Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon gir 6 ampere, jeg tror elektriker har installert feil

Startet av T.K, onsdag 17. januar 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

T.K

Fikk installert ladestasjon til Tesla for noen dager siden. Elektriker påstår den er riktig koblet, men den lader med 4 kw/6 ampere og er veeldig treg. Vanlig 16 ampere kurs på chuko lader med 3 kw men med 13 ampere og lader dobbelt så raskt. Elektriker har tatt strøm fra 3 sikringer - skulle lage 6 kw lading med 32 ampere.
Han påstår han har gjort det riktig, men han er fra Polen og jeg tror ikke han har gjort det riktig.
Noen synspunkter?

Bildene viser at strømmen fra ladestasjonen bruker 24 timer + for å lade, mens fra standard Chuko 15 timer.

Griffel

3-tallet tyder på at den er koblet riktig, men ikke stilt inn riktig.
Montasjeveiledning er for stor som vedlegg men du finner den her:
https://www.tesla.com/no_NO/support/installation-manuals-wall-connector?redirect=no
Innstillinger side 20.

Dersom du har et IT nett (230V) er kW visningen i Tesla feil, virklig effekt er 2/3. Det kan du ikke gjøre noe med.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

T.K

Sitat fra: Griffel på onsdag 17. januar 2018, klokken 10:32
3-tallet tyder på at den er koblet riktig, men ikke stilt inn riktig.
Montasjeveiledning er for stor som vedlegg men du finner den her:
https://www.tesla.com/no_NO/support/installation-manuals-wall-connector?redirect=no
Innstillinger side 20.

Med innstilling, mener du innstilling inne i bilen, eller skal jeg åpne ladestasjonen og stille inn noe på den?

Griffel

Ladestasjonen. Slå av spenning og følg instruksjonen på side 20-21.
IT for trefase 230V TN for trefase 400V.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

T.K


sjokomelk

Sitat fra: T.K på onsdag 17. januar 2018, klokken 11:19
Takk :) Får kjøpe torx-nøkkel og justere litt.
Torx-bitene du trenger følger med ladestasjonen. Det er Tamper Resistant Torx, så du kan ikke bruke en vanlig Torx-trekker.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

daktari

Jepp, bare å justere en vribryter antagelig.
"Still dreiebryteren for den aktuelle
strømeeffekten som støttes av sikringen
din. Vanlige ytelser for sikringer er: 6A ,
8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A og 32 A.
Bruk en liten, flat skrutrekker til å justere
dreiebryteren til den relevante
innstillingen for sikringen. De tilhørende
dreiebryterinnstillingene for vanlige
sikringer er vist i følgende tabell:"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA