Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar med jetturbin

Startet av Griffel, onsdag 22. juni 2011, klokken 11:22

« forrige - neste »

Griffel

http://www.bladonjets.com/news/jet-engine-maker-aims-to-power-the-future/

multifuel turbiner - 3kg - 900km på 60 liter. Kanskje ikke imponerene lavt forbruk, men vekten er det jo lite å si på.
Dette er jo i en superbil hvor forbruket normalt ville ligge adskillig høyere, og kanskje starten på en utvikling av helt nye turbiner.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Også omtalt her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3536.0.html

Fordelen med jetturbin framfor stempeldrevet agregat er at denne hybridløsningen ikke utløser avgiftskrav. ( I alle fall ikke på første bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA