Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla batteri fra Tesla Semi

Startet av Djur1, lørdag 27. januar 2018, klokken 23:37

« forrige - neste »

Djur1


Jeg ser mange stusse over semi batteriet og for den sags skyld roadster batteriet. For å få størrelse og vekt og effekt til å henge sammen så må dette være en annen type batteri enn det som finnes i model3,s og x idag.

Tesla ansatte i USA hinter nå om at dette batteriet er neste oppgraderingen til S og X. Altså høyere volt antageligvis og ett lettere batteri med mer effekt.  Musk har vel sagt at en vil ikke gå over 100 kwh i noe særlig grad, men om vekt blir redusert vil en få bedre rekkevidde/ikke så tung bil. Samt at hurtigladning virkelig kan bli super hurtig.

https://www.teslarati.com/tesla-semi-roadster-future-battery-breakthrough-energy-density/
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Hodetelefoner

Annen type? Nei, annen fasong. Det er mye luft og metall i batteripakkene våres. Hadde de laget større celler, som andre bilprodusenter. Så hadde det vært spart masse plass. Men problemet er vel kjøling igjen. Det er lettere på måten det er laget i dag(tror jeg)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA