Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremsepedal siger.

Startet av Grumle, torsdag 18. januar 2018, klokken 19:06

« forrige - neste »

Grumle

Synes bremsepedalen tar så langt inne, pumper jeg ett par ganger så blir den bedre, men holder jeg trykket så siger pedalen nesten helt i bunn.
Har også lagt merke til at håndbrekk lampen lyser/blunker av og til.

Har ikke luftet bremsene, men tror kanskje det kan være hovedsylinderen siden pedalen siger etter pumping. noen som har opplevd det samme ? Kanskje pedalen orginalt er litt slapp siden det er tromler bak ?

elektrolux

Sjekk også autojusteringen på bakbremsene.

Er gjerne grunnen til lav pedal.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle


Grumle

Strammet etter band i dag så nå står hjulene på 4 kneppet.
Bremsene er fortsatt myke/svampete og i sta lyste brekk lampen konstant ett par minutter, men så fort jeg rørte bremsepedalen så blunket lampen litt. Dette prøvde jeg flere ganger.

Prøvde så å dra på håndbrekket og da blunket ikke lampen ved bruk av pedalen så tyder på at bryteren til brekket funker og at lampen indikerer noe annet. Kan det være bremsekraftforsterkeren som ikke lager vacum eller mulig hovedsylinder ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA