Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-golf ladeproblem med Ratio Electric ladestasjon - kjent feil?

Startet av Chivas, mandag 01. mars 2021, klokken 08:15

« forrige - neste »

Chivas

Hei.

Prøvde meg på samme posten i ladekabler/ladeplasser emnet, men uten ett eneste svar. Legger ut samme her med håp om større respons :)  :

På jobben har jeg en Ratio Electric 32A/230V AC 7,4 kW ladestasjon. Når det er regn/gråvær/fukt i luften, nekter den å lade e-golfen på 32A. Nå, i dag, nekter den også å lade på 10A og 16A (dette har tidligere fungert når 32A ikke har fungert).

Hjemme har jeg en Zaptec pro 32A, og der har jeg hittil ikke opplevd problemer med.

Jeg vet at vi på jobben har jordfeilproblemer, og har regnet med at det er årsaken til problemene (problemene forsvant i kuldeperioden som nettopp var) MEN greia er at andre biler fint lader på denne boksen. Både Passat GTE, Mercedes EQC og Tesla Model X lader fint fra samme boks, og på samme tid som jeg har problemer med e-golfen.

Har hørt at e-golf er mer sensitiv enn andre, og at dette er årsaken, men hvorfor lader da Passat GTE knirkefritt med noe som jeg antar er samme system som e-golfen?

Noen som vet hva problemet skyldes, og om det er noe man bare må leve med, eller kan det være feil på bilen?
(kanskje @elektrolux, som jeg kjøpte stasjonen av, har hørt om lignende?)


e-golfen er forøvrig en -17 FL300.

På forhånd takk for alle svar :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA