Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: "- Hybridbiler en trussel"  (Lest 4992 ganger)

cra

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7308
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Sv: "- Hybridbiler en trussel"
« Svar #15 på: Onsdag 15. April 2009, klokken 10:00 »
Om man ikke har knappen på stikka så går det fint an å lime på en liten trykkbryter ytterst (plukket ut en haug med slike fra en gammel videospiller en gang), og en tynn svart ledning på baksida av stikka. Alternativt kan man legge bryteren på gulvet; venstrefoten er jo ledig til slikt bruk uansett. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8179
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: "- Hybridbiler en trussel"
« Svar #16 på: Onsdag 15. April 2009, klokken 19:37 »
Tviler på om du har denne knappen i enden av høyre arm på rattet.

Ku-hornet hadde vært toppen.
Jeg har hele tiden trodd at mine Saxo-2000 og P106-2001 har fotgjenger-horn-knappen, men ved nærmere sjekk så har de ikke det.
Jeg ble først lurt av bevegelsen du kjenner når du trykker på knappen, men denne bevegelsen er ikke i selve knappen som på hornet, men i leddet lenger inn på hendelen.
Så jeg tror nok Elektrolux har rett.

Derimot skulle der være flere steder å montere en ny knapp til formålet, inkl på venstefoten som foreslått.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.