Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny eier av Tesla model X

Startet av Alexxx, fredag 12. januar 2018, klokken 12:59

« forrige - neste »

Parabuthus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 12. januar 2018, klokken 13:40
Jeg fikk bil i juni, har kjørt 22k km og har ikke hatt mye problemer.



Kan nevne at man må være litt forsiktig med keyless nøkkel - jeg ble nesten strandet, da jeg skulle ut en rask tur av bilen. Akkurat da døde batteriet i nøkkelen og mobilen lå i bilen. Da sto jeg plutselig på utsiden av låst bil, uten nøkkel og uten mobil...

*Heldigvis* skjedde dette i innkjørselen hjemme...

Kan låse opp og kjøre bilen via mobilappen hvis nøkkelbatteriet dør da (men krever selvfølgelig mobil ;)

Mvh

Jan Ove
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

pers1

Tips:
Jeg har alltid ekstra batteri i bilen, så når jeg merker at bilen er treg på å reagere via keyfoben at jeg kommer Så skifter jeg batteri.

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Ellemelle

Off topic, men hvor kjøper dere nøkkelbatteriene? Jeg kjøpte de hos Kjell & Co i Sverige, men disse viste seg å ikke fungere. Mest sannsynlig selger de så lite av dem, at de blir liggende i årevis til de er utladet. Verken Clas, Biltema eller Teknikmagasinet har batteriet her i Norge.

On topic:
Ingenting å bekymre seg for. Tesla er ikke tjent med å levere ut biler med kjente feil, så jo senere du får bilen jo mindre feil er det.

jkirkebo

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 13. januar 2018, klokken 12:41
Off topic, men hvor kjøper dere nøkkelbatteriene? Jeg kjøpte de hos Kjell & Co i Sverige, men disse viste seg å ikke fungere. Mest sannsynlig selger de så lite av dem, at de blir liggende i årevis til de er utladet. Verken Clas, Biltema eller Teknikmagasinet har batteriet her i Norge.

Tror du skal slite med å finne det over disk. Men enkelt å finne på nettet, både komplett.no og batterionline.no har på lager.

Kjipt at de har valgt en så spesiell variant...

Dog bør jo Tesla-butikkene ha disse da. Skulle ikke forundre meg om de bytter de kostnadsfritt om du stikker innom.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JFa

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 13. januar 2018, klokken 12:49
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 13. januar 2018, klokken 12:41
Off topic, men hvor kjøper dere nøkkelbatteriene? Jeg kjøpte de hos Kjell & Co i Sverige, men disse viste seg å ikke fungere. Mest sannsynlig selger de så lite av dem, at de blir liggende i årevis til de er utladet. Verken Clas, Biltema eller Teknikmagasinet har batteriet her i Norge.

Tror du skal slite med å finne det over disk. Men enkelt å finne på nettet, både komplett.no og batterionline.no har på lager.

Kjipt at de har valgt en så spesiell variant...

Dog bør jo Tesla-butikkene ha disse da. Skulle ikke forundre meg om de bytter de kostnadsfritt om du stikker innom.
Hvor lenge varer batteriet? Jeg må bytte ca. hver 5. uke. Bilen brukes daglig.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


Simmelim

Da tror jeg noe er galt! Jeg fikk min i slutten av sept og har enda ikke byttet.

jkirkebo

Sitat fra: Simmelim på lørdag 13. januar 2018, klokken 17:05
Da tror jeg noe er galt! Jeg fikk min i slutten av sept og har enda ikke byttet.

Jeg fikk min i mars, har heller ikke byttet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vhagar

Sitat fra: olavxxx på lørdag 13. januar 2018, klokken 09:56
min har ingen lyd, men jeg kjører nesten bare i low.
Har dere lyd i Low også?

Merker ingen forskjell på dette mellom low og normal i hvertfall.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Luftventil

Sitat fra: Alexxx på fredag 12. januar 2018, klokken 14:21
Sitat fra: cossie på fredag 12. januar 2018, klokken 13:45
Hentet vår X 2 oktober og har hatt 2 små issues som regnes som bagateller:
- oppdaget ripe i lakken ved henting.
- fikk ikke oppdateringer og byttet sensor i døren.

Ypperlig service på Forus.

Overgangen til X definerer kjøring og bil på ny for meg. Å kjøre fossilt føles i dag gammeldags og utrangert. Du må bare glede deg. Vi reduserte våre månedlige transportkostnader med NOK10000 (om man ser bort fra verditap).


10.000 i mnd kostnader? Det var jo enormt mye.


Tusen takk for mange gode svar. Virker som noen (CazPah) har vært litt uheldig med bilen. Syns det er rart at det skal være så store forskjeller på en og samme type bil, at noen har baaaaare problemer hele tiden mens andre opplever nesten ingenting.

Husk at det kjører over 6000 Model X rundt i Norge, og det er de med problemer man hører om. Uansetg hvilket bilforum man går inn på, vil mange av innleggene handle om problemer.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Knut Røe

3-4 måneder ventetid på service og opphopning av biler på verksted forteller nok sannheten.
"Model X least reliable car" https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/10/20/beware-consumer-reports-says-tesla-and-9-other-cars-most-unreliable/785149001/

geear

Gammelt nytt, men de fleste andre på den lista gir mer grunn til bekymring enn en helt ny bilmodell, med mange grensesprengende løsninger, fra en helt fersk bilprodusent. Hadde forventet at både Cadillac Escalade, Ford Focus, Ford Fiesta, XC90 og Mercedes GLC klarte seg betydelig bedre. Jaguar F-Pace og Fiat 500 er som ventet...

Alexxx

Sitat fra: tiger`n på mandag 15. januar 2018, klokken 19:24
3-4 måneder ventetid på service og opphopning av biler på verksted forteller nok sannheten.
"Model X least reliable car" https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/10/20/beware-consumer-reports-says-tesla-and-9-other-cars-most-unreliable/785149001/

:( Krysser fingrene for at min bil er bra. Model X var eneste som innfridde alle kravene våres om firehjulstrekk, tilhengerfeste og rekkevidde + at den ser tøff ut :)

olavxxx

Sitat fra: Alexxx på mandag 15. januar 2018, klokken 21:43
Sitat fra: tiger`n på mandag 15. januar 2018, klokken 19:24
3-4 måneder ventetid på service og opphopning av biler på verksted forteller nok sannheten.
"Model X least reliable car" https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/10/20/beware-consumer-reports-says-tesla-and-9-other-cars-most-unreliable/785149001/

:( Krysser fingrene for at min bil er bra. Model X var eneste som innfridde alle kravene våres om firehjulstrekk, tilhengerfeste og rekkevidde + at den ser tøff ut :)
Ikke minst passet den til nicket ditt.

Alexxx

Sitat fra: olavxxx på mandag 15. januar 2018, klokken 21:44
Sitat fra: Alexxx på mandag 15. januar 2018, klokken 21:43
Sitat fra: tiger`n på mandag 15. januar 2018, klokken 19:24
3-4 måneder ventetid på service og opphopning av biler på verksted forteller nok sannheten.
"Model X least reliable car" https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/10/20/beware-consumer-reports-says-tesla-and-9-other-cars-most-unreliable/785149001/

:( Krysser fingrene for at min bil er bra. Model X var eneste som innfridde alle kravene våres om firehjulstrekk, tilhengerfeste og rekkevidde + at den ser tøff ut :)
Ikke minst passet den til nicket ditt.

hehe ditt også :D

Alexxx

Sitat fra: Luftventil på mandag 15. januar 2018, klokken 19:02
Sitat fra: Alexxx på fredag 12. januar 2018, klokken 14:21
Sitat fra: cossie på fredag 12. januar 2018, klokken 13:45
Hentet vår X 2 oktober og har hatt 2 små issues som regnes som bagateller:
- oppdaget ripe i lakken ved henting.
- fikk ikke oppdateringer og byttet sensor i døren.

Ypperlig service på Forus.

Overgangen til X definerer kjøring og bil på ny for meg. Å kjøre fossilt føles i dag gammeldags og utrangert. Du må bare glede deg. Vi reduserte våre månedlige transportkostnader med NOK10000 (om man ser bort fra verditap).


10.000 i mnd kostnader? Det var jo enormt mye.


Tusen takk for mange gode svar. Virker som noen (CazPah) har vært litt uheldig med bilen. Syns det er rart at det skal være så store forskjeller på en og samme type bil, at noen har baaaaare problemer hele tiden mens andre opplever nesten ingenting.

Husk at det kjører over 6000 Model X rundt i Norge, og det er de med problemer man hører om. Uansetg hvilket bilforum man går inn på, vil mange av innleggene handle om problemer.

Ja, du har rett du også...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA