Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt?

Startet av Stikkkontakt, søndag 14. januar 2018, klokken 18:00

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Noen som har firmaavtaler eller på andre måter har forhandlet seg frem til rabatt?
Ettersom bilen er høyt priset i forhold til Eurokurs er det vel grunn til å tro at det er litt å gå på..

bmw2002

Fikk beskjed om at det ikke var noen rabatter på denne bilen

Stikkkontakt

Ok. Syns den er i overkant dyr. FE med vinterdekk og hengerfeste kommer på over 900 laken. Jeg hater å gjøre dårlige kjøp, men jeg føler det slik med i-Pace. Priset etter en ATH eurokurs og ingen rabatt er ingen god deal. Kanskje man skal reservere en i euroland og gamble på at ting jenker seg litt?

Trond.m

Enig ! Jeg er dessuten skuffet over at de henvendelser jeg har gjort til deres hotline service aldri har blitt fulgt opp. Heller ikke epost til Motorpool hvor jeg skrev intensjonsavtale for over et år siden har blitt besvart.   I dag ringer jeg hotline telefonen for å få igjen mitt depositum  :-1:

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 14. januar 2018, klokken 22:43
Ok. Syns den er i overkant dyr. FE med vinterdekk og hengerfeste kommer på over 900 laken. Jeg hater å gjøre dårlige kjøp, men jeg føler det slik med i-Pace. Priset etter en ATH eurokurs og ingen rabatt er ingen god deal. Kanskje man skal reservere en i euroland og gamble på at ting jenker seg litt?

Vent til du kan konfiguere selv. Synes selv prisen ikke er gal (kanskje med unntak av 20 tommers vinterhjul og hengerfeste). Rabatter er i utgangspunktet bare tull. Speiselt de leverandørene som opererer med storkunderabatt har jeg liten sans for. Det fungerer som en direkte overføring av penger fra de som ikke tilfeldigvis jobber i Statoil eller lign til de som faktisk gjør det. Forhandlerene sikrerer seg uansett sin gjennomsnittsmarging. Uten rabatter blir det likt for alle. Her har Tesla vært flinke.

Forøvrig koster 18 tommers vinterhjul 25K. Disse gir nok også litt ekstra rekkevidde. Vurderer å gå for disse. Regner forøvrig med at felgene til I-Pace er kompatible med F-Pace sine felger. Da er det i så fall mye 3.part å finne.

bmw2002

Jeg synes ikke bilen er spesielt dyr med tanke på utstyret man får med.  At det ikke gis rabatter når man selger omtrent mer enn man klarer å levere synes ikke jeg er rart.

Men det er klart, venter man et par år ekstra til Mercedes, Volvo og BMW er på banen vil man sikkert kunne få mer for pengene.

Foreløpig er det kun Tesla som er konkurrent, og bilen er jo ikke dyr sammenlignet med Tesla.  Og personlig har jeg 100 ganger mer lyst på Jaguar.

Sveinaldo

Noen som har erfaring på om forhandlere er villige til å gi noe ekstrautstyr med på kjøpet?
Eller er det bare å innse at prisene på jaguar sine sider gjelder?

bjotings

Det er mulig å få noe rabatt dersom din arbeidsgiver har en rabattavtale/storkundeavtale. På El-biler er denne rabatten lavere enn på fossil-bil kjøp - så ikke forvent mer en 3-4 % max. Noen bedre?

BT
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Kires

Noen som har fått noen nye tilbud i det siste som vil dele om det var mye rabatter å hente? Tenkte spesielt på Nordic Edition?

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Maxwell_400

Handlet i September 2019, fikk litt over 50K i rabatt, i praksis hengerfeste og vinterhjul + noe småtteri. Hengerfeste koster 5KNok fra Brink med estimert 1.75 timer monteringstid, så det er jo ganske overpriset. (https://www.pfjonesebay.co.uk/instructions/667570.pdf). Vinterhjulene synes jeg også hadde en høy pris men......

Antar du kan diskutere pris når du bikker 800 (+)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA