Skrevet av Emne: "- Hybridbiler en trussel"  (Lest 4866 ganger)

cra

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7139
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Sv: "- Hybridbiler en trussel"
« Svar #15 på: onsdag 15. april 2009, klokken 10:00 »
Om man ikke har knappen på stikka så går det fint an å lime på en liten trykkbryter ytterst (plukket ut en haug med slike fra en gammel videospiller en gang), og en tynn svart ledning på baksida av stikka. Alternativt kan man legge bryteren på gulvet; venstrefoten er jo ledig til slikt bruk uansett. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7899
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: "- Hybridbiler en trussel"
« Svar #16 på: onsdag 15. april 2009, klokken 19:37 »
Tviler på om du har denne knappen i enden av høyre arm på rattet.

Ku-hornet hadde vært toppen.
Jeg har hele tiden trodd at mine Saxo-2000 og P106-2001 har fotgjenger-horn-knappen, men ved nærmere sjekk så har de ikke det.
Jeg ble først lurt av bevegelsen du kjenner når du trykker på knappen, men denne bevegelsen er ikke i selve knappen som på hornet, men i leddet lenger inn på hendelen.
Så jeg tror nok Elektrolux har rett.

Derimot skulle der være flere steder å montere en ny knapp til formålet, inkl på venstefoten som foreslått.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.