare bort den biten av bremserøret som er rustet og erstatter med frisk stump med en slik overgang i varje ende.
Usikker på om det er lov i norge? I sverige er det meget vanligt.
Totalkostnad ca 200kr, 30min, vis du blokkerer bremsen slik att du unngår lufting.

engolf

Ja, dessa så kallade skjøtekopplingar är lagliga, och ska vara godkända.
Förutsättningen är då att det gamla röret inte är korroderat, risken annars är att det inte blir tätt.

elektrolux

Noen som kan legge ut link til dette produktet?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svingen

Fikk svar fra rommen bil mellom 6-7 tusen og var veldig behov for og bytte det her. (det var inkludert og få den Eu godkjent var kun de som var feil)
fikk time neste uke så da løser det seg til en litt hygligere pris :)
Virket som et veldig bra verksted og hyggelige folk.
(syns det var akuratt riktig pris ut fra hva jeg har skjønt av jobb det her er)
så da satser jeg på att den holder i 2 år til hverfall :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emagic

Sitat fra: svingen på fredag 22. januar 2021, klokken 11:25
Fikk svar fra rommen bil mellom 6-7 tusen og var veldig behov for og bytte det her. (det var inkludert og få den Eu godkjent var kun de som var feil)
fikk time neste uke så da løser det seg til en litt hygligere pris :)
Virket som et veldig bra verksted og hyggelige folk.
(syns det var akuratt riktig pris ut fra hva jeg har skjønt av jobb det her er)
så da satser jeg på att den holder i 2 år til hverfall :)

6-7 tusen inkl EU-kontrollen?  Og EU koster vel fort 11-12 hundre, så det er kanskje ikke så galt.  Er det på begge sider bak eller bare på den ene siden?


svingen

Begge sider bak,etterkontroll er vel ikke så dyrt siden den har vært på eu kontroll til 1200kr alt.
Uansett helt kurrant pris :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emagic

Fint om du gir oss en rapport etter besøket da :-)

Har en som må det samme, men tror det bare er på en side, men kan jo muligens være lurt å bytte på begge når de først er i gang.

svingen

Da var bilen tilbake Eu godkjent og smurt opp gir veier klar for 2 nye år :) kom på 6500 kr tok . Meget fornøgd og hyggelig verksted :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA