Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladegarasjen under festningen (Oslo) - parkere uten å lade?

Startet av HCO, mandag 15. januar 2018, klokken 16:25

« forrige - neste »

Orbit

Feilmelding gjøres til Bymiljøetaten, vakttelefon 23 48 21 00

Tellefeil er meldt inn mange ganger, men fint om flere gidder å mase på dem så de kanskje prioriterer dette. Det er er sensor under hver plass, men det virker som om noen av disse ikke helt får med seg at det står en bil der. Sensoren ligger såpass sentrert på plassen, så jeg tror det ikke er mulig å bomme, selv med veldig skjev parkering.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Råde

e-Golf | X75D

engolf

Stod och laddade där igår, och då var det fortfarande skyltat med "10 timmar gratis för laddbar motorvagn". Angående appen vet jag faktiskt inte, för det är inte täckning inne i tunneln. Har själv funderat på hur det ska gå till, att man parkerar och går upp, väntar på att få mobiltäckning (oftast för min del tar det ett par minuter) och så betala?.. Betala innan man parkerar är ju uteslutet, då man aldrig vet om det är plats.

Råde

Svarer meg selv. Appen virket (jeg tenkte på garasjeporten), men døren ut til friluft (gjennom tissestank) måtte åpnes ved å ringe nummeret som sto på døren. Som du sier: 10 timer gratis.
e-Golf | X75D

HCO

Hvor tidlig ute må man være nå, for å være noenlunde sikret parkering under Festningen på hverdager?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

GOLF-raider

#35
Tja; jeg var der i sommer (8. Juli). Appen min var ikke brukbar.
De hadde tatt ibruk skiltgjenkjenningssystem som portåpner.
Den dagen var det mange ledige plasser der klokka 8 på
mandags morgenen. Det er jo lett å forstå at det ikke finnes
noe facitsvar på spørsmålet ditt så lenge som bilistene er
overlatt til seg sjøl nedi der. Mange plasser er beregnet på
små biler: trillinger, Fiat 500-E, Zoe, Smart ForFour, VW E-up,
BMW i3, etc. Hvis noen med små elbiler tar seg tilrette med
å okkupere ladeplasser tiltenkt store elbiler så vil det tilslutt
være noen med Tesla, Audi, Jaguar, MB-EQC ol. som ikke
kommer seg innpå en trang plass uten å få karrosseriskade.
Den som kommer tidlig på morran og parkerer sin store elbil
inne på stollen der de minste bilene skal stå; han kan virkelig
få store problem med å snu og komme seg ut på ettermiddagen. Dette parkeringsanlegget var veldig bra på mange måter men
det stilles krav til den enkelte sjåfør om å finne seg en plass
som er egnet for sin type elbil. Jeg er glad jeg kjører eGolf.
Den er som poteten; brukandes til det meste!
https://docplayer.me/docs-images/43/10107533/images/page_20.jpg
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA