Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny egolf vil ikke lade

Startet av Hodetelefoner, søndag 14. januar 2018, klokken 23:32

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Bilen tar til seg lading i 30 sekunder til et minutt. Så stopper den.
Har prøvd flere ladere, og andre elbiler på samme lader. Så det skal ikke være jordfeil eller noe galt med dem.
Når de koblet den til hos møller, så ladet den, men vistnok "veldig tregt". 
Så bilen ble ladet fult der# før den ble med hjem igjen.
Alt av tids greier er skrudd av i bilen. Satt på 100% etc.
Noen som har tips? 

storeulv

Om Møller har registrert at den lader "veldig tregt" burde de jo gjøre et feilsøk?

Har du brukt samme ladekabel hele tiden? Er det forskjell på om du bruker schuko, veggladeboks og hurtiglader?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Hodetelefoner

ingen forskjell uansett hva man velger. ikke testet chademo.  fungerte fint i 2 uker.
Ja, enig i at møller burde gjort noe .

geear

Hører du at låsehaka på pistolen låser seg skikkelig, får du dratt pistolen ut når den står og lader?

US e-Golf siden du sier chademo?

sybo

Jeg må starte lading via appen veldig ofte da den ikke starter automatisk.
Har du testet dette? Har noen andre erfaring med at den må startes via appen?

Peacock

Det er små trykkbrytere i ladeluken som du velger direktelading eller programmert lading. Prøvd?
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

Hodetelefoner

Css. (Vant til chademo pga Teslaen). Har prøvd å starte lading ifra App. Den lader bare noen sekunder til et minutt da også. Den låser kontakten ja.
Møller skal se på den nå. De har skjønt det er noe galt :)

Elbil eier

Hei.

Min bil har fått samme problem. Hva kom Møller frem til at feilen var?

Insolved

Hei :)

Fant de feilen her? Min 18 modell har i dag begynt med nøyaktig det samme.

storeulv

Jeg har en MY17 (36kW) som sporadisk avsluttet ladingen, og der kom Møller til slutt frem til at det var feil på ledningsnettet mellom ladeporten og driftsbatteriet som da ble byttet ut. Dette mener jeg å huske har vært flere tilfeller av som andre også har meldt om her inne på forumet.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Dan9x

Feilen er nok ledningsnettet på bilen. Håper du hadde garanti da det er ekstremt dyrt å bytte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA