Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

type 2 til schuko på sort zalto boks med låsing?

Startet av pwb, onsdag 17. januar 2018, klokken 09:28

« forrige - neste »

pwb

Har en kabel fra elbilhjelpen som jeg kan bruke på en type 2 og så koble til en vanlig schuko kontakt. Hvordan kan jeg bruke den på en sort zalto boks som har låsing? Når jeg plugger den i så blinker den mellom grønn og blå og jeg får ikke brukt kortet og koblet den til. Den boksen har jo en låsing av kablen og den prøver jo å låse den overgangskabelen jeg har, men det er jo ikke noe låsespor på denne og den er jo litt kortere i pluggen enn en vanløig type 2 kabel. Er det mulig å få brukt den eller finnes det noen annen kabel som kan brukes? Trenger den for å bruke defa varmeren før avreise.

TB

Du skriv ikkje kva for bil du har? Dei fleste bilar kan varme med ladekabel montert. For trilling er det berre mulig for enkelte modeller, Miev 2012. Dei Franske har ikkje denne funksjonen (Mulig dei heilt siste?)

Overgang type 2 til schuko er slik eg forstår tenkt for gamle biler, som ikkje kan lade på type 2, ikkje for Defa vifte.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

pwb

Som nevnt så er det for å bruke til DEFA. Tar ut kabel mellom ladeboks og bil, ruller den sammen og putter den i bagasjerommet. Tar så ut overgangen som jeg har koblet en grønn defa kabel på og dytter den inn i defa kontakten i bilen og i ladeboksen. Dette har virket der jeg har gjort det før, men akkurat denne boksen vil ikke godta denne overgangen fra elbilhjelpen.

Orbit

Er viften tilkoblet kabelen og påslått når du kobler til ladestasjonen? Har du prøvd begge muligheter her? Bare en teori om at ladestasjonen liker/misliker at det er belastning på kursen når den kobler inn kontaktoren....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

pwb

Sitat fra: nofuelno på torsdag 18. januar 2018, klokken 04:17
Sitat fra: Griffel på torsdag 18. januar 2018, klokken 00:09
En del 32A ladestasjonstyper vil avvise en slik kabel.
...men de vil ikke avvise denne: http://www.nofuel.no/Produkt/51504-overgang-type-2-til-schuko#product

ok, den er helt lik den jeg har med unntak av at den er har de låsespora ytterst på kontakten som skal inn i ladestasjonen. Sikker på at denne vil gjøre så ladeboksen slipper kontakten når jeg tar ut strømmen til defa varmeren? ok, så nå at den ikke vil låses fast.

elektrolux

Vi har nå tatt inn noen lange "neser" til disse overgangene. Sender gjerne en slik mot frakt. Send oss en melding om det er interessant.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA