Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av 12V batteri

Startet av Jammis, onsdag 17. januar 2018, klokken 23:06

« forrige - neste »

Jammis

Hei!

Det er lite strøm på 12V batteriet på min think city 2011 mod. (lithium-ion batteri)
Jeg har en luxorparts-batterilader og lurer på om det er noe jeg trenger å tenke på når jeg skal lade 12V batteriet. Er det bare å plugge seg på og la det gå sin gang, eller er det noe jeg trenger å gjøre først


Setter pris på svar.

/Jammis

mohpet

Bare å plugge på, det beste/enkleste er med en smart lader inn via 12V uttaket i dashbordet.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Jammis

Glimrende! takk for raskt svar! nytt kanskje dumt spørsmål, er det noe i veien for at jeg lader fremdriftsbatteriet samtidig ?

mohpet

Sitat fra: Jammis på torsdag 18. januar 2018, klokken 17:09
Glimrende! takk for raskt svar! nytt kanskje dumt spørsmål, er det noe i veien for at jeg lader fremdriftsbatteriet samtidig ?
Går fint å gjøre dette samtidig!
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA